13 mei 2025, 13:02:16

Taiko en Gizmo

Gestart door kimberley, 31 maart 2007, 12:49:47

« vorige - volgende »

kimberley

31 maart 2007, 12:49:47 Last Edit: 2 april 2007, 12:20:06 by kimberley
Hallo allemaal,

we gaan aan een nieuw dagboek beginnen.
Taiko is niet langer alleen de baas in de kooi..... Ze heeft er een nieuw vriendje bij, Gizmo.

Eerst even wat over Taiko,
Taiko is een wildkleur pop, die bij Linda vandaan komt. Het is echt een ADHD-vogel. geen een moment zit ze stil of is ze stil! altijd maar fluiten, heen en weer springen, vliegen en natuurlijk de hond pesten.
Taiko is nu 4 maanden en we wilden graag een vogel erbij, maar dan een man.
En lin had een nestje, en daar zat een lutino man in, wat een geluk voor ons niet!!!!!!

We hebben gizmo gister opgehaald en ooooo wat is het een schatje...
hij heeft eerst een tijd bij mij op schoot gezeten, en daarna is ie de kooi in gegaan bij taiko. geen problemen, ze waren mekaar aan het bekijken, aftasten hoe ver ze konden gaan. en vanmorgen waren ze samen ruim een uur uit de kooi, lekker vliegen en taiko gek doen natuurlijk!!

Gizmo moet uiteraard nog wel wennen aan de kooi, maar taiko doet er alles aan om hem mee te krijgen naar boven en op de schommel!!!! heel erg leuk om te zien.

Vanavond gaan ze er weer uit, 2x per dag mogen ze vliegen en gek doen buiten de kooi. dat is taiko ook zo gewend en het is niet een 10 minuutjes hoor, maar minimaal een uur en soms gewoon de hele avond.

Ik heb uiteraard al foto's gemaakt van "jut en jul" samen. en ik had nog een filmpje, die zal ik er ook bij zetten.

veel leesplezier en kijkplezier in ons nieuwe dagboek!!!!!

Groetjes
Kimberley en Ronald
Taiko en Gizmo
Elmo (de hond)

Dit is taiko

Dit is Gizmo

Samen voor het eerst in de kooi

Jut en Jul

Kusje.......

Oja volgende keer zijn de foto's wat groter, kijkt makkelijker!

Mara

Hoi Kimberly

Wat leuk dat Taiko nu een vriendje heeft.

mara

kimberley

kimberley

nog maar even een ouder filmpje van taiko, een pop die iedereen lief en leuk en mooi vindt!!!

http://www.youtube.com/watch?v=mN57d4RTqxQ

Little Cockatoo

Ow wat een prachtig stelletje. Succes met die twee.
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Inge88

31 maart 2007, 13:09:38 #5 Last Edit: 31 maart 2007, 13:13:19 by Inge...
Echt leuk zeg! Maar het lijkt wel alsof ze HEM aan het versieren is? En zegt Taiko nu wat..  "taiko" of leek dat maar zo? Ze maakt wel leuke geluidjes zeg!!

kimberley

Citaat van: Mara op 31 maart 2007, 12:52:10
Hoi Kimberly

Wat leuk dat Taiko nu een vriendje heeft.

mara
Citaat van: hanjan op 31 maart 2007, 13:06:16
Ow wat een prachtig stelletje. Succes met die twee.

Hai mara en hanneke
bedankt, we vinden ze zelf ook heel erg mooi en lief natuurlijk.

Citaat van: Inge... op 31 maart 2007, 13:09:38
Echt leuk zeg! Maar het lijkt wel alsof ze HEM aan het versieren is? En zegt Taiko nu wat.. of lag het aan mij? Ze maakt wel leuke geluidjes zeg!!

Hoi Inge
inderdaad zit taiko veel achter gizmo aan al, wie weet..... ;)
en taiko kan niet echt iets zeggen maar probeert wel af en toe haar naam te zeggen en dan lijkt de klank al op een woord. ik heb nog geen filmpje van papegaaitje leef je nog, maar dat kan ze goed fluiten!!! komt nog wel hoop ik.  ???

Inge88

Nou, in het begin van het filmpje lijkt ze toch echt de klank van Taiko na te doen... en vlak erna.. ohoh ofzo  :P Ik wist niet dat popjes zoveel floten/nadeden  :o en versieren  ::) leve de vrouwen emancipatie  :P
Ben benieuwd naar papegaaitje leef je nog, als je die eens op film kan krijgen!

Maai

Wat een schatjes zeg!   ;D
En nooit geweten dat een vrouwtje ook de verleidingstoer op kon gaan  :o
heerlijk  ;D

Little Cockatoo

Ja echt super. Dat popje van ons kan alleen schreeuwen. Dus dat vrouwtjes zo konden fluiten wist ik ook niet.

Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Lin

Hey,

Het is maar een gekkie die Taiko. qua karakter typisch een man maar qua uiterlijk niet. zal je net zien gaat over een paar maanden de kop kleuren  :-X Gizmo nog een beetje lief of erg onwennig? Leuk dat je meteen wat fotos gemaakt heb kan ik ze beiden weer zien.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

kimberley

He hallo allemaal

we hebben een klein probleempje.... gizmo mist een aantal veertje van beide vleugels, borst en koppie. naar alle waarschijnlijkheid heeft taiko (dondersteen) die eruit getrokken!!!! :o

nou ben ik vandaag 2x bij lin langs gereden maar die was er niet  :( , weet iemand of dit erg veel kwaad kan? ik maak me een beetje zorgen, dadelijk raakt gizmo helemaal gestrest en gaat het mis....

taiko lijkt wel in zn gewone doen, gizmo zit veel op stok, onderneemt nog niet veel. we hebben hem wel zien eten, maar niet zien drinken. dus dat weet ik niet met zekerheid.

is het verstandig om hem in ieder geval extra vitamines te geven o.i.d.?

een hoop vragen, maar ik wil graag zekerheid voordat ik zelf dingen onderneem die niet moeten of nodig zijn.
Ik heb in een dierenspreciaalzaak gewerkt, maar je kan ook niet alles weten he!!!!  ???

nou ik hoop dat iemand een idee heeft voor me.

Groetjes!!!!!!

carco

Uh Taiko een pop ???
Wel een vreemde dan volgens mij ::) :P

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

kimberley

Nou ik heb ook nog wat foto's van het stel...  ;D

boefjes!!!

willen jullie nog wel even naar mijn vraag hierboven kijken??????? over het plukken?

Hij sloopt ook alles die taiko

Gelukkig is ie ook niet nieuwsgierig.... :-X

Ons kleine "zielepietje"

Kijk die boevenkop!!!

samen bij de baas

daar wordt je moe van, van al dat gevlieg

nou dat waren weer wat foto's, ik zal zodra het filmpje geupload is dat er ook op zetten, daar kan je zien dat taiko bij gizmo zit te plukken, en dan taiko aan het stunten is met de schommel...!!

kimberley

http://www.youtube.com/watch?v=XN8h9N98hYQ

hier is het een beetje te zien hoe taiko gizmo van veren wil gaan ontdoen.