9 mei 2025, 05:59:21

handgevoed

Gestart door Ingrid1970, 29 maart 2007, 22:00:44

« vorige - volgende »

Ingrid1970

Ik ben aan het rondkijken voor een valkje, nu heb ik een paar advertenties zien staan bij "te koop / gevraagd". Eentje is er 5 weken oud en wordt 3x per dag gevoed. Ik heb de verkoper gebeld en die zegt dat ik dat voeden makkelijk zelf kan doen, dat dit helemaal niet zo moeilijk is en dat het vogeltje hartstikke sterk is (als ik hem nu niet ophaal geeft ze het aan de eerst volgende bieder mee) >:(. Het broertje of zusje is behoorlijk kaal geplukt dus ik neem aan dat dat de reden is dat ze op handvoeding is overgegaan. Ik moet wel zeggen dat ik helemaal warm word van de foto die erbij staat van het vogeltje... :-\
Misschien tegen beter weten in, maar wat is jullie advies?
groetjes Ingrid

Rianne

Niet doen! De verkoper neemt niet eens de moeite om jouw definitieve ja of nee af te wachten, deze is duidelijk op het geld uit.

Heb je het informatie topic over aanschaf handopfok valkparkiet gelezen? Daar staan de voor en nadelen in opgesomt. En als je meer wilt lezen, bij Handopfok op het forum staan ook vragen en ervaringen van andere leden. :)

Riny

Hoy Ingrid
Ik ben het helemaal met Rianne eens.
De kweker wil jou gewoon dwingen.
En handopfok is zeker niet iets wat je ''maar even'' doet.
Veel valkjes vinden ieder jaar de dood, doordat onervaren mensen aan handopfok beginnen.
Groetjes Riny

Karin

Inderdaad niet doen ! Er zijn genoeg kwekers die ze handtam én 100 % zelfstandig verkopen. Kijk maar een bij te koop / gevraagd hier links in het rijtje.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

ik sluit mij volledig bij de rest aan.  :D Er zijn zat jonge lieve valkjes bij kwekers die wel gewoon kunnen wachten zoals het hoort. Als je een bepaalde mutatie zoekt kan je even bij kweken kijken:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,14544.0.html

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mara

Ook ik sluit me helemaal aan bij de vorige posters. Het is zeker niet goed om een dergelijk valkje aan te schaffen.

Mara

Jel

nee het is niet echtslim om die te kopen want zoals jij het beschrijft willen ze alleen geld en kijken ze niet uitbelang van het beesje want stel je kan het voeren niet zwelf dan gaat hij dood en jij ben t je geld kwijt en zij hebben het dus niet doen.

groetjes Jelke
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)