21 juli 2025, 20:08:22

Tara's 'lieve' valkjes

Gestart door Tara, 28 augustus 2003, 02:31:20

« vorige - volgende »

Stijn dc

hello

ik weet niet goed wat je hier allemaal mee bedoeld hoor?
natuurlijk zitten ze overdag in het licht, maar waarom verlichten als het donker word? tenzij ze altijd schrikken, inderdaad een soort nachtlampje, maar ik begrijp niet goed waarom je heel het hok zou verlichten? ik begrijp trouwens heel je vorig bericht niet :-/

SDC:D

Tara

Hoi Stijn,

wat ik dus bedoel, is zodra het donker wordt hier, gaat dat licht uit, en 's morgens, als ik wegga, gaat het aan, soms is dat amper 's middags.

Het licht brandt heus niet steeds, dus dat moet men nu ook weer niet verwachten. Ik bedoel dat ik zo veel mogelijk mee ga zoals het is in de natuur, het wordt donker, en weer licht, enz. Maar dat licht ligt niet dag en nacht aan ofzow, misschien in totaal iets meer dan een halve dag...

Groetjes, Tara

Stijn dc

hello

oke, nu begrijp ik het wat beter. alleen waarom steek je dan overdag het licht aan? en waarom ga jij 'smiddags pas naar school:D

Tara

Hoi Stijn,

waarom overdag? Anders is het pikkedonker voor die beestjes :-/. Als ze buiten zouden zitten is het toch ook klaar?

En ik ga 's middags niet naar school hoor hahah, soms doet mijn moeder het dan gewoon ;).

Groetjes, Tara

Stijn dc

hello

waar woon jij dan zeg, als het overdag donkeris???? :D :D :D :D

Tara

België!!!!!!!

Ze zitten in het binnenhok ding dong :D :D :D

Stijn dc

ik snap niet dat het daar dan zo donker is, of staan er geen ramen in? ja, dan kan het wel donker zijn, maar dan gaan ze toch gewoon buiten?

Tara

Er zitten inderdaad geen ramen in ............ Dus nou begrijp je best dat ik buiten geen blokken zou hangen en voor verlichting zorgen??? ::)

Voor mijn part zaten ze nou ook gewoon buiten, maar ze mogen niet van m'n ouders, ze vinden het nu wat te koud, en dan als het wat warmer is, mogen ze buiten en dan 's avonds weer binnen :-/

Stijn dc

hello

jammer dat ze niet buiten mogen, het is overdag neit te koud voor je valkjes hoor. mogen ze van jou wel buiten?? want moest het te koud zijn, zullen ze heus wel binnen gaan hoor.

Tara

Hoi Stijn,

ja hoor, ze mogen best, vorige winter hadden ze ook geen binnenhok.

Mijn valkjes zijn ook een beetje vreemder, eenmaal binnen, blijven ze binnen, eenmaal buiten, nie meer naar binnen ::). Maar ze hebben veel plezier binnen :).

Groetjes, Tara

Suzanne

18 november 2003, 01:16:12 #175 Last Edit: 18 november 2003, 01:16:37 by blozend_appeltje
Hmm, ik zit dit allemaal zo te volgen, maar ondertussen zit ik met een vraag. Ik heb mijn valkjes zojuist gevangen, en in het nachthok gezet, waar ik op zich al helemaal niet blij mee ben, omdat ik vind dat ze daardoor te veel stress krijgen, maar ze bleven maar buiten zitten in de regen. Ben eigenlijk bang dat ze de weg naar het binnenhok niet kunnen vinden zodra het donker is, hoewel ik het niet stikdonker is buiten, omdat het lampje van het binnenhok toch wat lichtschijnsel geeft. Maar stel dat ze de hele nacht buiten zouden zitten, in de regen, kan dat dan kwaad voor mijn valkjes? Ik ben dus bang dat ze kou vatten en ziek worden, of denk ik nu te menselijk  :-/?

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hoi Suzanne,

toen het hier laatst regende, en de valkjes zaten buiten, gingen ze allemaal naar het gaas en met de vleugels gespreid en zo lekker douchen. Maar je moet wel oppassen met die regen ook. Hier zitten ze nou ook gewoon in het binnenhok. In het begin is het gewoon wat wennen, stress is dus normaal, maar na zo'n dag of 2 ....

Groetjes, Tara

Suzanne

Overdag gaan ze dus van buiten naar binnen en andersom, maar nu was het al een paar uur donker en regen, en zaten ze nog buiten. En sommigen hingen in het gaas  ??? Ze zaten ook dicht tegen elkaar aangedrukt, en ik kreeg echt de indruk dat ze het koud hadden zo in de regen. Maar ik snap niet waarom ze dan niet naar binnen gaan. Het nachthok is echt duidelijk te vinden, want ik kan gewoon alles onderscheiden als ik in de vlucht sta, dus moeten zij het ook kunnen zien volgens mij  :-/

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Even nog ter verduidelijking: mijn vlucht heeft dus geen dak. Eigenlijk omdat ik vond dat de valkjes in de regen moeten kunnen zitten als ze dat willen, en ik zag dat Peter en Lique ook geen dak boven hun vlucht hadden, dus hebben we dat maar nageaapd  :-/

Groetjes

Suzanne

Suzanne

We hebben zojuist een stukje golfplaat van 50x1.50 boven een deel van de vlucht gemaakt. Dus nu kunnen ze buiten zitten, en droog (tenzij het schuin regent  ;). Voel ik me beter bij. En tegen de tijd dat de temperatuur weer op gaat lopen, halen we het weg.  :D