5 mei 2025, 13:55:36

Pfew!

Gestart door Starlet_Sabje, 3 september 2003, 01:28:52

« vorige - volgende »

Starlet_Sabje

jeeeetje...het vergt wel ERG veel geduld..en veeeel moeite.. maar hij wordt vanzelf wel soms moe.. en dan let ie eventjes niet op en laat hij zich rustig over zijn kopje aaien..heeeel zacht.. Als ik dus weer ga proberen hem te aaien, gaat hij altijd op de bodem zitten. Ik voer hem wat nootjes en laat mijn hand er constant inhangen. Soms probeer k hem dus te aaien maar dan rent ie naar de andere kant van de kooi. Dus moet ik mijn andere hand erin doen om daar bij te komen.

Iemand een beter idee om hem te kunnen aaien en rustiger aan dichter bij t ekomen?

Dimitri_G

Vooral veel geduld hebben. Laat het valkje jou opzoeken en probeer dingen niet te forceren. Probeer hem te lokken met een beetje trosgierst of zo.

ziralioness

Soms kan je ze heel zachtjes wat aanraken als ze snoepen van de trosgierst die je ze dan (in je hand) aanbied. Stop echter voor je valkje er genoeg van krijgt, misschien gaat hij het dan als prettig ervaren. :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Starlet_Sabje

Ja precies, en dan vraag ik me ook soms af..als ik wat gewonnen heb (ik heb hem eventjes een ienieminie beetje geaaid..) zal ik dan stoppen of juist doorgaan met proberen?

ria

Hallo,

Zoals jij je nu voelt met het tam maken voelde ik mij ook.
Ik kon, dacht ik, absoluut mijn valkje niet aanraken. Zelfs niet opstappen op mijn vinger. In de plaats daarvan liet ik mijn valkje opstappen op een stokje. Nu heb ik inmiddels twee valkjes sinds twee weken en het gaat nu hartstikke goed. Alles mag zo'n beetje alleen is de een wel wat vrijer dan de andere. Ik kan mijn ogen ook nog steeds niet geloven dat me dit is gelukt. En ik heb geluk want het zijn twee knuffelkonten. Willen het liefst gekroeld worden, maakt niet uit waarmee. Ik zou zeggen gewoon voorzichtig doorgaan en probeer het vertrouwen te winnen. Als je dat eenmaal lukt dan zul je zien, geen grotere en trouwere vriend als je valkje.

Groetjes
Ria

yentl

Inderdaad, wat omkopen met trosgierst ::), laat je valkje wennen aan je hand in de kooi, gebruik je stem veel zodat je valkje je stem leert kennen en weet dat jij het bent.

veel succes,
groetjes Yent'l

Starlet_Sabje

5 september 2003, 01:59:07 #6 Last Edit: 8 september 2003, 02:01:49 by Starlet_Sabje
Jaaaah!!! Saffie heeft eventjes op mijn hand gezeten! Het ging heel dom, zomaar plotseling: daar zat ze dan! Ik schrok er eigenlijk zelf van haha!! Maar blijkbaar doe ik dan toch nog iets goed? Ondanks dat ik alleen in de avond af en toe even tijd aan hem besteed...hij begint alleen iets meer brutaler te worden en te pikken, nog niet hard..maar doet wel pogingen soms..waarom doet hij dat? iemand enig idee??

Hermes_Lucy_nest

maak je nie ongerust dat doet hij omdat hij bang is van je en hij laat gewoon zien dat hij ook sterk is zodaan jij hem niets zou aandoen :)
dat deed m'n eerste valkje ook hoor ;)

Starlet_Sabje

Owkeej...gelukkig blijft het ook bij proberen...hij doet het niet hard ofzo..wordt er niet bang van in ieder geval !!  :D
Maar het gaat wel steeds beter. Ik leg telkens zonnebloempitten op mijn hand en dan af en toe gaat ie dr weer op zitten.. en dan weet ie ook weer niet hoe snel hij er af moet komen. maar ja.. trouwens wel lastig hoor als je niet weet wat het is.. moet ik nou over hem of haar spreken? :)

Ik moet zeggen dat het dus heel goed kan, een valkje uit een voliere tam maken! En sneller dan ik verwacht had.. ondanks dat ik de hele dag werk en alleen in de avond eventjes met hem/haar speel en voer en praat..gaat goed!

Nu vraag ik me af..wanneer zal ik dr laten vliegen in huis? Ik ben namelijk erg bang dat ik dr niet meer terug zal krijgen en dr dus zal moeten vangen en dan ben ik denk ik weer net zo ver met haar tam te krijgen als in het begin.. Tips zijn meer dan welkom! Heb dr nu ruim 1 week.

ria

Hallo,

Lastig he. Ik heb sinds zaterdag ook een nieuw valkje erbij en deze siste en blies ook als ik te dicht in de buurt kwam. Inmiddels neemt ze trosgierst aan vanuit de hand maar er op zitten, dat moet nog. Ik heb nog wel niet zo heel veel ervaring maar ik zou het valkje er pas uitlaten als ze ook daadwerkelijk op je hand blijft zitten. Dat is wat gemakkelijker met het terugzetten in de kooi. Ik deed dat met Tweety met een stokje maar zij kon niet ver weg vliegen omdat ze helaas gekortwiekt is. Enne, als je het valkje terug zet doe dat dan met wat lekkers, dat maakt het voor het valkje weer leuk om in de kooi te gaan.

Groetjes,
Ria