29 april 2024, 13:27:31

eerst1toen2de valkje

Gestart door Theo_Hoorn, 21 maart 2007, 11:15:49

« vorige - volgende »

Theo_Hoorn

Hoi ik heb nu bijna 1 jr een valkparkiet
GieG uit een dierenwinkel gekocht de laatste overgebleven
van de 5 a 6 meen ik die in de kooi zaten..

Ongelovelijk hoe snel ik me valkje liet doen wat ik van uhm verwachtte na 2 dagen kwam t al op me vinger..

Maar pas naar 2 a 3 maanden bleef t zitten

Totdat t gevoel begon te prikkelen van ik wil nog een valkje
ik werk overdag zielig vind. dus ik nam een 2de uit een tuincentrum..

een jonge vogeltje naja 6mnd geweest ik was al een paar x wezen kijken zoals ik altijd doe als er ergens vogels tekoop zijn..

ik denk neem de zielugste uitziende , en toen ie 1maal thuis was.. deed ik eigenlijk gelijk of t 1 was die ik al maanden had

ongelovelijk dag erna kwam t al op me vinger

maar nu is me andere valkje raar aan t doen t wil bijna niets meer van me weten

alleen as ik voor de kooi sta beetje fluit en gek doe :p je kent wel

me 2de valkje Coko is echt me maatje aan t worden

maar hoe zit t nou met GieG ??

iemand tips? ik wil GieG niet kwijt ik kon dr altijd zo lekker kroelen.. nu niet meer ze vliegt gelijk weg

CoKo is hoogwaarschijnlijk ook een popje

WAT MOET IK DOEN?? HELLUUPP

Karin

Eerst een vriendelijk verzoek : zou je voortaan als je tekst typt wat meer leestekens en wat minder afkortingen en vervormde woorden willen gebruiken  ;D Dit is echt heel lastig lezen voor de meeste mensen.

Dat het nieuwe valkje van 6 maanden al meteen tam is is mazzel. Ik weet niet hoe lang je nummer 1 al hebt, maar die moet er gewoon aan wennen dat er een tweede bij is. Geef hem veel aandacht en heb geduld en kijk eens boven aan bij de stickies voor tips over tam maken / houden.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Theo_Hoorn

He Karin.. , ja leestekens? wrom mag dat niet?

Maaja buiten dat.. ik type nou 1maal zo..

Maja. genoeg geruzie :p

mhmm er is een wonder gebeurd vandaag.. ik had eerst van die rode trosgierst ze moesten er niet van weten..

nu heb ik gewoon weer die auwe vertrouwde gekocht.. en gaf GieG, dus trost girst uit me hand.. Helemaal blij.. , zit nu lekker bij me..  , ik denk geef gewoon kxsjes :p en dat heeft denk ik de vruchtte afgeworpen.. , dat kxsjes geven is tog teken van vriendschap??

maar t gaat nog tog nog een beetje stroef.. maar ik moet gewoon de tijd nemen..


Alleen volgende VRAAGJE
ik heb nu een grote kooi , PAPEGAAI formaat vandaag neer gezet ze erin gedaan..

alleen ik heb een kat die erop klimt? scheelt t as de kat ze bang maakt in de band die ik met ze heb>?<

en as me zoontje erop loopt te rammen.. TSJAH hij bedoelt t lief maar uhmm... tsjah..

TIPS GRAAG

Rianne

Wat je zoontje en de kat betreft: Opvoeden :D Met de kat kan dat nog met een plantenspuit, telkens als hij op of bij de kooi zit sproei je hem nat. En je zoontje moet leren dat hij niet aan de kooi mag komen. Ik heb geen kinderen dus hoe dat moet mag je zelf uitvinden ;D

Mara

Het is natuurlijk niet bevorderlijk als de kat op de kooi kruipt, katten zijn nu eenmaal jagers en valkparkieten zijn nu eenmaal prooidieren, ik zou ook niet blij zijn als een van mijn 'vijanden' op de kooi zou zitten. En het rammen op de kooi van je zoontje is ook niet bevorderlijk, lijkt mij.

En leestekens zorgen er nu eenmaal voor dat het lezen van topics en reacties makkelijker is en dat het ook begrijpbaar is.

Groetjes

mara

Theo_Hoorn

HehE..

me zoontje is pas 15 maanden

en tsjah dat van die plantenspuit kan ik proberen...


maar dat was niet me vraag.. ? SCHAADT T DE BAND DIE IK MET ZE HEB??

of t vertrouwen dat ze in mij hebben kan ik alleen zelf kapot maken?

HeHe kon je t lezen :P of vond je me typstyle ook vervelend

Theo_Hoorn

Ja.. sorry.. maar ik weet niet precies hoe of wat en waar ik die leestekens moet neerzetten SORRY voordat..

maar ze zitten nu al wel een half uur bij me.. stil
t wegvliegen van GieG is nu voorbij lijkt wel. HEHE


Mara

Hoi hoi

Ik denk dat het de band schaadt ja, want je zoontje is ook een mens en je valkjes kunnen dat associeren met jou.

Ik heb binnen een ouder valkje zitten die verwaarloosd is, en weet ik nog wat meer, deze is ook erg bang voor handen ondanks dat ik er alles aan gedaan heb om hem tam te krijgen. Ik denk dat het wel schaadt.

mara

Rianne

Ja het schaadt zeker de band. Ze voelen zich niet veilig als er een roofdier op de kooi zit, of als je zoontje een aardbeving veroorzaakt ;)
Sja, de leestekens... Zinnen beginnen met een hoofdletter, een komma wordt gebruikt om zinnen op te delen en we eindigen met een punt. ;D

Theo_Hoorn

Ohw Okeej bedankt voor de tip..

maar ik zet de valkjes ook wel is op de schouder van me zoontje..

maar ik had eerst Rare voorbeeld msischien Aga's

en die waren echt alleen gek met mij..

Maar uhm.. wat kan ik eraan doen.. me zoontje die LUISTER NIET :p

ook de plantenspuit hehe nee hoor grapje.. mhmm dus nee nee en nog is nee blijven zeggen..

ik doe me best om ze tam te houden..

Kan t zijn dat GieG.. die ik van een grote kooi in een kleineRE kooi heb geplaats met gelijk een ander hem benauwde??

en dat ie me nu dankbaar is dat ie naar grote kooi is gegaan??
met CoKo

Rianne

Aan verandering zullen ze moeten wennen. Menselijke emoties zoals jaloezie en dankbaarheid zullen ze niet kennen, net zoals boos op iemand zijn of van iemand houden. Ze kunnen wel bang zijn en agressief. In de grote kooi voelt Gieg zich waarschijnlijk veiliger omdat hij meer ruimte heeft om evt te vluchten.
Aga's zijn veel brutaler als valkparkieten. Ze overheersen behoorlijk als ze samen worden gehouden met valken.


Theo_Hoorn

Ik heb ze niet meer..

maar ik bedoelde.. dat ik vroeger aga's had.. en die waren alleen gek met mij van andere moesten die niets weten.

maar vraagje..

GieG gaat best makkelijk op me vinger alleen CoKo niet.. moet die in de kooi blijven tot ze op me vinger komt?

want as ze dr uit is.. heel makkelijk op me vinger en ze komt zelfs rustig bij me zitten..

heb je misschien tips?

Theo_Hoorn

Want wrom niet buiten de kooi bang maar wel in de kooi?


Rianne

In de kooi hebben ze vergeleken met de huiskamer maar weinig vluchtgelegenheid.
Heb je het stappenplan tam maken al eens gelezen? Misschien kun je dat eens proberen.

Theo_Hoorn

maar ik heb een hele grote kooi ze kunne echt wel vluchtte..
as ik ze benader.. bij de 1 gaat t beter dan bij de ander..
die ene laat zig helemaal niet pakken naja UITEINDELIJK