Amanda's valkjes Punky en Yuna. Punky is er niet meer! :'(

Gestart door *Amanda*, 17 april 2007, 11:05:22

« vorige - volgende »

*Amanda*

Citaat van: Mara op  5 mei 2007, 09:56:59
Hoi Amanda

Wat een schoonheid is Yuna zeg. Echt heel erg mooi.

Mara


Dank je wel  ;D

Even weer wat nieuws...
Ze hebben nog even voor me nagekeken wanneer ze geboren is. Ze is 11 Maart geboren. Ze is nu dus al 8 weken. Ik weet niet of het met handopfok langer duurt met zelfstandig maken maar Yuna is nog niet helemaal zelfstandig. Ze eet wel trosgierst en zaadjes maar kan nog niet zonder die ene papvoeding per dag. Ze gaan het dit weekend proberen om die papvoeding ook weg te laten. Dus nog even afwachten maar ze denken dat het niet meer lang duurt.

Haar broer en zusje zijn deze week zelfstandig geworden  :) wel goed nieuws maar vind het dan wel weer  :censuur dat Yuna nog niet zelfstandig is.  :( Het is nog maar even wachten maar ik ben het wachten wel zat nu hoor.... maar ja nog even  :D Vrijdag ga ik weer even naar Yuna toe  ;D dat is wel erg goed nieuws  :D Gelukkig heb ik een OV en kan ik doordeweeks gratis reizen. Dus jullie horen het vrijdag nog hoe het is geweest  ;)

Groetjes Amanda

Mara

HOi Amanda

Ik weet niet zeker of het bij handopfok langer duurt voordat ze zelfstandig zijn. Het kan wel hoor.

Ik wacht met smart op je verslag vrijdag.

Mara

Inge88

Hi,

Wat leuk dat je aankomende vrijdag Yuna weer ziet. En hopelijk duurt het nu niet zo lang meer voor ze bij je komt wonen. Maar ik ben er van overtuigd dat het niet lang meer duren gaat. En als je eenmaal Yuna hebt, ben al het lange wachten weer vergeten. Dat had ik ook met Paddy...  :D

Carin

Hoi Amanda,

Super dat je Yuna vrijdag zit! Kunnen de dagen lang duren of niet?

Groetjes!

*Amanda*

Citaat van: Mara op  8 mei 2007, 21:16:02
HOi Amanda

Ik weet niet zeker of het bij handopfok langer duurt voordat ze zelfstandig zijn. Het kan wel hoor.

Ik wacht met smart op je verslag vrijdag.

Mara


Ja dat vraag ik me eigenlijk wel af. Zal misschien eens een topic beginnen daarover.

Citaat van: Inge... op  8 mei 2007, 23:20:17
Hi,

Wat leuk dat je aankomende vrijdag Yuna weer ziet. En hopelijk duurt het nu niet zo lang meer voor ze bij je komt wonen. Maar ik ben er van overtuigd dat het niet lang meer duren gaat. En als je eenmaal Yuna hebt, ben al het lange wachten weer vergeten. Dat had ik ook met Paddy...  :D


Ja dat denk ik ook wel... maar nu duurt het toch wel lang hoor  ;) Ben blij dat ik haar vrijdag weer kan knuffelen! Ze hebben ook een nieuwe kweekruimte/speelruimte erbij gemaakt dus die ga ik ook even bekijken :D

Citaat van: Carin op  9 mei 2007, 12:45:11
Hoi Amanda,

Super dat je Yuna vrijdag zit! Kunnen de dagen lang duren of niet?

Groetjes!


Ja de dagen duren zo wel lang  ;) Gelukkig duurt het nu niet zo lang meer maar zou haar liever gelijk vrijdag meenemen  :)

Ik had nog even een mailtje gehad van ze. Ik had het eigenlijk niet zo bekeken maar zij zeggen dat het ook een voordeel kan hebben dat ze nog niet helemaal zelfstandig is. Het is dan namelijk zo dat als ze echt zelfstandig wil zijn, ze dat al was geweest. Ze kiest ervoor om afhankelijk te zijn van mensen en dat betekent dus dat ze meer naar mensen toetrekt. Angel (Yuna's zusje) die is al snel zelfstandig geworden maar die is dus ook minder afhankelijk. Zo had ik het dus niet bekeken  :D Dat is dus wel weer een pluspunt dat ze meer naar mensen trekt. Punky doet dat namelijk ook. Punky is dan ook wel gewend om alleen te zijn maar ook toen Lilo er was toen wou hij ook graag naar mensen toe.
Kan niet wachten tot het vrijdag is  ;D

Groetjes Amanda

Inge88

Volgens mij doen handopfok valkjes er wel langer over om zelfstandig te worden. In elk geval heb ik dat vaak gelezen...
Waarom weet ik niet.

Wat de kweker zei over afhankelijkheid.. daar zit wel wat in!
Maar kan het ook niet luiheid/gemak zijn voor een valkje? Want gevoerd worden is toch veel makkelijker dan zelf moeten eten?

*Amanda*

Ja ik weet niet of het luiheid/gemak kan zijn. Kan ook hoor... maar ja je krijgt ook meer aandacht als je pap krijgt dus er zit wel wat in. Of het helemaal zo is weten we niet maar ja ik bekijk het dus maar zo... dan is het minder erg om te wachten  ;)

Ik ga ook maar eens meer lezen over handopfok valkjes.

Groetjes Amanda

*Amanda*

Hallo Allemaal  :D

Vandaag ben ik weer naar Yuna geweest zoals jullie wel hebben kunnen lezen  ;) Het was erg slecht weer om te gaan maar gelukkig heb ik niet veel in de regen moeten wachten met het openbaar vervoer. Heb dus best geluk gehad.

Wat was Yuna weer lief zeg! Ze heeft echt wel 2 uur bij me gezeten  ;D ik wou niet meer weg.... ik wou haar zo graag meenemen maar ja volgende week zal ik haar wel kunnen ophalen. Ze heeft eerst een hele poos op mijn hand rustig gezeten en liet af en toe even wat zacht van haar horen. Later zat ze op mijn schouder en ging mevrouw mooi slapen  :D De kwekers zeiden al: nou dat zien we eigenlijk nooit dat ze zo mooi gaan slapen bij iemand. Ze voelde zich dus erg op haar gemak bij mij  :) Dat was vorige keer ookal te merken. Want Yuna kan soms best driftig doen maar als ik er ben dan wil ze graag bij me zitten en is ze heel lief. Ze ging zich ook lekker poetsen en strekken dus een goed teken  ;D Ben echt super blij dat ik weer geweest ben!

Je merkt echt wel het verschil nu tussen Yuna en haar broer en zusje. Die waren dus al zelfstandig en ik vond ze ook meer afstandelijk. Zij vermaakten zich lekker met speelgoed en eten terwijl Yuna echt gewoon de hele tijd rustig bij je wil zitten. Dus ik denk wel dat ze gelijk hebben over dat zelfstandig worden. Yuna is gewoon veel knuffeliger en houd echt van de aandacht terwijl haar broer en zusje zich mooi zelf vermaken. Ik ben dus wel blij dat Yuna zo aanhaleriger is. Zelf vind ik het fijn als ze de hele tijd lekker bij je zitten en komen. Natuurlijk is het ook wel fijn als ze zichzelf kunnen vermaken bijvoorbeeld als je weg bent maar ik hou wel van zo'n aanhankelijk valkje.

Erg geslaagde dag dus! Ondanks de regen  :P Ik hou jullie op de hoogte wanneer we haar op kunnen halen  :D

Groetjes Amanda!

*Amanda*

O ja vergeet ik weer te vertellen.

Ik had het nog gevraagd of het bij handopfok valkjes langer duurt dat ze zelfstandig zijn en dat is dus wel het geval. Met 6 weken zitten ze nog op 3 voedingen per dag en elke week word dat weer 1 minder. Je bent dus langer met ze bezig om zelfstandig te maken. Yuna is zondag dus alweer 9 weken.

Groetjes!

Anja

Hoi Amanda,

Wachten duurt lang hè. Ook ik wacht nu op een valkje. Ze is een cinnamon witmasker en ze gaat Yelo heten.
Fijn dat Yuna zich zo op zijn gemak voelt bij je. Dat is alleen maar goed.
Je kan beter een week te lang wachten dan 1 dag te kort. Met alle gevolgen van dien als Yuna te vroeg naar je toe zou komen.
Veel succes met het wachten en ik zal aan je denken.

Groetjes Anja

Inge88

Hi,

Je ging vandaag toch weer langs? Maak je foto's? En we willen een verslag natuurlijk  :)

*Amanda*

Citaat van: Anja op 11 mei 2007, 18:43:18
Hoi Amanda,

Wachten duurt lang hè. Ook ik wacht nu op een valkje. Ze is een cinnamon witmasker en ze gaat Yelo heten.
Fijn dat Yuna zich zo op zijn gemak voelt bij je. Dat is alleen maar goed.
Je kan beter een week te lang wachten dan 1 dag te kort. Met alle gevolgen van dien als Yuna te vroeg naar je toe zou komen.
Veel succes met het wachten en ik zal aan je denken.

Groetjes Anja


Ja het wachten duurt inderdaad lang. Maar precies zoals je zegt beter een week te lang dan 1 dag te kort. Ik wil geen risico lopen dat het ineens niet meer goed gaat met haar. Morgen gaat ze helemaal van de pap af en is het even afwachten.

Wat een mooie naam voor je valkje! Een cinnamon witmasker vind ik ook erg mooi! Heb je foto's van haar?

Citaat van: Inge... op 11 mei 2007, 19:09:08
Hi,

Je ging vandaag toch weer langs? Maak je foto's? En we willen een verslag natuurlijk  :)


Hierboven staat het verslag al  :P had je dat nog niet gelezen? Ik heb geen fototoestel meegenomen. Ons fototoestel is niet goed meer. Hij kan maar een paar foto's maken en dan is hij alweer leeg. Het verwijderen van foto's lukt ook niet meer door de knopjes en het geheugenkaartje zit dus al weer bijna vol. Erg irritant maar mijn ouders gaan binnenkort een andere kopen  :)

Groetjes Amanda

Anja

Hoi Amanda,

Dit is Yelo.





Wat een knapperd hè.

Groetjes Anja

Inge88

Nee helemaal niet gezien!  :-X Sinds de crash van de website ga ik, als ik op een link van emailnotificatie klik, naar de allerlaatste post en niet naar de post die ik nog niet gelezen heb, dat was voorheen wel zo. Erg irritant hoor!

Maargoed, heb het nu gelezen.
Wat fijn dat Yuna zo bij je kwam zitten. Een aanhankelijk valkje is wel leuk hoor. Paddy is ook aanhankelijk en wil bij me zitten (onder mn haar ::) ), maar speelt op z'n tijd ook gewoon met kralen en andere dingen. Of gaat lekker op onderzoek uit.  :)
Yuna pikt al wel wat zaadjes? Want als ze dat eenmaal doet, zal het vast niet lang meer gaan duren. Gaan het broertje en zusje ook ergens anders heen of blijven die bij de eigenaren?


Anja, wat een schattig valkje! Leuke naam ook! Maar al jouw valkjes hebben leuke namen!
Is het een popje?

Anja

Hoi Inge,

Dank je wel en ja Yelo is een popje.

Groetjes Anja