9 augustus 2025, 17:32:35

Broedseizoen 2007

Gestart door trienke, 29 maart 2007, 15:21:21

« vorige - volgende »

trienke

13 donsjes, er zal niet meer bij komen deze 1e ronde.
Het gaat goed met ze. er zitten 3 albino's tussen in 1 nest. het word een jaar van de popjes heb ik gemerkt. We zullen zien.

Groetjes Trienke

•=Bonnie=•

gefeliciteerd met al je jongen! :) 3 albino's liggen hier ondertussen ook, 2 popjes en 1 die zowel man als pop kan zijn, 50% kans op morgen de vierde, dat wordt dan weer een pop :)

trienke

vreemd eigelijk, vorige jaar veel mannen, en dit jaar veel poppen.

Groetjes Trienke

Mara

Hoi Trienke

Gefeliciteerd met al die mooie donsjes.

Mara

trienke

Hallo allemaal

Het gaat hier super met de jonkies. De ouders die vreten het is echt niet normaal meer :p. Smorgens staan ze al op wacht dat ze weer vers eivoer krijgen enzo.

In de middag geef ik ze een extra portie eten, met 2 sneetjes brood, eivoer erover heen, trosgierst om de dag, fruit of groente, en dit eten is ook helemaal op de volgende dag. Daarnaast hebben ze nog zaad tot hun beschikking.

Volgende week komen er ook mensen om een valkparkietje uit te zoeken, en mischien nemen ze er wel 2. 

Groetjes Trienke

trienke

Het gaat goed hier.
alleen worden helaas 3 kleintjes geplukt :-\. Ik kijk dit even aan, omdat het soms ook bloed. Het zijn de albino's die geplukt worden, en een pleegjong van friemel en frutsel.
Met de rest gaat het heel goed.

Ook is er iemand hier gister geweest om de jonge valkjes te bekijken, en hij heeft er 2 gereseveert ;). Een albino en een witmasker.

Groetjes Trienke

Wilma1

::) GEVONDEN  :P ;D

Tjeee 13 jongen zeg....wowww!!!!!  :o Wel erg leuk, jammer dat er 3 geplukt worden....toch hoor je dat vaak !! Waarom zouden ze dat toch doen ??? Aandacht ???
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

trienke

Ik zou echt niet weten waarom.

Maar vandaag heb ik toch het jong overgelegt die onder het pleegkoppel lag. het jong word te veel geplukt, zelfs zijn nekje was al kaal en bloede ook >:(. Met deze reden heb ik hem overgelgt.

Groetjes Trienke

Wilma1

Ach wat zielig, waar ligt ie nu bij dan ??? Als ie al onder een pleegkoppel lag ???
:-\ Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

ziralioness

Wowie, 13 donsjes, gefeliciteerd hoor!

Waar ligt het overgelegde donsje nu? Bij een ander koppel met jonkies?

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

aad

hoi Trienke

13 stuks .. ik moet er niet aan denken  ;D ;D
Maar fijn voor je dat het goed gaat hoor  ;)
En dat plukken .. tja hier heb ik ook zo een plukkert.. muilkorfje helpt wel hoor  ;D ;D ;D

groetjes aad

trienke

jah 13 stuks leuk he ;D, maar wel druk, ze schijten echt alles onder. Kan om de 3 dagen hun broedblokje verversen.

Het jong ligt nu onder romeo en julia. Ik heb nog neit weer kunnen kijken hoe het ging, omdat ik moest werken.

Vorige jaar hadden hun ook een pleegei, van wie weet ik niet. Maar toen plukten ze ook een jong, niet zo erg als deze. Maar die jong heeft aan 1 kant een blijvend oogklacht. Het is af en toe wat vies, en dan doe ik er oogzalf in en dan is het weer een tijdje goed.

Groetjes Trienke

trienke

Hallo allemaal

het gaat goed met het overgelegde jong. het word al weer een beetje donker boven op zijn kopje.

Vandaag heb ik besloten om toch ook maar een albino jong over teleggen bij beatle en juice. Het jong werd ook heel erg geplukt, het had zelf bloed in zijn nekje, erg zielig. De andere 3 jongen valt een beetje mee, worden ook wel geplukt, maar bloed nog niet.

Ze zijn bijna 3 weken nu. Dacht er ook aan om ze bij de ouders weg te halen, maar daar heb ik helaas geen tijd genoeg voor.

Groetjes Trienke

trienke

Het fallow-split fallow koppel heeft eindleijk hun eerste eitje gelegt ;). Dat werd tijd.

En verder zag ik tot mijn verbazing dat mijn kanaries ook een eitje hebben. Ze hebben het eitje in hun voerbakje gelegt :D.

Groetjes Trienke

Saar

Ik heb ook 2 kanarie-eitjes op dit moment :D
Laat je ze ook een ronde houden dit jaar?
Groetjes Saar :-*