3 mei 2025, 21:00:32

Broedseizoen 2007

Gestart door trienke, 29 maart 2007, 15:21:21

« vorige - volgende »

trienke

Hallo allemaal

Met gizmo gaat het heel goed. Gisteren had ie denk ik te veel eten gehad, want hij spuugde de laatste voeding helemaal uit. Ik was bang dat hij het niet zou redden de nacht. Maar vanmorgen was hij er nog :D. Hij wilde eerst niet zoveel eten, ik denk we doen het rustig aan, omdat gister zijn lichaam nog aan het verteren was.
Zijn poepjes zien er goed uit. Het is niet meer zwart, maar mooi groen.
Vanmiddag zat gizmo me al op te wachten, hij had een enorme jonger :D. Ik heb hem 4 ml gegeven, want moest van de dierenarst het rustig opbouwen.
HIj vond het erg fijn om bij me te zitten, zat te knarsen met zijn snaveltje :).

Het overgelegde jong leeft nog steeds, het is nog wel erg klein maar doet het goed :).

Groetjes Trienke

Inge88

Hi, wat fijn dat je Gizmo zo snel toch weer terug hebt. Hij gaat het wel redden zo te lezen! Hoe heb je hem nu uiteindelijk gevonden?

trienke

iemand uit mijn dorp had hem gevonden, die kon er neit voor zorgen en gaf um aan een andere man mee. Die man heeft dus naar een advertentie gezocht. Ik had gizmo op marktplaats te staan en ook in de supermarkt hier.
Die man keek op marktplaats en kwam zo te weten dat ie bij mij hoorde :).

Groetjes Trienke

Gerda

Hoi Trienke,

Wat heerlijk dat Gizmo weer terug is.
Hopelijk komt het allemaal goed en kwam het gisteren door te veel en gulzig eten dat hij niet lekker was.

Ik ben heel blij voor je!!

Liefs, Gerda

Mara

Hoi Trienke

Ik heb Gizmo gezien op msn en hij ziet er inderdaad beter uit dan gisteren. Gelukkig maar dat het beter gaat.

Groetjes

Mara

trienke

Hij wil niet meer in het kleine bakje zitten, knaagt ie zichzelf eruit  ;). Hij zit nu dus bij de anderen mooi op de stok te slapen.

Groetjes Trienke

Mara

trienke

Gizmo begint ook beter te eten. Vanavond heb ik de druivensuiker weg gelaten. Hij wou meer, meer en nog eens meer. maar na 8ml heb ik er een stokje voor gestoken, en gestopt met voeren, Gizmo krijsen  :P.

Groetjes Trienke

trienke

hallo allemaal

slecht nieuws en goed nieuws

Het goede nieuws is dat het goed met gizmo gaat.

slechte nieuws is dat ze gisteren dat overgelegde jong neit hebben geaccepteerd en vanmorgen door lag. Als het waar is wat ze zggen zou dit een fallow zijn geweest. Ook heb ik nog even bij het ouderkoppel gezien. Ik zag een donker eitje die ik open heb gemaakt. Een dood jong :'( Ook weer 1 met rode ogen. Het laatste ei ziet er nog goed uit, en heb die overgelegt naar het pleegkoppel die wel de 1e jong goed verzorgen. Ook zal ik de broedblokken nat houden, want het is erg droog in de voliere.

Groetjes Trienke

Anke

Hoi Trieneke,
allereerst wil ik je zeggen dat ik het heel fijn voor je vind dat Gizmo weer terecht is!!! Gelukkig heeft hij zich hersteld van alle nare dingen die hem zijn overkomen.
Wat sneu dat je eitjes niet goed konden uitkomen :(
Hopelijk gaat het met de rest beter.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

trienke

Vandaag is binky naar haar nieuw adresje gegaan. Binky at al een paar dagen zelfstandig.
Met gizmo gaat het ook goed hij eet goed, en begint nu ook zelf te eten. Als gizmo zelf eet mag hij ook naar zijn nieuw adresje waar binky zit.

Vandaag is er nog een ei uitgekomen van de fallow's het ei had ik al overgelegt bij het andere jong. Het lijkt goed te gaan.

Groetjes Trienke

trienke

Binkie en lucky hebben weer een ei. Afwachten hoe ze er deze ronde mee omgaan.

Verder gaat het goed met de 2 pleegjongen van de fallow's.
en de rest van de koppels zijn al weer druk aan de leg en aan het broeden.

Met gizmo gaat het heel goed. Gizmo eet al zelf dus kan ook binnenkort naar nieuw huisje.

Verder is er vandaag een albino en de geparelde lutino met mijn vriend mee gegaan.

Groetjes Trienke

Lin

Fijn voor je dat gizmo terug is. ik lees datje een handopfokje hebt.Gelukkig geen zorgen nu meer. Jammer dat je rondes niet succesvol verlopen. Ik heb het ookwelgehad een jong dat bijna klaar was maar erg klein en nog niet volledig er klaar voor. die had dus ook bloed om zich en dan als je bloed zit dan is het mis.die heb ik onder een warmtelamp gelegd half in de schil totdat ie oud genoeg was.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

trienke

Met gizmo gaat het zeker goed, hij hoeft niet meer gevoerd worden dus geen zorgen meer nee,

Dit seizoen gaat eigelijk heel goed. 1e ronde 13 jongen, en verwacht deze 2e ronde meer.

Groetjes Trienke

Anke

Fijn om te lezen dat het goed gaat bij jou ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes