Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

Jacoba

Hoi Anke,

Even je dagboekje bijgelezen, filmpjes gekeken en de foto's. Leuke foto's en filmpjes om van te genieten. Het gaat snel met de donsjes en Beau en Lilo prachtige valkjes worden dat. Geniet van het jonge spul.
Groetjes Jacoba.

Caroline

Meestal gaan ze klimmend gecombineerd fladderend van beneden naar boven. Tenminste zo zie ik ze hier naar boven klimmen.  ;)

Lieve foto's weer.  :-*

Altijd balen die kale koppetjes .... ik mag niet klagen dit nest (nummer 4) .... pa Pablo en ma Coco hebben het tot nu toe te druk met 6 jongen .... ik duim dat nest 2 en 3 beide keren de jongen op hun koppetje geplukt waren omdat het kleine nestjes waren met maar 2 jongen. Nest 1 hadden ze 5 jongen en een extra pleegjong, dus ook 6 en toen hebben ze ook alle veertjes laten staan.  :D

Ook Eros en zijn beide poppetjes plukte als ze maar één jong hadden .... het laatste nest met DOrith was het eerste grote nest en ook zij lieten toen alle veertjes staan.

Ik blijf het vreemd vinden waarom oudervalkjes het doen, je ziet het eigenlijk maar weinig bij andere vogelsoorten en ik vind het best heel erg vaak bij valkjes als je zo op het forum leest.

Maar .... inderdaad na de eerste rui zijn ze weer helemaal mooi!!

Nog even lekker genieten van je kinders hoor .... als ze eenmaal uitgevlogen zijn gaaat het zo snel.  :-\

Groetjessssssssssss, knufje voor mijn mooie witte meisje.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Anke , en zijn de andere valkjes Nottie al achterna ?  Grtjs Ann

Mara

Hoi Anke

Leuk zeg dat Nottie is uitgevlogen. Dat plukken is heel irritant, dat was hier toen ook maar gelukkig groeien de veertjes aan.

Groetjes

mara

Anke

Hallo allemaal,
Kom ik van middag thuis, helemaal benieuwd of er nog meer jonkies zijn uitgevlogen....
En wat zie ik... geen Nottie te bekennen ::)
Die kleine doerak is gewoon ZELF weer TERUGGEGAAN in het blok :o :o :o
Hij vond het zeker ongezellig zo zonder broers en zussen ;D ;D ;D

De valkjes vliegen gezellig los. Ook Chico en James, die gewoon nu en dan hun hok ingaan om de jongen eten te geven :)

Beauty en Macy willen hun hok niet uit.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Anke ...hij wil gezelschap die Nottie he , dat zal goed zijn , hier ook he , aan gezelschap geen gebrek he tussen de soortgenootjes ! Hoe is het met Nottie en Sonny en de andere valkjes ? Ik hoop dat je wat hebt kunnen genieten van het zonnetje ook daar !  ;D ;D   Hoe is het met de grote lummels ? Vliegen ze weer uit vandaag ? Grtjs Ann

Anke

Hoi Ann,
Het gaat goed met de kleintjes hoor :)
Ik heb weer even uitgebreid met het grut geknuffeld. :-*
Vandaag zijn er geen kleintjes meer uitgevlogen.
Morgen wordt het toch wel eens tijd vind ik.
Tenzij ze net als Nottie gewoon heen en weer gaan natuurlijk ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hahaha ....die Nottie toch he ! Het moet er zo goed zijn in dat blok dat hij er telkens weer in gaat gaan, ik ben toch wel benieuwd wie er nou eens de grote stap waagt na Nottie hoor !
Leuk dat je weer met alle donsjes hebt geknuffeld hoor !
;D ;D Geef je Sonny en Nottie ook weer van mij een lieve knuff. ?   Grtjs Ann

Kimm

hoi anke,

haha gekke nottie! was je ook geschrokken dat je hem niet zag?
gelukkig zat hij weer warm in het blok ;D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerdy

gek is dat he..je verwacht helemaal niet dat ze het blok weer in gaan..

en o zo lief als je ze de eerste vlieg pogingen ziet maken..is elke keer weer genieten en hoe ze dan door de ouders in de gaten worden gehouden..geweldig toch.

gr gerdy

Annelies

Hoi Anke

Jeetje wat worden ze alweer groot den ook alweer uitvliegen, nu gaat het hard hé.

Nog maar even veel genieten hoor voor dat je het weet zijn ze alweer weg.  :'(

Gr. Annelies

Anke

Hallo allemaal,
Het is nog steeds stil hier op het uitvliegfront ::)
Behalve Nottie dan, die naar believen het blok in en uit gaat.
Beau en Lilo hangen steeds verder uit het blok, maar gaan nog NET niet.....

Stich en Sonny in het blok van Beauty en Macy kijken af en toe even door het raampje maar gaan dan snel weer terug.
Wordt vervolgt :)
Groetjes Anke

Dierenfreackske

Hoi Anke , nou , wat een snugger valkje die Nottie , en Sonny  laat zich niet van de wijs brengen , die bekijkt het nog wel he !

Haha ...wat leuk dat het zo spannend is he met de jonge valkjes , en is er ondertussen nog iemand uit het blok geraakt ?
Grtjs Ann

Dierenfreackske

Hey Anke ....ik kwam even gedag zeggen , eens benieuwd of er vandaag valkjes uit het blok zijn gekomen , hihi ! Succes.
Grtjs Ann

danielle

Hoi Anke,
Wat worden de kleintjes alweer groot  :D .
Echt geweldig om te zien.
Lijkt met echt super om ze vliegles te zien nemen, volgens mij wil je het liefst de hele dag kijken om niets te missen, toch?

Groetjes Danielle