Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Anke,

Wow te gek zeg, kei goed dat Mijntje op je vinger is gestapt. Op naar de volgende mijlpaal.

Groetjes Anja

trienke

Hoi

Als 1e wil ik zeggen dat je goed bezig bent om ze tam te maken :D Leuk dat Mijntje nu op je vinger is gestapt.

En die speelplaats o geweldig ziet er echt leuk uit :P

Anke

Citaat van: carco op  3 juli 2007, 21:08:16
Ga het hier ook eens proberen te volgen  :)
Ik zag pas je vraag staan of je kan onderzoeken of Jaco en Mijntje broer en zus zijn. Tegenwoordig kan dat inderdaad ook bij Gendika. Verwantschap bepalen ook dmv borstveren dus op dezelfde manier als geslachtsbepaling. Dus als je het zeker wilt weten kan je dat daar ook laten testen.

Grotjes: Caroline.

Citaat van: carco op  3 juli 2007, 21:55:17
Hartstkkie goed zeg!

Groetjes : Caroline.



Hoi Caroline,
Ik zag net pas je  eerste berichtje...
Goed om te weten dat je  bij Gendika verwantschap kan laten testen. Het lijkt me heel leuk als Jaco en Mijnjte tzt een nestje krijgen, maar volgens mij is het niet verstandig als je broer en zus laat paren....
Ik zal er eens serieus induiken!
Enne ik ben erg blij met Mijntje haar nieuwste kunststukje :)
Groetjes Anke

Citaat van: Wilma1 op  3 juli 2007, 21:52:35
HEEEEEEEEEEYYYYYYYYY  WAT GAAFFFFFFF!!!!  :D

Pakjes van 145 euro, zie ik ook liever niet voor de deur liggen  :o ;D maar bij een van de buren vind ik het wel een goed idee  :P OF je moet er al zelf voor tekenen, dan houdt het op.....hopen dat je het makkelijk kunt meenemen naar huis toe ???
[/size]


Hoi Wilma,
Ja goed he, zo'n stoer Mijntje ;D
Ik heb zojuist het tweede briefje in de brievenbus gevonden, dat ze de kooi hebben aangeboden. Tja ik was er dus weer niet ;D
Morgen kan ik hem halen bij het postkantoortje hier.
Ik moet het pakjeinderdaad persoonlijk afhalen.
Dat zit bij de Supermarkt in dus denk ik dat ik het pakje van 24kg :o  in een winkelwagentje naar huis rijd. Dat kan makkelijk het is hier letterijk om de hoek :)
Oh ik verheug me er nu al op om de kooi uit te pakken en in elkaar te zetten ;D
Groetjes Anke


Citaat van: Yvon en Rene op  3 juli 2007, 23:07:09
Hoi hoi

Nou kan me goed voorstellen dat je helemaal blij bent dat hij op je vinger stapt.  ;D
Ik had dat gevoel ook toen onze niet tamme,wilde valkjes ineens op me schouder kwam zitten.
In het begin heel kort maar geleidelijk aan werd het vaker en langer.
Zo zal het ook met jouw valkjes gaan.  ;) ;D

Groetjes Yvon



Hoi Yvon,
Heerlijk gevoel he als een niet tam valkje een stapje verder neemt.  Het blijft telkens spannend hoeveel ze je willen vertrouwen.
Groetjes Anke
Citaat van: Rob S op  4 juli 2007, 11:03:03
Heey Anke,

Wat leuk dat Mijntje op je vinger is gestapt ;D, nu hopen dat hij zo doorgaat en binnenkort helemaal tam is! Succes!

Groetjes


Hoi Rob,
Ja het is erg leuk om een valke tam te krijgen. En dit op de vinger stappen is echt een mijlpaal ;D Het gaat dus steeds beter :)
Groetjes Anke

Citaat van: Anja op  4 juli 2007, 12:43:19

Hoi Anke,

Wow te gek zeg, kei goed dat Mijntje op je vinger is gestapt. Op naar de volgende mijlpaal.

Groetjes Anja


Hoi Anja,
Uiteraard gaan we opweg naar de volgende mijlpaal ;D
Eerst goed oefenen met ook blijven zitten op die vinger :)
Groetjes Anke

Citaat van: trienke op  4 juli 2007, 16:07:30
Hoi

Als 1e wil ik zeggen dat je goed bezig bent om ze tam te maken :D Leuk dat Mijntje nu op je vinger is gestapt.

En die speelplaats o geweldig ziet er echt leuk uit :P


Hoi Trienke,
Dank je wel :)
Het leuke speeltplaatsje is vooral nu leuk voor mij om naar te kijken, want door de valkjes wordt het op dit moment nog volledig genegeerd.
Als Mijntje nou straks ook op mijn vinger wil blijven zitten tijdens "transport" dan zal ik haar daar wel neer zetten, dan kan ze zien hoe leuk het is :)
Groetjes Anke





Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara


Anke

Citaat van: Mara op  4 juli 2007, 19:57:16
Hoi Anke

Kreeg jij morgen niet een nieuwe kooi?

Mara


Hoi Mara,
Jij was waarschijnlijk gelijk met mij een berichtje aan het plaatsen.
Het klopt hoor van die kooi. Ze hebben vandaag weer geprobeerd hem te bezorgen (maar ik was er niet) en nu kan ik hem morgen bij het postkantoortje hier om de hoek ophalen
want morgen ben ik vrij ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Anke

Leuk hoor. Wat voor kooi heb je gekocht? En trouwens, ik weet niet of je het ergens hebt geschreven, maar mag ik vragen wat voor werk je doet?

Mara

Anke

Citaat van: Mara op  4 juli 2007, 20:01:15
Hoi Anke

Leuk hoor. Wat voor kooi heb je gekocht? En trouwens, ik weet niet of je het ergens hebt geschreven, maar mag ik vragen wat voor werk je doet?

Mara


Hoi Mara,
Deze kooi heb ik bij "T Valkje besteld


En ja hoor je mag best vragen wat voor werk ik doe ;D
Ik werk als leidster op een kinderdagverblijf op een verticale groep met kinderen van o tot 4 jaar :)
Erg leuk werk ;D ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Wilma1

IK heb er één, ik heb er één....een voederplank voor Ruby....morgen mag ie erop  :D er liggen al trosgiersten op en dan komt er nog iets van speeltje op, ben benieuwd!!!
Mijn zwager overgehaald om ff met me mee te willen naar de DW.... :D
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anke

Citaat van: Wilma1 op  4 juli 2007, 22:16:09
IK heb er één, ik heb er één....een voederplank voor Ruby....morgen mag ie erop  :D er liggen al trosgiersten op en dan komt er nog iets van speeltje op, ben benieuwd!!!
Mijn zwager overgehaald om ff met me mee te willen naar de DW.... :D
;) Wilma



Hoi wilma,
Leuk ;D ;D ;D
Ik hoop dat Ruby je inspanningen waardeert ;D
Ik houd je dagboekje in de gaten voor foto's ;)



Hallo allemaal,
Vanavond heb ik tijdens de losvlieguurtjes weer met Mijntje geoefend met opstappen.
Eerst heeft ze helemaal geen zin. Ze gaat lekker ver weg op het dak van de kooi zitten :P En kijkt me dan aan van: wou je misschien iets van me ???
Maar na veel vleien komt ze dan toch genoeg in de buurt zodat ik mijn vinger boven haar pootjes kan duwen.
Het is vandaag gelukt om ook heel even te blijven zitten :)
Leuk om te zien is dat Mijntje helemaal niet bang lijkt.
Ze hapt niet, blaast niet en vliegt niet weg (behalve als Jaco toevallig in de buurt zit en die van mijn hand schrikt). Ze wandelt gewoon een stukje verderop om mij te laten weten dat ze geen zin heeft.
Voorlopig oefen ik het opstappen alleen voor de "lol"
Het serieuse in de kooi zet werk... doe ik nog met de stok.
Zodat Mijntje het opstappen op mijn vinger niet direct met het in de kooi gaan associeert. Als ze het goed kan, gaan we dat oefenen ;)
Dit gaat dus helemaal goed komen ;D

Chico is ondertussen gezellig aanwezig en verdeelt haar tijd tussen haar valkenvriendjes en mij.
Regelmatig landt ze even op mijn laptop of komt op mijn schouder zitten.
Er werd vandaag ook lekker veel rondgevlogen. Ze waren met zijn drie door de kamer aan het scheren. Mooi gezicht is dat :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Zo,dus jij gaat morgen even een kooitje ophalen.  ;D
Hoeveel valkjes wil je er nog bij gaan nemen ?
Dit lijkt me wel een voorbereiding op meer valkjes.  :P ;D
Zo te lezen gaat het best wel goedkomen allemaal met het tam maken.

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

irma

Hoi Anke,

Ik lees net je dagboek, maar wat een geduld heb jij om je valkjes tam te krijgen. :P
.....en trouwens een hele mooie kooi heb je gekocht, daar zullen ze wel veel plezier van hebben. :)

gr Irma


Gloria en Lujo

caro

Hoi Anke,

Het gaat super bij jou. Leuk is dat om iedere keer verder te komen met het tam maken.

Succes met het verder tam maken.


Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Anke

Citaat van: Yvon en Rene op  4 juli 2007, 23:04:18
Hoi hoi

Zo,dus jij gaat morgen even een kooitje ophalen.  ;D
Hoeveel valkjes wil je er nog bij gaan nemen ?
Dit lijkt me wel een voorbereiding op meer valkjes.  :P ;D
Zo te lezen gaat het best wel goedkomen allemaal met het tam maken.

groetjes Yvon



Hoi Yvon,
Jij hebt me door :P
Je ziet het he, plaats zat hier.... ;D ;D ;D ;D
Er zijn nog wel wat mutaties die op mijn verlanglijstje staan 8)
Maar eerst nu aan de slag met James die binnenkort komt en als James en Chico eenmaal samen in de kamervoliere zitten, zien we wel weer verder ;D ;D
Wat dat tam maken betreft: we zullen doorgaan ;)
Groetjes Anke

Citaat van: irma op  4 juli 2007, 23:28:14
Hoi Anke,

Ik lees net je dagboek, maar wat een geduld heb jij om je valkjes tam te krijgen. :P
.....en trouwens een hele mooie kooi heb je gekocht, daar zullen ze wel veel plezier van hebben. :)

gr Irma


Hoi Irma,
Leuk dat je ook mijn dagboekje hebt gevonden :)
Bij het tam maken van valkjes uit de dierenwinkel is geduld een schone zaak. Want Jaco en Mijntje doen iedere keer net datgene wat ik niet verwacht :)
Met de kooi ben ik ook erg blij, nu maar wachten tot James zelfstandig is.
Groetjes Anke

Citaat van: caro op  5 juli 2007, 09:50:45
Hoi Anke,

Het gaat super bij jou. Leuk is dat om iedere keer verder te komen met het tam maken.

Succes met het verder tam maken.


Groetjes

Caro


Hoi Caro,
Het gaat hier op het moment inderdaad goed.
Dat Mijntje opstapt is een hele mijlpaal :)
En dat verder tam maken komt wel goed  hoor.
Groetjes Anke


Hallo allemaal,
Vanmiddag was het dan zover, ik kon de bestelde kooi bij het postkantoortje in de supermarkt ophalen.
Ik naar de balie met de mededeling dat er een pakje voor mij is afgegeven vandaag :)
De medewerkster (die mij wel kent ik kom heel vaak in die supermarkt) keek mij fronsend aan. En zei toen: Voor de Van dalenlaan zeker he?? Ik zeg blij ja :)
Nou zegt ze noem dat maar gerust een PAK!!!
Wahahaha ze kwam toch met een mega doos aanzetten :o
En natuurlijk loeizwaar ::)
Ik heb het pakje ;) op een karretje gezet en ben ermee naar huis gewandeld. Halverwege kiepte het karretje nog even gezellig om :o
Maar het is gelukt. Ik heb de kooi in delen naar boven gesjouwd. Inmiddels zit hij in elkaar en staat mooi te wezen.
Nu nog even wachten tot zijn toekomstige bewoner zelfstandig kan eten ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja


Anke

Citaat van: Anja op  5 juli 2007, 18:46:11

Fooooooooooootooooooooooooo graag ;D ;D ;D

Groetjes Anja


Hoi Anja,
Ik ga mijn best doen, maar ik krijg zo visite. Dus of het vandaag nog lukt...
Overigens was het wel een  :censuur klus hoor die kooi in elkaar zetten :o Maar goed het resultaat is mooi ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes