13 mei 2025, 06:05:21

hoe kan ik

Gestart door Theo_Hoorn, 31 maart 2007, 17:16:20

« vorige - volgende »

Theo_Hoorn

ik heb vandaag een nieuw valkje gekocht die ik van ver af flink zag fluiten enz..

maar nu thuis geeft ie geen kick!!

mn andere valkjes zijn ook altijd zo stil..

hoe kan ik me valkje laten zingen??
ik heb 1 mannentje,

dat is de nieuwe ..

heeft iemand Tips om mn valkjeS geluid te laten maken

Anja

Hoi

Je moet niet vergeten dat je nieuwe valkje nu in een vreemde omgeving zit. Geef hem eerst eens een paar dagen de tijd om aan alles te wennen.
Je zult zien dat hij vanzelf begint met fluiten.
Als hij eenmaal gewend is zou je hem de melodietjes kunnen laten horen als je aan de linkerkant op geluid/film klikt.

Groetjes Anja

Theo_Hoorn

Okeej..

gaaf ik merk wel dat ze erop reageren en ook op youtube dan bij valkparkieten..

maar zijn er tips omze te laten fluiten?

Mara

Hoi hoi

Niet elk valkje kan fluiten, mannetjes fluiten meer dan popjes maar je moet inderdaad heel goed in je achterhoofd houden dat je nieuwe valkje nog moet wennen aan de omgeving en dus veel stiller zijn dan je andere valkjes. Ook voor de valkjes die je al hebt zal het even wennen zijn.

Mara

Anja

Hoi,

de tip die je wilt hebben is mss de volgende:

Laat je valkje zoveel mogelijk fluitgeluiden horen. Dan gaat hij dat vanzelf nadoen( mits het een mannetje is natuurlijk)

Groetjes Anja

Theo_Hoorn

thankss

nou ik ben denk al 10  x bij t tuincentrum geweest..
en van as ik dichtbij stond was deez die ik net vandaag gekocht heb altijd zo stil.. , ik wou eerst een andere echt ene praatjes maker

maar vandaag dacht ik ik ga van afstand kijken en deez die ik vandaag heb gekocht ging helemaal los , alsof ie t voor t zegge had hehe :p