19 juli 2025, 14:56:24

Mandysbeestenboel, 2008 geen kweek...

Gestart door Mandy, 18 maart 2007, 13:57:21

« vorige - volgende »

carco

Klik op het plaatje voor onze site!

♪ Marlies

Hoi Mandy, ;D

Leuk hoor, met Pasen een kuiken.

Wij kregen 14 jaar geleden een heel groot paaskuiken, nl onze jongste zoon. ::) :P ;D

Groetjes Marlies  ;)

Mandy

Hahaha nee zo groot is deze niet, maar wel lief en goed gevoerd;  :D

Dit is het 1e jong van dit jaar, het paaskuiken, gisteren geboren bij Pim&Roos! ;D
Het is een geel donsje dus het wordt een bonte cinnamon man of als er parels bij komen een pop.
Verder staat er nog een eigen ei op uitkomen en het ei van Spik&Span piept! :)
Het eitje van Jeetje&Mina is donker gekleurd en zie ik geen leven in, vlgs mij is dat afgestorven. Jammer maar helaas, ik heb het geprobeerd. ::)

Bij Suske&Wiske heb ik gekeken en daar is een eigen ei aan het piepen.  ;)
Helaas lijkt 1 van hun 3 eigen eieren afgestorven en ook 1 ei van Jeetje&Mina ziet er afgestorven uit.  :(
Eerlijk gezegd ben ik wel een beetje blij dat ze daar niet alle 7 uit gaan komen want zo'n nest vind ik eigenlijk te groot.
Over 1 ei van Jeetje&Mina twijfel ik, het ziet er niet afgestorven uit maar ik zag ook geen beweging. De 2 eitjes van Spik&Span zien er wel goed uit. :)

Bij Jut&Jul zag ik geen losse eischaal en heb verder niet geschouwd. Daar kijk ik morgen wel. 8)

Bij Peppi&Kokki is er ook een piepei en die eitjes zien er allemaal goed uit, ook die van Spik&Span. Spannend hoor. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

•=Bonnie=•

Gefeliciteerd! Ik hoop dat jouw koud geworden eitjes toch ook nog uit komen!

Rob S

Hey Mandy,

Hoe gaat het met het paaskuiken, groeit ie goed? En hoe gaat het met de andere piepeien, misschien inmiddels al wel donsjes?

Groetjes

Mandy

Ja ja momenteel 8 jongen! :D

Bij Pim&Roos gisteren 3 gele donsjes waarvan 1 van Spik&Span!  ;D
Helaas is die gelijk met een jong van Pim&Roos geboren dus als dat straks 3 bonte cinnamons worden weet ik niet welke van Spik&Span is. :-\
Maar belangrijker vind ik is dat het ei toch uitgekomen is en dat hij leeft en goed gevoerd wordt! ;)

Bij Jut&Jul was gisteren ook een ei van Spik&Span uitgekomen en een eigen wit donsje. :)

En bij Suske&Wiske was gisteren een eigen wit donsje geboren. ;D
Daar ligt nog een eigen bevrucht ei, een ws bedorven ei van hunzelf en Jeetje&Mina. Het eitje van Jeetje&Mina wat er wel goed uit ziet en waar ik leven in zie ligt nu bij Peppi&Kokki en heb ik omgeruild met het ei van Spik&Span. Dan liggen er daar dus 3 van bij Suske&Wiske. Dan hebben ze straks ws 2 witte donsjes van hunzelf en 3 gele van Spik&Span.

En bij Peppi&Kokki als het goed is 5 eigen gele donsjes en een wit donsje van Jeetje&Mina.
Vandaag zijn er daar al wel 2 eigen gele donsjes geboren. :D

M'n site werk ik later wel bij, moet er weer vandoor, fotocursus. 8)

Anja

Hoi Mandy,

gaat goed hier lees ik wel.
Ga zo door of eigenlijk de valkjes bedoel ik dan ;D ;D

Groetjes   Anja

eefje nieuwenburg

zo dan wat een gepuzzel joh! :D
dat je het allemaal nog weet....

nou van harte gefeliciteerd en dat er nog maar veel jonkies geboren gaan worden!
groetjes eefje

•=Bonnie=•

Zo dat is hier ook een bekertje bekertje spelletje geworden dus haha :D

Gefeliciteerd met je donsjes. Ik ben benieuwd hoe jouw bontjes gaan worden. Die bonte witmasker nr twee van mij heeft nog steeds geen bont op twee puntjes op de rechter schouder na!

*Yvon

Hoi hoi

Zo wat een boel jonkies al.  :D
En dan zijn ze nog niet eens allemaal uitgekomen.  :D
Ben benieuwd naar wat er nog meer gaat komen.  ;) :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Mandy

Hier is het zeker geen vrijdag de 13e want inmiddels zijn er 13 jongen! ;D

Er is weer een ei van Spik&Span uitgekomen, bij Suske&Wiske, samen met hun 2e en tevens laatste eigen jong. :D
Hun bedorven eitje en die van Idem&Dito heb ik bekeken en weggegooid, ze hadden allebei donkere oogjes en waren al aardig ontwikkeld. Blijft een naar iets om te zien. :-\

Bij Peppi&Kokki, Pim&Roos en Jut&Jul is een eigen jong geboren. :)
Met alle jongen gaat het goed, ze worden goed gevoerd. ;)

En ik vermoed dat er bij de fallows een ei is. Ze zitten allebei flink te broeden. 8)
Spik&Span broeden ook nog goed. :)
Alleen Mina broedt weer alleen. Ik had bij het 1e ei het blok even open gelaten in de hoop dat Jeetje er dan wel op zou gaan broeden maar helaas. En het 2e ei had Mina dus in een ander blok gelegd dus daar ligt het 1e nu bij. Als het weer fout gaat kan ik de eitjes alleen overleggen als het bij de fallows en/of Spik&Span goed gaat, anders zijn de eitjes verloren. ::)

Bij Idem&Dito moeten binnenkort hun eitjes uitkomen. 8)
Maar die 2 van Jeetje&Mina kunnen daar elk moment uitkomen. Het ei van Jeetje&Mina bij Peppi&Kokki staat al wel op uitkomen, daar was het jong druk aan het pikken en piepen. ;)

Hier nog een paar foto's van vd week;

De 3 gele donsjes bij Pim&Roos. Inmiddels zijn dat er 4.

Het witte donsje van Jut&Jul met het gele donsje van Spik&Span. Inmiddels is er een wit donsje bij.

Het witte donsje van Suske&Wiske. Inmiddels met nog een wit donsje en een jong van Spik&Span.

En de 2 gele donsjes van Peppi&Kokki. Inmiddels zijn dat er 3.

Caroline

Gaat lekker hier.  :D

Ik verwacht dit weekend het eerste donsje van Amor & Diégah, zij hebben 3 bevruchte eitjes.  :D

Volgend weekend verwacht ik het eerste donsje van Unique & Fleur, ook zij hebben 3 bevruchte eitjes.  :D 
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anja

Hoi Mandy,

wat een schatjes zijn het toch. Heel lief.
Een behoorlijke drukte bij jou qua jongen zeg.

groetjes Anja

caro

Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Marianne

Hoi Mandy,

Gefeliciteerd met je jonge valkjes.
Erg leuk weer die foto's van de donsjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!