Hoe en met welke materialen speelgoed mk?

Gestart door Peggy, 24 april 2007, 14:13:26

« vorige - volgende »

Peggy

Hallo allemaal,
Ik wil heel graag wat speelgoed maken voor mijn valkje Nikkie...speelgoed om aan het plafon te hangen of om bijv ergens neer te zetten. Zodat mijn valkje ook beter rond kan vliegen en makkelijk ergens kan landen.

Van welk materiaal kan ik dat het beste maken?  Wat voor soort touw bijv is niet schadelijk voor de valk?? ik weet al dat berketakken,twijgjes,knotwilgtakjes/twijgjes goed te gebruiken zijn.
Alle tips zijn welkom want we willen echt gaan knutselen :D
Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Riny

24 april 2007, 14:19:30 #1 Last Edit: 24 april 2007, 14:26:35 by Riny
Hoy Peggy
Ik gebruik voor al het speelgoed Sisal touw .
Bij de Boerenbond/ Welkoop haal ik dat.
Kralen zijn vaak in de aanbieding bij het Kruitvat, op dit moment hebben ze een aanbieding lopen bij Zeeman.
ik zal wat voorbeelden van speelgoed hier onder plaatsen.
Groetjes Riny

Peggy

Super!!  Dank je wel Riny,  daar kunnen wij zeker wel wat mee,  super bedankt!  we gaan aan de slag ;D
Gr Peggy &  Maartje

Peggy

Hoe maak je de takken aan de touwen vast? De kralen rijg je er gewoon doorheen , zo te zien....Gr Peggy

Riny

Hoy Peggy
Die takken  maken we vast aan het touw dmv een schroefje.
dan kunnen de valkjes het nooit los krijgen en zich er ook niet aan bezeren.
Groetjes Riny

Inge88

Ikzelf heb de touwen vastgemaakt door gaatjes in de takken/stokken te boren en het touw daar doorheen te trekken en onderaan een knoop gemaakt.

Lieke

Tip: bij de blokker is het sisaltouw veel goedkoper dan bij de boerenbond.. volgends mij bij de blokker een bol sisaltouw 1,50 ofzoiets..  :-\

Groetjes, Lieke :)

Peggy

Dank je wel Lieke....maar heb het touw al gekocht ;D  we zijn al druk aan het knutselen en aan het vlechten....wordt wel heel mooi. Onze Nikkie kan dadelijk vliegen en landen ;) zoveel als ie maar wil.
Ik ga ze vandaag waarschijnlijk al ophangen.  Gisteren met mijn oudste zoontje berketakken weze zoeken dus we konden vooruit!
Probeer straks wel foto's te plaatsen.
Gr Peggy

Lieke

Leuk, ik ben benieuwd  :D

Groetjes, Lieke

Inge88

De sisaltouw is bij de action nóg goedkoper  :) Maargoed, ben ook benieuwd naar de foto's  :)

Riny

Hoy Peggy, Inge en Lieke
Ik heb er helemaal niet bij stil gestaan dat jullie veel minder nodig hebben als ik.
Wij kopen altijd bollen waar 500 meter op zit.
Groetjes Riny

Peggy

;D ;D ;D
Geeft niks....heb nu in ieder geval voor de komende tijd genoeg touw!
500 m op precies te zijn. Het ziet er wel mooi uit.  Nikkie zit al op een afstand te kijken, :D
Gr Peggy

Peggy

Ja hoor,  al twee stuks speelgoedschommels gemaakt voor Nikkie en zijn toekomstige vriendjes. Goed gelukt, al zeg ik het zelf.Ik maak de flosjes aan de onderkant wel nog mooier,  hier en daar bijknippen en dan is ie klaar ;D  Ik ga ze straks ophangen in de huiskamer.Ben benieuwd wat Nikkie ermee doet.
Gr Peggy

Rianne

Valerie

:o
Jullie hebben vast van dat mooie zachte touw gebruikt?
Ik heb hier nog een bol liggen (waar ik een keer wat mee probeerde), maar dat is stug en ik krijg daar veel stofdeeltjes van.
Maareh, die kralen van de zeeman, daar heb ik nog 4 zakjes van liggen.
Je kan er ook hele simpele speeltjes van maken: (3 speeltjes uit 1 zakje voor maar liefst 2€)
Op deze foto zie je er een stukje van: