4 mei 2025, 18:18:29

valken bende uit het oosten

Gestart door Petro, 3 april 2007, 11:06:59

« vorige - volgende »

Petro

3 april 2007, 11:06:59 Last Edit: 5 april 2007, 11:00:23 by petro
hallo,

ik wil hier wat foto's neer zetten van mijn valken,ben geen grote schrijver.
ik heb nu al wat koppels zien vormen,de broedblokken hangen erin en is zeer in trek bij de valken.

koppel 1
witmasker x bont gepareld

koppel 2
wildkleur split? x cinnamon

koppel3
cinnamon x gepareld

is de man een gewone cinnamon of zit hier nog wat anders door.

hier nog wat foto's van valken die nog geen koppels gevormd hebben.

lutino pop

bont gepareld pop

witmasker pop

witmasker cinnamon pop

zoals je ziet heb ik voor de witmasker man 2 poppen erin zitten en toch kiest hij voor een bont/geparelde.
ieders zijn eigen voorkeur.
ik zal het een beetje bij gaan houden ook wat de kweek betrefd.

Rianne

Hoi,

je bont/geparelde is gewoon een bont gepareld valkje. Als je er een streep tussen zet geeft dat een split aan. :)
Bij koppel 3 is je man ook nog bont en het lijkt erop dat hij gepareld is geweest. :)
Ben benieuwd wie er allemaal met wie een koppel vormt! :D

Petro

hallo,

bedankt voor je reactie ik heb het aangepast.
dus de man op foto 3 is eigenlijk bont gepareld cinnamon

Rianne

Als ik het goed gezien heb wel. Hij heeft toch gele vleugelpennen?
En ik bedoel de man van koppel 3, waar je de vraag bij heb gezet. :)

Petro

ja dan hebben we het over dezelfde man, de pennen zijn geel inderdaad

Petro

hallo,

zag net dat mijn witmasker gek is op trio's ,hij heeft het al gedaan met de bont geparelde en net zag ik dat hij het ook doet met de andere bont geparelde.1 ding is zeker het zijn twee poppen dan ben ik daar ook achter.maar kan dit kwaad nu zit hij dadelijk met twee poppen wat moet ik hieraan doen?

ook weet ik dat ik geen koppels kan gaan vormen met de andere 4 valken of de lutino moet een man zijn dan kan ik hier nog een koppel van maken anders heb ik 4 poppen over.

Petro

hallo,

even een update

koppel 1 zijn druk bezig bij het broedblok,samen inspecteren zowel binnen als buiten.

koppel 2 hebben het vandaag ook gedaan,zijn ook samen al bij een blok geweest,nog niet erin maar wel erin kijken

koppel 3 zoeken ook steeds meer elkaars aandacht op, vooral de pop zij komt steeds met haar kopje naar de man toe.

en de rest zijn vrijgezelle poppen,waar ik voor de lutino waarschijnlijk een man heb gevonden maar daar moet ik eerst vanavond naartoe

Petro

hallo,

ik heb de witmasker en witmasker cinnamon verkocht,het ging echt niet in de voliere ze zaten maar een beetje tegen elkaar in een hoekje.ik heb voor de lutino een man gekocht ineens is zij ook een stuk aktiever geworden naar deze man toe.voor de andere bont geparelde heb ik ook een man gehaald een bonte wildkleur.zover deze update

Petro

hallo,

vandaag heeft het eerste koppel een eitje gelegd helaas is deze gebarsten maar ze blijven er wel ingaan.dus bij dit koppel heb ik goede hoop.ook het popje van koppel 3 zit nu veel in een broedblok dus bij deze kan ik vandaag of morgen ook een eitje verwachten.koppel 2 zitten nu ook veel bij een broedblok te kijken dus dat zal ook wel goed komen.

tot zover deze kleine update

Petro

Hallo,

vandaag zijn de eerste 2 kleintjes geboren van koppel 3 het zijn een wit en geel donsje .Er liggen nu nog 2 eieren in het blok,maar 1 ei had al uit moeten komen en de volgende komt pas over een week uit.Kan ik deze jong er dan gewoon in laten of moet ik hem overleggen naar een ander koppel die krijgen rond volgende week ook hun eerste jongen.

Petro

Mara

Petro

Hallo,

bedankt voor de reactie.
Van mijn zorg koppel nummer 1 is gisteren ook een wit donsje geboren ze hebben nu nog 2 eitjes.Met de andere gaat het goed ze worden goed gevoerd.Ook met de Lutino's gaat het goed ze hebben nu 5 eieren.
Hierbij wat foto's.

Petro

Een kleine update,

van mijn probleemkoppel is het jong overleden is waarschijnlijk vertrapt want ze had wel een vol kropje,ondertussen zijn ze weer begonnen en hebben nu weer 5 eieren.word dit niks dan krijgen ze rust tot volgendjaar.Met koppel 3 gaat het hartstikke goed de 3 jongen groeien als kool.En ook met de lutino's gaat het goed ze hebben nu 2 kleine donsjes de andere 5 eieren waren niet bevrucht.Ook heb ik van mijn koppel kakariki's 4 kleine donsjes ze hebben nu nog 5 eieren.

Emely

Wat ontzettend leuk om te lezen en te zien!!! Ze hebben het maar druk bij jouw en jij daarmee dan ook! hahahaa....

Hou de updates vol, ik geniet er van om ze te lezen!

Groetjes, Emely