Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

oei, hopelijk knapt Faith snel weer op.

Anke

6 juli 2008, 22:38:56 #4111 Last Edit: 6 juli 2008, 22:44:06 by Anke
Hoi Nellie,
Zoals je in mijn berichtje hierboven hebt kunnen lezen, ga ik mijn uiterste best doen voor kleine Faith

Jullie moeten mij niet verkeerd begrijpen, ik ga door het vuur voor mijn valkjes.
Al moet ik er uren vroeger voor opstaan en heen en weer rennen van werk naar huis. Wat ik kan doen zal ik absoluut doen.

Maar.... jarenlange ervaring in de vogelopvang laten mij een realist zijn.
ik houd gewoon in mijn achterhoofd dat het wel eens mis zou kunnen gaan Niet omdat Faith de pap niet eet, maar omdat er iets mis is met haar lichaampje dat ervoor zorgt dat ze ineens niet meer bedelt om eten en omvalt.
Dit is ook voor mijzelf een soort bescherming om er wat afstand van te nemen voor het geval het dus niet lukt.

Maar ik ga er absoluut voor om Faith op te laten groeien tot een gezond lief valkje!!!

Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

danielle

Hoi Anke,
Ik duim heel hard mee dat Faith het gaat halen!

Groetjes Danielle

Caroline

6 juli 2008, 22:59:53 #4113 Last Edit: 6 juli 2008, 23:01:52 by Caroline
SOrry van mijn late reactie .... was niet nog eerder online.

Ik had heel wat berichtjes te lezen en mijn reactie was eigenlijk .... het lijkt mijn kleine albino meisje wel, het zusje van jouw Dorith, Iris.  :'(

Iris kon ook niet meer op haar pootjes staan, kromde ook in het begin steeds haar teentjes .... na verloop van tijd, net toen het fout ging met haar ging ze overstrekken.

De sectie wees uit dat Iris een zwaar kalktekort had, mogelijk doordat ze uit het laatste eitje was gekropen. Door zwakte kon ze niet op haar pootjes staan, en daardoor niet meer bedelen.

Als ik jou was zou ik proberen zo snel mogelijk aan kalk zien te komen (= in verschillende wormen en van div. merken te krijgen) en dit in het begin door de pap doen en later toevoegen aan het water van de ouders.

Baat het niet dan schaad het niet, hier krijgen mijn jongen het ook via de ouders 2 x per week door het water. SInds ik Iris hierdor verloren heb. Ik heb de ouders het ook gegeven voor ze eitjes gingen leggen maar had toen het idee dat de jongen niet meer uit hun eierdopje konden kruipen, dus nu start ik ermee zodra ze geboren zijn.  ;)

Uiteraard draaien mijn duimpjes hier ook voor jou en Iris, heel veel sterkte meis.  :-*  
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Ik ga er meteen achteraan om kalk te halen!
Alles wat kan helpen is mooi meegenomen.
Overigens is Faith niet het laaste jong maar het ena laatste jong.
Bertje de kleinste zit er vrolijk bij met een mega volle krop :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Gerda

6 juli 2008, 23:37:10 #4115 Last Edit: 6 juli 2008, 23:38:51 by Gerda
Ik hoop dat het goedkomt met Faith.

ALs je het zo hoort denk ik aan twee dingen. Of vitamine en calciumgebrek of een neurologische afwijking.

Het is vaak zo dat albino's wat zwakker zijn dan andere mutaties. Misschien gaat het met het pappen en de extra zorg helemaal goed komen!

Keep the faith!

Ik las dat Caroline ondertussen ook over de kalk heeft geschreven. Ik was om een uur of half 11 aan mijn bericht begonnen, maar er kwam wat tussen.

Liefs, Gerda

♪ Marlies

Hoi Anke,

Calcitad 50 is een vloeibare kalk en werkt heel snel.
Ik deed eerst een beetje pap in het spuitje en dan een druppeltje calcitad, zodat dit voor in het spuitje zat en ze het zeker binnen kregen.
Dit gaf ik 3 x op een dag.
Na enkele dagen kon ik het verschil al merken.

Deze kalk is ( volgens mij ) bij elke da te verkrijgen.

Succes !!

Groetjes Marlies ;)

Dierenfreackske

Hoi Anke ....ik hoop dat Faith de nacht goed heeft doorstaan
en ze deze morgen  een beetje gebedelt heeft en gevoerd is ,
ik hoop dat je haar met een beetje voer in haar kropje aantreft deze morgen , ik heb nu een kaarsje laten branden weer ! En duim duim duim ! Misschien help het ook he !
En misschien met een druppel calcitad zoals Gerda en Caroline , ach , ik herrinner mij het van kleine Iris , het valkje dat normaal naar Jeannine ging he , ook kalk tekort had en daardoor te zwak was en niet op haar pootje kon blijven staan he !
Ik denk dat er een beetje hoop is en met een druppel calcitad het misschien goed zal komen he ! Ik hoop het alvast !
Ik hoop dat het niet te laat is ! Succes he meid en sterkte voor deze morgen .  Grtjs Ann

Anke

Hallo allemaal,
Faith is er nog :)
Ze heeft netjes pap gegeten.
Ik heb haar nu in een apart bakje in het blok gezet Omdat ze niet kan zitten, liggen de grote lummels boven op haar :-\
Ik hoop dat dit helpt

Gerda en Marlies:
Bedankt voor het meedenken!
Ik heb mijn eigen dierenarts gebeld en die heeft geen calcitad :'(
Ik heb Feld geprobeerd te bellen, maar daar is nog niemand

Ik ben in ieder geval blij dat ze de pap goed eet.
En ik ga mijn uiterste best doen om ergens kalk vandaan te halen.
Groetjes Anke

Dierenfreackske

Hoi Anke ...jammer dat Feld niet opnam en je da de kalk niet in huis heeft , ik hoop dat ze het haalt hoor , door dit was ik vergeten vragen hoe het met Nottie en de andere donsjes was , maar het zal wel goed zijn a,ders had je het wel gezegt .
Ik hoop dat ze het haalt hoor !
Ik heb straks een kaartje die ik op stuur he !
Dat zal je donderdag wel hebben .
Geef faith een knuff van me en natuurlijk ook Nottie....maar nu is Faith het belangrijkste he , ik hoop dat ze blijft vechten , het is alvast een vechtertje he ! Grtjs Ann

Kimm

hoi anke,

ik ben blij dat faith de nacht goed is doorgekomen. dat is toch een positief teken he. succes hoor!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi Anke ....ik hoop dat alles nog goed is met Faith hoor !
Ik ben weer te vroeg , ik ga vlug kijken naar de valkjes en ben er direct hoor ! Grtjs Ann ;D ;D

Anke

Hallo allemaal,
Helaas is Faith vandaag overleden :'(
Ik heb haar zojuist gevonden.
Vanmiddag heeft ze nog pap gegeten
Het viel al wel op dat ze zwaar ademde en het voeden haar erg leek te vermoeien.

Het bijpappen heeft dus helaas niet mogen baten :'( :'(

Rust zacht lieve Faith :-* :-* :-*

De kalk heb ik besteld bij dokter Feld, die ga ik nu aan de ouders in het water geven.

Ik wil iedereen bedanken voor alle steun, hulp en tips, via het forum en via de telefoon.
Het is echt heel fijn om terug te kunnen vallen op mensen met veel kweekervaring. :-* :-* :-* :-*
Groetjes Anke

Kimm

hoi lieve anke,

bah wat vind ik dat verdrietig voor jou. meid je hebt enorm je best gedaan, vergeet dat niet.

rust zacht lieve faith........ :'(  :'(  :'(

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Mara

Hoi Anke

Wat naar dat Faith het niet heeft mogen redden. Je hebt je best gedaan.

Rust zacht, lieve Faith.

Groetjes

Mara