Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

Anke

Hallo allemaal,
Dank jullie wel voor alle lieve woorden :-*

Eitje 2 is ook bevrucht ;D ;D ;D

Ik heb op het punt gestaan om Sonny en Stitch alvast bij pa en ma weg te halen.
Beauty wilde namelijk weer gaan plukken (en het ging net zo goed....)
Maar ja Stitch eet echt wel zelf. Sonny pelt wel zaadjes maar of hij/zij ook echt genoeg eet?
En papa Beauty voert nog zo lekker.....
Dus heb ik ze nog maar laten zitten en hoop ik wat het plukgedrag er het beste van.

Vanmorgen ben ik naar de Jumper geweest.
Helaas hadden ze niet alles wat ik hebben wilde.
Wel heb ik nog een derde grote lummelkooi erbij nu.
Dan kunnen de kleintjes gezellig twee aan twee aan het zelfstandig worden wennen.

Ik sta bij de Jumper altijd te kwijlen bij de mooie grote kooien die ze daar hebben.
Maar ik heb ze NIET nodig :)
Deze grote lummelkooien gaan na gebruik de berging in en staan dus niet in de weg ;)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Anke ....gefeliciteerd met je nieuwe mooie kooi hoor ! Whaaaaaaauuuuuuuuuuuw zeg , nu kunnen de kleintjes echt wel goed lekker zij aan zij wennen aan elkaar !
Gossie ....gefeliciteerd met het tweede bevruchte eitje he !

Wat  leuk dat de jonkies al echt zelfstandig aan het worden zijn hoor !  Wel jammer dat Beauty alweer zou plukken he ,
maar dat komt wel goed hoor !

Grtjs Ann

Anke

Hallo allemaal,
Ik heb Sonny en Stitch toch uithuis geplaatst ::)
Beauty doet zooooo onaardig tegen ze >:(
Inplaats van voeren is hij aan het plukken >:(
Wil hij ze misschien ook het huis uit hebben?
Ik heb heel goed gekeken en gezien dat Sonny wel al kleine zaadjes pelt en trosgierst goed eet.
De grote zaadjes pelt hij/zij wel maar laat ze dan vallen...
Dus heb ik besloten dat ze mogen proberen op eigen benen te staan.
Ze hebben nu grote parkietenvoer, grasparkieten voer, trosgierst en uiteraard eivoer  en grit beschikbaar
Ik houdt ze uiteraard goed in de gaten. En ik ga proberen of Beauty misschien bereid is om nog een avond hapje te geven :)
Stitch eet gewoon goed zelf.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Anke ....wat vervelend dat Beauty blijft plukken , arme Sonny en jonkies ! Hopelijk hebben de jonkies er zelf geen last van , maar het is goed dat hij zelf zaadjes plukt of zij ! Het si heel goed dat je ze appart doet he ...nu ze toch al zelfstandig zaadjes eten , het komt echt wel goed hoor !
Leuk dat Chico en James weer een nestje beginnen , ik kijk er al naar uit om je jonkies te zien , allemaal met verschillende mutaties of zo he ! Grtjs Ann

Anke

Hallo allemaal,
Alle grote en kleine valkjes zijn nu aan het losvliegen.
Dus ook Sonny en Stitch.
Ik was heel benieuwd wat ze zouden doen nu ze de kooi van papa en mama in kunnen om te bedelen.
En wat doen ze.... ze zitten lekker boven op de kooi te spelen en te poetsen en ze gaan dus niet bedelen.Een heel goed teken dus, ze hebben geen honger ;D
Er staan voerbakjes boven op de kooi en ze gaan daar nu lekker zitten eten :-* :-*
Maar.... als papa Beauty echt voor de neus van Sonny komt staan dan is een hapje natuurlijk wel lekker :)
Groetjes Anke

Anke

Het nieuwe onderkomen van Sonny en Stitch

Het is nog wel even wennen...

Mara

Hoi Anke

Gefeliciteerd met de bevruchte eitjes. Verder gaat alles goed, zo te lezen!

mara

Dierenfreackske

Hoi Anke ...wat leuk en wat zitten ze daar lekker gezellig met z'n tweeen in de kooi daar . Fijn dat ze nu al allemaal zelfstandig zijn he ! Hoe is het ondertussen met de eitjes van Chico en James en hoe is het daar met Dorith Juul ,Max en de Santpoortse valkjes ?  Grtjs Ann

Anke

Hoi Ann,
Het gaat allemaal prima hier hoor :)

Hallo allemaal,

ALLE VIER DE EITJES ZIJN BEVRUCHT!!!!!

Sonny en Stitch eten wel zelf, maar waren toch wel een paar gram afgevalen. Daarom heb ik ze gisteravond even lekker laten bijtanken bij papa Beauty. Die hen dan lief weer even voert. Ook vanmorgen hebben ze even wat extra's gehad.

Overdag zitten ze dan lekker in hun eigen doorzon woning en oefen goed met eten.
Vanavond waren ze weer wat aangekomen.
De komende dagen laat ik Sonny en Stitch 's morgens en 's avonds even een  hapje halen bij papa.
Ze zijn natuurlijk net 6 weken dus een beetje hulp mag nog best.  De uithuisplaatsing is erg goed voor het verenpak, ik zie zelfs alweer kuifjes :)

Ook Beau en Lilo wonen nu op zichzelf.
Lilo is al wat aangekomen en Beau houdt zichzelf netjes op gewicht.

Beertje en Nottie wonen nog bij papa en mama
Beertje is nog niet zelfstandig en Nottie houdt hem daar nog even gezellig gezeldschap :)

Met de rest van de valkjes gaat het ook prima :)

Groetjes Anke

Dierenfreackske

Hoi hoi ...wat gezellig ook daar he ! Hihihi , die Nottie wil wil gewoon gezelschap nog van mama en papa ! haha , gezellig he ! Gefeliciteerd met de 4 bevruchte eitjes hoor , wat super , zijn het er nu 4 ?  Grtjs Ann

Anke

Hoi Ann,
Dank je wel :)
Ja gelukkig heeft Chico het bij 4 eitjes gelaten, deze mag nu allemaal uitbroeden :)
Groetjes Anke

Gerdy

Hoi Anke..

gefeliciteerd met je vier bevruchte eitjes en wat lief die twee kleintjes in hun nieuwe doorzon woning.

gr gerdy

carco

Leuk dat er weer 4 eitjes zijn bevrucht  :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Yvon

Hoi hoi

gefeliciteerd met de 4 bevruchtte eitjes !!  ;D
Op naar weer spannende tijden.  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Manon*

Hoi Anke,

Wat leuk..... 4 bevruchte eitjes  ;D ;D ;D
En wat fijn dat de jongen het allemaal zo goed doen.
Ze zullen binnenkort wel mogen verhuizen naar hun nieuwe huisjes of is het daar nog wat te vroeg voor?

Groetjes Manon