20 juli 2025, 19:37:35

ronde 2007 uit arnhem

Gestart door danoontje, 16 april 2007, 12:54:00

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Anja en Anietje

IK weet het ook niet, kan hier wel appelazijn krijgen maar appelciderazijn niet...dat vind ik erg vreemd. Maar als je zou willen kijken ANja, voor appelciderazijn, dan zou ik dat waarderen.

Mara

danoontje

HAHAHAHA erg is dit....... :-*

Anja

Hoi Mara,

Als ik appelciderazijn tegen kom moet ik het dan ook voor je kopen?

Hoi Anietje,

Dat is het zeker.

:-* :-* Anja

Mara

Citaat van: Anja op  2 augustus 2007, 19:37:51
Hoi Mara,

Hoi Anietje,

Dat is het zeker.

Hoi Anja

Als je dat zou willen, heel graag. Ik kom toch volgende week en dan betaal ik het je meteen terug.

Mara

danoontje

;D ;D ;D lees megabacterien bij gewond en ziek haha ;D

danielle

Hihi, ik begon het ook al vreemd te vinden het verschil van appelciderazijn en appelazijn. Ik denk eigenlijk dat het niet veel uit maakt als het maar biologisch is, maar zeker weet ik het ook niet, het is wel iets onduidelijks.

@ Anietje, jij hebt ook gewoon appelazijn gekocht, he? Zit er bij jou ook wat rare dingen (troebelig dingetjes) in het azijn. Ik had een tijdje geleden een pot hierdoor weg gegooid, maar nu ik een nieuwe heb gekocht zie ik het weer. Kan appelazijn zo snel bederven? Er komen wel steeds meer bij. Nu durf ik het niet meer te geven, moet ik het weer weg gooien, of hoort dit gewoon bij het azijn?

Anja

Citaat van: Mara op  2 augustus 2007, 19:40:28
Hoi Mara,

Hoi Anietje,

Dat is het zeker.

Hoi Anja

Als je dat zou willen, heel graag. Ik kom toch volgende week en dan betaal ik het je meteen terug.

Mara

Doe ik geen probleem hoor. Zal ik beginnen met 12 flessen ;D ;D ;D ;D

Groetjes anja

danoontje

haha danielle
toevallig heb ik het gelezen.
niet weg gooien dus.
dat is niet erg.
het staat bij mij op de fles dat ,dat normaal is.
dus het is dan niet bedorven.
groetjesss anietje ;)

danoontje

2 augustus 2007, 20:17:08 #263 Last Edit: 2 augustus 2007, 20:19:53 by danoontje
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D  whahahahaahahaa anja.
nou dan kan ze dr hele leven vooruit haha.
groetjesss anietje

Mara

Citaat van: Anja op  2 augustus 2007, 20:16:05
Citaat van: Mara op  2 augustus 2007, 19:40:28
Hoi Mara,

Hoi Anietje,

Dat is het zeker.

Hoi Anja

Mara

Doe ik geen probleem hoor. Zal ik beginnen met 12 flessen ;D ;D ;D ;D

Groetjes anja

Hoi Anja

Een fles is genoeg hoor...hahahaha.

Mara

p.s. met een fles heb ik een goede reden om vaker binnen te wippen.  ;) ;D

danoontje

;D ;D ;D j dan kom je ook 1x per 2 jaar hahahaha mara.
doe dan 10 ml nemen...dan kan je elke dag.
en vraag dan steeds gebak erbij.
dan pak je het goed aan. ;D
anietje

Mara

Hoi Anietje

Haha, ik krijg gebak genoeg hoor!!!   ;D  ;D

Mara

Anja

Dames ik ga het tegenspreken dat het hetzelfde is kijk maar.

Met biologische appelciderazijn verzuur je het drinkwater. Door zuurder drinkwater verzuur je het gehele spijsverteringskanaal van de vogel. Beginnend bij de krop en via de slokdarm naar de kliermaag. In de kliermaag gaat het verteren van het voedsel via enzymen die door de klieren worden aangemaakt. Vanuit de kliermaag gaat het half verteerde voedsel naar de spiermaag waar het verder wordt vermalen door spieren en door de steentjes die in de maag zitten (maagkiezel). Tegenwoordig hebben echter veel vogels last van een schimmel die op de grens van klier- en spiermaag zetelt. Deze schimmel is verantwoordlijk voor het maar gedeeltelijk verteren van het voedsel waardoor half verteerde zaden worden uitgescheiden. De vogels zitten continu op de zaadbak en vermageren toch. Deze ziekte noemen we megabacterie omdat de heren doktoren er in eerste instantie vanuit gingen dat een grote bacterie in de maag voor dit gebeuren verantwoordelijk was. Later bleek de schimmel de boosdoener te zijn. Door het verzurende effect van de biologische appelciderazijn wordt het milieu voor de schimmel minder gunstig (schimmels gedijen niet of veel minder goed in een zuur milieu) waardoor de opbloeiende weerstand van de vogel de rest doet.
Biologische appelciderazijn omdat biologisch beter is voor ons milieu en gebruiker. Appelciderazijn omdat hierin nog bruikbare stoffen zitten voor het vogellichaam (buiten het aanzurende effect). Gewone appelazijn geeft buiten het aanzurende effect alleen een belasting voor het vogellichaam.

Groetjes Anja

danoontje

ik ook ff tegenspreken...

Cider is trouwens gemaakt van appel, dus appelciderazijn is hetzelfde als appelazijn. Een appelazijn-spoeling wordt meestal ook met ACV aangeduid, ...
forum.longhair.be/showthread.php?t=4487 - 71k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

;D ;D ;D ;D anietje

Anke

Citaat van: danoontje op  2 augustus 2007, 20:21:00
;D ;D ;D j dan kom je ook 1x per 2 jaar hahahaha mara.
doe dan 10 ml nemen...dan kan je elke dag.
en vraag dan steeds gebak erbij.
dan pak je het goed aan. ;D
anietje

wahahaha als je er toch van afvalt kan je net zo goed veel gebak eten ;D
Maar ff alle gekheid op een stokje, gaat het een beetje met je anietje?
Je zal toch best geschrokken zijn van het bericht over de megabacterie.
Ik hoop dat het preventief geven van appel(cider)azijn de problemen opheft.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes