Petro
Kleuter valkje

Geslacht: 
|
hallo,
ik zag vandaag bij iemand een hele zwarte valkparkiet zitten,weten jullie wat voor mutatie dit is.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lin
Beheer valkje
Valkparkiet

Geslacht: 

valkparkiet.com
|
Hallo Petro,
Volgens mij bedoel je een witmasker. De pop(vrouwtje) heeft een helemaal grijs koppie. http://www.valkparkiet.com/nl/files/mutawitmasker.htm
Was er verder geen andere kleur en weet je zeker dat het een valkparkiet was?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ludo
Valkparkiet

Geslacht: 
|
Kan je een foto plaatsen van de vogel ? Dan kunnen we eens kijken welke mutatie het is
Ludo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petro
Kleuter valkje

Geslacht: 
|
hallo,
bedankt,ik denk dat ik hem vandaag ophaal dus dan volgen de foto's snel.kan ik hier tegen een wildkleur pop zetten of is dit niet verstandig
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lin
Beheer valkje
Valkparkiet

Geslacht: 

valkparkiet.com
|
Ik ben benieuwd naar de foto. Om zwartmasker erin te houden is het mooiste om die er ook tegen te zetten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Inge...
Valkparkiet

Geslacht: 
|
met een witmasker fallow of witmasker krijg je volgens mij ook een mooie donkere mutatie?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rianne
Beheer valkje
Valkparkiet

Geslacht: 

Forum Junkie!
|
Hoi Inge,
een zwartmasker is weer heel iets anders. Zoals de naam al zegt, is het masker van deze valk donker, in plaats van wit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petro
Kleuter valkje

Geslacht: 
|
hallo,
dit is hem volgens de verkoper was dit een pop. het is een witmasker volgens hem. ook heeft deze achter op zijn kop witte vlekken zitten en ook in de staart zitten witte delen.

|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rianne
Beheer valkje
Valkparkiet

Geslacht: 

Forum Junkie!
|
Hoi,
dit is duidelijk een witmasker pop. Het witte in de staart hoort zo en de witte vlekken in de nek kunnen op een split wijzen. Als dit een man is, wordt het masker steeds witter met iedere rui
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ludo
Valkparkiet

Geslacht: 
|
Hoi, zwartmasker is een foutieve benaming De informatie over deze mutaties op de mutatiepagina van valkparkiet.com is jammer genoeg achterhaald (heb het al gemeld aan Peter)
De juiste naam is dominant pastel. (vroeger dominant zilver) Je hebt die in df en ef. Na de bleekmasker is dit de meest zeldzame mutatie. De df heeft een duidelijk bleek lichaam en een donkere kop. Bij de ef is dit minder duidelijk maar deze hebben een zeer mooie gewolkte zilveren kleur. Je hebt ze ook in een lichte en een donkere vorm. De donkere vorm is moeilijker te onderscheiden van de wildkleur maar kan herkend worden aan "gezoomde" pluimen. Je kan ze absoluut beter NIET tegen een fallow zetten maar tegen een donkere mutatie. Ze vererven DOMINANT, dat wil zeggen wat je er ook tegen zet, bij een df krijg je 100% ef jongen en bij een ef 50% ef jongen.
Wil je er nog meer over weten dan vind je tientallen reakties over de "zwartkop-zwartmasker-dominantzilver-dominant pastel" op de website en het forum van www.valkparkieten-benelux.tk
Groeten
Ludo
PS ik kweek zelf met geelwang x dominant pastel df dominan pastel witmasker ef x bleekmasker dominan pastel witmasker ef x split bleekmasker dominan pastel witmasker ef x split bleekmasker witmasker x dominant pastel witmasker df
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*Esther*
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 

Valkjes / Kipjes / Grasjes / Konijn / Boomer
|
Ter illustratie, dit zijn 2 witmasker dominant pastellen. Het lijf is lichter dan de kop en er zit zoming in de veren. Zoming wil zeggen; het midden stuk in de lengte bekeken is lichter dan de randen van de veer.

gr Esther
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petro
Kleuter valkje