Hobbykwekerij Sephora Linda - ronde voorbij

Gestart door Lin, 29 maart 2007, 08:20:51

« vorige - volgende »

Inge88

Hopelijk overleeft de albino het! Als hij de eerste 24 uur overleeft dan zit het wel goed? Hoe kan het dat hij te vroeg uit het ei is gekomen? Zat er al een gat in het ei ofzo? Er moet nu nog 1 eitje uitkomen van Ayla en Tiamo?

Boel vragen  :-X

Lin

Nou de albino is er nog. Gisteren zat er dus een gat in en was ie druk bezig. Maar kwam niet verder dus toen had ik geholpen. Vervolgens zag ik dat hij onder het vlies zat dus dat weggehaald. Vervolgens merkte ik de bloedstulping op. Nu zit ie onder de warmtelamp te piepen en te bewegen maar staan wil niet. Mocht het niet beter gaan dan houdt het op. Mocht ie wel gaan staan dan gaat ie bij de andere kleintjes. Nu dien ik hem een druppetje vocht toe en dat gaat prima. Ontlasting heb ik nog niet gezien. Redden zal ie wel niet.

De fotos van de bende! Alle eitjes van tiamo en ayla zijn uit. Er ligt nog 1 adoptie ei.

De oudste witmasker met al lichtgrijs op de vleugels

De 2e witmasker

Van de cinnamon (geelwang?) mis ik wat fotos

Lutino nog heel klein..gisteren geboren

en toch maar fotos van de albino ook gisteren "geboren"

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Inge88

Ik blijf duimen dat het goed komt met de albino.

De kropjes van valkjes blijf ik vreemde dingen vinden  ::)

•=Bonnie=•

hangt er bij die albino nu een hele klodder bloederig iets aan zijn buikje?  :o

Mandy

Zo te zien is dat een bloedvlekje wat je op de andere foto gedroogd ziet. Hopen maar dat het goed komt met die albino. :)
Fijn dat het met de andere jongen allemaal goed gaat, zien er goed uit in ieder geval. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lin

Ja er hangt een bloedstengel aan de navel. Tot nu toe leeft ie nog. Maar de kop optillen kan ie niet maar beweegt ontzettend veel. Zit nu bij de ouders en meer ga ik niet doen dan houdt het op. Laatste ei piept nu al 2 dagen... alleen ze gaan niet meer op het ei omdat ze zoveel jongen hebben.

Lin

Citaat van: Mandy op  6 april 2007, 19:19:03

Fijn dat het met de andere jongen allemaal goed gaat, zien er goed uit in ieder geval. ;)

Met de rest gaat het wel goed. Alelen de albino niet. Ik maak we wel een beetje zorgen om het ei wat maar niet uitkomt. Er komt nu zo'n verschil tussen de oudste en de jongste.  :-\ Het laatste eitje wat uitkomt is van Kaiyo en Kashira. En piept al 2 dagen denk ik.. :-\

margreet

hallo Lin,

Kijk naar Ieniemienie, zit ruim 8 dagen tussen nr.1 en 2,
De 2 tussenliggende jonkies hebben het niet gered maar zij wel. Je hebt van die vechtertjes die het wel halen zonder ingrijpen.
Volgens mij heb jij de Opa en Oma van Sissy toch.
Ze legt keurig eitjes, maar niet in het broedblok. Ze kijkt er ook nog niet naar om. Ach ze is pas 10 maanden. Ben al blij dat ze verder goed tiert.

groetjes Margreet

Little Cockatoo

Ow wat een schatjes. Hopenlijk komt het goed met die kleine. Ik ga voor hem duimen.
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

•=Bonnie=•

Rianne

Lin zal zelf het verhaal verder wel vertellen maar het albino'tje is dood... :-\ ik kreeg vandaag een smsje van Lin.

Lin

Nou ik weet niet of ik vanavond nog online kom.. de andere is ook dood. Die was nog maar eel jong maar ook gewoon onder gewalst door de groters die wegen natuurlijk al 40 gram en die kleintjes kregen niks. 1tje heb ik half dood gevonden toen die uit het ei moest komen die ging heel goed tot vanmiddag. Heb je het leven gered heeft het niks uitgehaald.. Nu zijn er nog maar 3..

Inge88

9 april 2007, 16:29:48 #57 Last Edit: 9 april 2007, 16:31:33 by Inge...
 :( Wat onwijs jammer en treurig zeg! Het zit niet echt mee zeg. Nu is er dus nog 1 cinnamon (geelwang) en 2 witmaskers?
Echt jammer zeg :'(

Lin

Ik zal eve neen im kopieren dat scheelt weer typen..

Die albino was heel levendig, maar had waarschijnlijk een verlamming ofzo want kon de kop niet omhoog houden die is dus doodgegaan na een paar dagen door mij gevoerd te zijn en toen 1 dag bij de ouders was teveel. 

De lutino is ook dood die werd niet gevoerd/koud geworden/plat gewalst en de allerjongste is ook dood.  Die kleinste (cinamon) lag half dood in het ei. Het ei was half open en het jong ademde heel sporadisch en was helemaal koud. Dei heb ik meteen uit het ei gehaald en onder de lamp opgewarmd. Toen die opgewarmd was begion ie weer regelmatig te ademen. Vervolgens bij de ouders geegd maar die kleine redde het ook niet bij die groters. Die wegen nu al over de 40 gram met 7 dagen en dat kleintje maakte geen kans.

Ik ben uiteraard door dit alles wel een beetje ontdaan. Het is gewoon jammer dat gezonde valkjes op zo'n manier doodgaan. Nu heb ik inderdaad nog 2 witmaskers en 1 cinnamon (geelwang)

*Yvon

Hoi hoi

Jeetje,dat je ontdaan bent is te begrijpen.  :-\
Veel sterkte ermee!

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >