Hobbykwekerij Sephora Linda - ronde voorbij

Gestart door Lin, 29 maart 2007, 08:20:51

« vorige - volgende »

Christine

Citaat van: Rianne op 11 april 2007, 11:43:51
Voor het voeren??

Dit valkje ziet eruit alsof ie een skippybal heeft opgegeten! ;D

Ik dacht het ook al toen ik de foto zag!
Mooi en dik kropje! ;D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

•=Bonnie=•

He gatsie, ik was hier ven niet geweest en nu lees ik plots dat er drie zijn overleden. Wat sneu. Sterkte ermee. Gelukkig doen je andere drie het wel goed.

Lin

Citaat van: ManjaV op 10 april 2007, 19:24:24
Hey Lin,

Wat ontzettend jammer van de kleintjes. Ze zijn zo fragiel, maar toch hoop je dat ze het redden...en dan redden ze het toch niet...
Ach...en dat kleintje in het eitje...zo heb ik het nog nooit gezien...
Balen dat hij hij het ook niet gered heeft.
Gelukkig gaat het goed met de andere kleintjes. Een paar hebben zelfs de oogjes al open!
Yariki zit trouwens steeds op de grond in de beukensnippers te graven en maakt daarbij kirrende geluidjes. Ik vraag me af of ze eitjes wil leggen, want tot nu toe heeft Timmy al ontzettend vaak op haar gezeten.  :-\ ::) ;D

Groetjes,
Manja

Ja klopt de oudste twee hebben de oogjes open. Van de kleinste heb ik het nog niet gezien. die Yariki toch, het zou best kunnen dat je een ei gaat vinden.

Citaat van: Rianne op 11 april 2007, 11:43:51
Voor het voeren??

Dit valkje ziet eruit alsof ie een skippybal heeft opgegeten! ;D

Nee die foto dan weer niet  :-X ;D

Citaat van: Bonnie op 11 april 2007, 12:37:50
He gatsie, ik was hier ven niet geweest en nu lees ik plots dat er drie zijn overleden. Wat sneu. Sterkte ermee. Gelukkig doen je andere drie het wel goed.

Bedankt. zeker even een dipje in de kweek.. :-\

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Zo goed als het ging met de drie zo slecht gaat het nu.. :-\ De ouders zijn druk aan het wipwappen en hebben alleen maar oog op een volgend nestje. Dit merk je duidelijk aan de jongen die ze dus echt eruit willen hebben.. Daarnaast voeren ze ook een stuk minder. Een volgende ronde mogen ze niet dus als er eitjes komen dan wissel ik ze om voor nepperts. Asl de kleintjes gevoerd zijn dan hou ik het gat dicht totdat ze weer schreeuwen om voer want dit gaat helemaal niet goed zo. Ze beginnen nu ook de kleintjes aan de pennen te trekken. Als ze wat ouder waren dan had ik ze op de bodem gezet maar ze zin nog te jong daarvoor (denk ik..)

Vanmiddag even de fotos van de laatste dagen plaatsen. Zijn wel erg wazig had ik gezien  :-X

Groeten, Linda

Mandy

Hé verdorie dat is vervelend zeg. :-\
Ik zou ze nog niet op de bodem zetten, lijken ze me inderdaad nog te jong voor, heb ik nog nooit gedaan trouwens. Ik heb ze wel ooit eens in plastic bakken gedaan en toen voerden de ouders ze nog wel. :)
Maar je kan ze toch bijvoeren?
Die foto van die volle krop is trouwens wel super! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lin

Hey Mandy,

Nou je wordt er gewoon chagerijnig van. Bijvoeren kan niet denk ik. Want ik heb alleen een duchte pot van februari 2007. Volgens mij kan dat niet meer.. ik had al nieuwe besteld maar die komt pas volgende week woensdag. Ik heb nog wel een grote broodtrommel en dan kan ik ze daar wel in zitten en kijken hoe het gaat. :)

Groeten, Lin

Lin

De fotos van de lege valkjes, erg wazig dit keer..

De oudste witmasker

2e witmasker

Cinnamon

Groeten, Lin

Caroline

Jeetje, ze zien er inderdaad niet geweldig uit.

Als je niet eerder dan volgende week woensdag aan voer kunt komen kun je beter die van februari 2007 geven denk ik, beter iets dan niks als de ouders ze beide zo verwaarlozen.

Ik zou bang zijn anders straks geen jongen meer te hebben. Ze zien er echt een beetje verschrompeld uit.

Sterkte ermee.  :-\
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Inge88

Wat jammer nu toch... Je kan zo die pap van Nutribird A21 van mij krijgen hoor, deze wordt nu toch niet meer gebruikt. Of gebruik jij een speciaal soort pap?

*Yvon

Hoi hoi

Ze zien er idd een beetje zielig uit.
Als de dichte(?) pot niet open is geweest en gewoon droog heeft gestaan,
zal het toch niet zo snel niet meer goed zijn ??
Hopelijk vind je snel de goede oplossing,en gaat het gewoon helemaal goed komen met deze lieverds.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

caro

Wat  zien ze er zielig uit zeg.

Veel sterkte ermee

Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Caroline

Hoe heb je het opgelost, Lin??

Hoe is het vandaag met de donsjes??

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Hoi Lin,

je laat ons wel ion spanning joh.  :-\ ;)

Hoe is het gegaan het weekend met de donsjes??

Heb je ze nog gevoerd??

Ben erg benieuwd.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lin

:'(tja...

Ze staan op de bodem in een bakje. Voer van de ouders staat ernaast. Pot met nutribird heb ik maar gebruikt. Ik begrijp er niks van ze zijn echt helemaal gestopt. De kleintjes zeuren ook niet om voer.. Waarschijnlijk de kracht niet voor ofzo. Ik voer ze nu drie dagen al zelf. Ik ga anders het dag en nacht schema omgooien en dan savonds dus voeren ipv overdag.

De eerste keer voeren was zo zielig ze stonden zo hoog op hun poten dat ik ze moest vasthouden want anders vielen ze om. Ik heb ze dus maar in de bak van de nutribird gezet en dan een dekentje onderin. vielen ze tenminste niet om of eruit. Voeren gaat eigenlijk wel super. In het begin even dwingen en als ze het door hebben stoppen ze niet meer. Ik geef 's ochtends een klein beetje totdat ze gaan schreeuwen en kijk dan of ze gevoerd worden maar nee dan stoppen ze na een tijdje met schreeuwen en zijn niet gevoerd. Dan kan ik het dus weer doen. Zo gaat het nu al drie dagen..

ayla heeft nu een ei gelegd maar die had ze in het maagkiezelen grit bakje gelegd die vrij klein is en hoog hangt. Ik twijfel nu of ik de eitjes bij de jongen vlakbij moet leggen of moet weghalen. Als ik weghaal is de kans groot dat ze niet blijft doorleggen. dat heeft ze nog nooit gedaan. Als iemand tips heeft graag. Ik zou het nu eigenlijk niet meer weten... sinds ayla moet leggen worden ze niet meer gevoerd had de eerste 2 dagen aangekeken en een beetje gevoerd. Maar ze bleven de kleintjes lastigvallen en stopte al die tijd met voeren. toen apart gezet en nog steeds niet gevoerd. Ik snap er niks van hoe ze nu helemaal opeens stoppen met voeren, gewoon alle 3 krijgen niks..

Caroline

Jeetje, wat balen joh!!

Gelukkig lukt het bijvoeren goed.

En Ayla alweer een ei, mag ze nog een ronde of niet??

Moeilijk hoor, het eitje weghalen zou ik zeggen dan blijven ze leggen maar jij zegt dat Ayla dat nooit doet, ik zou dus op mijn gevoel af gaan als ik jou was.

Wel balen hè, dat Ayla en Tiamo steeds zo vroeg weer een nieuw nestje beginnen en dan de jongen verwaarlozen en/of gaan plukken.  :-\

Sterkte ermee.

PS. Alles goed met de eitjes van de buiten valkjes??

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.