20 juli 2025, 12:29:45

Mandysbeestenboel, 2008 geen kweek...

Gestart door Mandy, 18 maart 2007, 13:57:21

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Nou, als je mijn verhaal in mijn dagboek of bij kweken leest zal je zien dat je je nog geen zorgen hoeft te maken en dat het nog best goed kan komen  :)

succes.

Lin

Hey Mandy jij ook alvast een fijne pasen. Wat een schattige handtekening heb je!  :-* Wat druk met je met eieren zeg. Wat balen zeg met je eitjes maar wel blijven hopen. Ik heb het helaas al meerdere malen gehad dat ze eend ag koud waren maar toch uitkwamen. Vooraal als ze nog maar net moeten is het geen probleem. Maar ik zal duimen voor je! Alanya en timmio zitten nu op 4 eitjes. Misschien nog dat er wat bij komt. Het broeden gaat echt onafgebroken. Ze moeten nu nog twee weken dus er kan van alles veranderen nog. Maar ik heb er wel vertrouwen in.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Saar

Anja

Mara

•=Bonnie=•

Hey Mandy, op jouw site klopt de berekening voor Peppi en Kokkie niet helemaal...

Volgens mij moet het dit zijn:

Moeder:witmasker lutino gepareld split voor bont
Vader:bont gepareld split voor {X2: cinnamon geelwang}

man afkomst:
25% bont gepareld split voor witmasker {X2: lutino}
25% bont gepareld split voor witmasker {X1:  cinnamon geelwang} {X2: lutino}
25% gepareld split voor bont witmasker {X2: lutino}
25% gepareld split voor bont witmasker {X1:  cinnamon geelwang} {X2: lutino}

pop afkomst:
25% bont gepareld split voor witmasker
25% bont cinnamon gepareld geelwang split voor witmasker
25% gepareld split voor bont witmasker
25% cinnamon gepareld geelwang split voor bont witmasker

Bij jou berekening komen er geen cinnamon-opaline-geelwang bonten uit en da's nu net zo leuk :)

Mandy

Klopt, goed gezien! Bedankt. ;)

En voor iedereen een fijn pasen! 8)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

Jaaaaaa het 1e jonkie is er, een paaskuiken! ;D

Ik weet alleen nog niet waar. ::)
Ik hoor gepiep en heb net vers eivoer, brood en groente neer gelegd en Pim duikt er vol in dus ik denk dat het gepiep uit hun blok komt. :D
Of het is bij Jut&Jul of Suske&Wiske, in ieder geval in de binnenkooi. Ik zal morgen na het werk wel een kijkje nemen. 8)

Bij Idem&Dito zijn alle 4 hun eigen eitjes bevrucht en in de 2 van Jeetje&Mina zit nog leven! :o :D
Echt ongelooflijk zeg. Ik zal morgen naar de andere 3 overgelegde eitjes kijken.

Alleen heb ik net Spik even uit die kooi moeten halen want hij was mega-agressief naar Idem&Dito waardoor die hun blok niet terug in konden. Dus toen die er terug in waren en hij afgekoeld was heb ik 'm terug gezet.

Hij is zo agressief omdat ze weer eitjes hebben, 2 stuks momenteel. Hopelijk broeden ze nu wel goed want die eitjes kan ik niet overleggen als het weer fout gaat. :-\

De fallows heb ik trouwens al een paar keer zien treden alleen is de fallow man ook heel agressief, zo kroelt ie z'n pop en zo jaagt ie haar weer weg. >:(

En Jeetje&Mina maken ook alweer aanstalten voor een nieuw nest. Maar omdat hij de blokken niet in gaat heb ik vh weekend de voorkanten er even afgehaald zodat hij er zo in kon en dat deed hij toen wel. Vandaag zitten de voorkanten weer terug maar meneer gaat er nog niet in hoor. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Nicole

Gefeliciteerd!!! :D

Wat leuk zeg, een paaskuikentje!
Ik lees dat bij jou ook een valkje niet normaal het blok in wil.
Kika gaat er bij mij nu via de bovenkant erin.
Ik laat het blok nu maar open.
Ze gaat er nu tenminste in. ;D

Veel succes nog met de andere eitjes.

Dikke  :-* Kiko & Kika!

Dikke Kus Kiko & Kika!

Anja

Hoi Mandy,

Gefeliciteerd met je eerste jonkie. Een paaskuikentje super.
Veel succes verder met de andere nestjes.

Groetjes Anja

Mara

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

van harte met je paaskuiken :) Bij mij ligt een paasei :)

Saar

eefje nieuwenburg