18 juli 2025, 18:03:33

Tara's 'lieve' valkjes

Gestart door Tara, 28 augustus 2003, 02:31:20

« vorige - volgende »

Tara

28 augustus 2003, 02:31:20 Last Edit: 30 november 2003, 14:45:18 by tara_dewulf
Hallo allemaal,

ik wil sinds een tijdje eigelijk al weer graag een dagboek van al mijn valkparkietjes maken en vandaag zeker want ben megablij en niets maar dan ook niets kan het stukmaken, ik heb 3 nieuwe valkjes, mijn broer 1. Morgen zorg ik zeker voor foto's van mijn valkjes en ook van mijn fretje. Maar nu stel ik ze al eens aan jullie voor en morgen dan nog meer uitleg!

Tako; mijn lutino mannetje, was de derde valk die ik had, de eerste 2 zijn helaas al overleden ...

Moko; mijn cinnamon wildkleur man, heel erg lief, samen met Piko was hij de 4de / 5de valk.

Piko; dit is het popje van Tako, of was, ze zit nou steeds bij Merko, zij is een mooi tamelijke lichte valk, geel gepareld is ze. Waarschijnlijk ook het zusje van Moko.

Laiko; dit is een van mijn liefste valkjes, zij is een geel gepareld popje en is een fantastische moeder. De pop van Moko trouwens.

Tazko; Mijn witkop mannetje van 9 jaar oud, is nog zeer actief voor zijn leeftijd en profiteert heel erg graag van het leven. Ik kocht hem in januari 2003 en schrok van zijn leeftijd in het begin maar heb in ieder geval geen spijt dat ik hem kocht.

Kiako; Zij kocht ik samen met Tazko, zij is een lutino (waarschijnlijk pop) en is zo'n half koppel met Tazko, ze zitten steeds samen enzo alleen heeft Tazko soms wel de neiging te paren met Kiako maar dan jaagt zij hem weg of zo, maar Tazko heeft ook een moeilijk karakter en kan weinig valken bij hem verdragen, eigelijk alleen Kiako.

Tiko; Tiko is mijn lutino pop. Zij is heel dik en heel erg schattig, ze heeft met een vleugel een probleem maar vliegen kan ze nog, als het zo blijft zal ik toch eens naar een da moeten gaan maar ze heeft er niet veel last van naar 't blijkt.

Merko; die kocht ik samen met Tiko, stiekem gekocht :). Mijn ouders kennen ze, maar weten het nog steeds niet, tja van Merko weet ik het niet super maar denk dat hij een geparelde man is, maar ben het niet zeker, maar toch ben ik het zekerder dan dat hij gewoon wildkleur is.

Lucky; dit is mijn lieve wildkleur valk, het is een mannetje en is de zoon van Laiko en Moko, eigelijk van Piko en Tako maar is geadopteerd.

Naira; voor ik het wist dacht ik dat ze een pop was, maar is nu duidelijk een geparelde man, hij is de broer van Musli en de stiefbroer van Lucky.

Musli; Dit is mijn wildkleur man Musli, is nogal kleiner van gestalte maar erg schattig.

Malaia; ..... Tja niet letten op zijn naam, dacht dus ook eerst dat het een popje was, zij is een cinnamon geparelde witkop, nou ja, denk dat het cinnamon is, ze is echt bruinachtig!

Elmo; nog een kind van Laiko en Moko, het geslacht is nog niet definitief, ik schat een dochter, gepareld ook. Maar denk dat ze naar een ander baasje zal gaan :'(

Smuey; Tja volgens mij weten jullie wel hoe het is uitgesproken? Smuwie :P. Ja mensen mijn wens is uitgekomen!!!! Smuey is een bonte valk met ringetje, is in dit jaar geboren. Ik kreeg Smuey gratis in de winkel, maar morgen meer daarover want jullie moeten in spanning afwachten want straks weet ik niets meer te zeggen, er is een verklaring waarom ik deze gratis kreeg.

Nog geen naam; 2 valken hebben nog geen naam, het is heel erg moeilijk om nog naampjes te vinden, nou goed, deze is een bont geparelde witkop waarschijnlijk pop, ook in dit jaar geboren, ze heeft heel erg veel mooie parels en ook een slag bont in haar, kostte evenveel als Malaia ... Maar dat doet er niet toe!

Nog geen naam; dit is de andere valk, deze is een gewone geparelde witkop, maar ook wel heel erg mooi!.

Loky; dit is mijn broers valkje, een wildkleur, hij wou eerst mijn bonte maar dan toch maar niet, maar morgen weten jullie zowat alles, we denken een popje, maar zijn het niet zeker, ik betwijfel het zelf ....

Groetjes, Tara, ow ja ik ga dus apart de valkjes doen, iemand prefereren met wie ik ga beginnen ;D??

Tara

Hoi allemaal,

dan begin ik er maar mee zeker ;D, ben al opgesloten in de volière maar heb eindelijk een foto te pakken! Ik begin met de eerste en eindig met de laatste valk :).

Valk #1; Tako aan het woord ;)
---------
Dag beste valkenliefhebbers, ik ben Tako, de valk die je op het nestblok ziet zitten, ik ben een mooie lutino man en heb al enkele nestjes gehad maar helaas, niets ervan grootgebracht :(. Ik heb wel een zoon; Lucky, maar daar weet ik niets meer van helaas. Ik ben de derde valk die m'n baasje had gekregen na lang zagen. Haar tweede valk was inmiddels gestorven maar haar eerste heb ik nog gekend, aan hem leerde ik fluiten alleen doe ik het niet veel meer. Ik ben een keer in levensgevaar geweest ... Bijna verdronken, tijdens een badje, ik was vroeger nogal bijterig en baasje wou me er weer uitnemen en ik beet echt hard en lang en ze kon me er niet uitnemen en ik spetterde toen en toen zag ze ook dat ik er meteen uit moest dus heeft ze een handdoek genomen, ik was helemaal lam, je kon me zo op m'n rugje leggen ik veroerde me niet, baasje helemaal in paniek enzo, je kent dat wel en dan maar gebeld naar een DA. Die was er niet zelf maar zijn vrouw wel, die zei dat ze met een haardroger over mij moest gaan, Koko was al los en zat bij ons op tafel, dat was haar eerste valkje, erg lief en tam vond ze hem. Toen ik de haardroger over me kreeg vond ik dat heel lekker, Koko kwam er ook eens onder staan, hij bleef daar ook een tijdje, heerlijk vonden we het :D. Helaas is ie al overleden, we weten niet waaraan ... Ik heb nu weer vele andere kameraadjes. Zoals Piko, mijn popje. Maar helaas raak ik haar kwijt, een of andere valk genaamd Merko wil haar inpikken, maar zij wil hem niet, maar toch, ze keert zich volledig van mij af :(. Maar tja, mijn leeftijd weten we niet, baasje schat tussen de 2 en de 3 jaar. Ik ben niet zo levendig maar zit veel liever te rusten op een blok of een eetbakje of op een tak, maar als het moet, ga ik ook wel paren, dat doe ik ook heeeel erg graag ;). Zo, nu nog een fotootje van mij, dus ik ben die lutino valk op het broedblok, je ziet wat verder ook nog de nieuwe wildkleur van baasjes broer en de bont geparelde witkop. Hopelijk is de foto nog wat duidelijk na het verkleinen :).

Tara

Valk #2; Piko aan het woord
--------
Heytjes,

mijn naampje is Piko, ik ben bekend onder de valkjes als de prinses, ik ben een mooie geparelde valkparkiet die nogal succes heeft bij mannetjes. Ik ben dus zoals je al gemerkt had een popje :). Mijn parels zijn buitengewoon en ik heb een prachtig uiterlijk volgens velen, mijn hobbies zijn dan ook mezelf kroelen, mijn mannetje kroelen, dus kortom: schoonheid. Mijn mannetje is de lutino Tako. Er zit nog een ander mannetje achter me aan en dat is Merko, de andere die nog achter me aan zat is dood :( en de ene is weg. Wat nog allemaal ... We weten het niet zeker maar we denken dat Moko mijn broer is. Ik en Tako hebben al enkele nestjes gehad maar we verlaten ze steeds, sinds het laaste nestje zijn we steeds meer uit elkaar aan het gaan, niemand weet waarom :-/. We zitten wel nog vaak naast elkaar maar meestal zit Tako alleen en Merko zit dan naast mij, Merko zit altijd in de nestkastjes te kijken als ik er op zit. Ik werd ook samen gekocht met Moko, vorig jaar. Toen waren we schat ik 3 maanden oud. Op de foto ben ik het valkje die ongeveer in het midden zit, die zich uitrekt, natuurlijk is de eigenlijke foto het mooist, maar tja, ik hoop dat ie hier ook wat duidelijk zal zijn. Vriendinnen heb ik niet, maar vijanden ook niet. Ik ben wie ik ben en ja zo moet men me maar begrijpen he :). Ik verdraag wel niemand dicht bij me, vooral Merko niet, hij mag wel dicht bij me zitten maar niet vragen of ik hem wil kroelen >:(. Op de foto zie je me rekken, maar later zie je zeker nog eens een foto van mij op de zijkant gericht, dan ben ik ook echt heel mooi! Groetjes en knuffel van Pikootje :-*

Tara

Valk #3; Moko aan het woord!
----------

Hai beste mensen, ik ben Moko, een valk van iets meer dan een jaar oud. Mijn popje is Laiko, samen hebben we al 2 grote nestjes grootgebracht en ik zit weer al in een blok te sjoefelen :D. Enkele kinderen hebben we geadopteerd waarvan amper 1 geslaagd. Boven mij zaten ook Laiko en Elmo maar die zal je nu nog niet kunnen zien, ze zijn uit de foto geknipt, nu is ie niet verkleint en zie je me goed he ;). Ik ben een cinnamon wildkleurtje en mijn baasje is heel erg trots op mij. Ik kan ook deuntjes fluiten maar is al een tijdje geleden met al die nestjes achter de rug, maar vandaag wou ik al weer eens de poging nemen om te fluiten :). Als het zomer wordt krijg ik oranje vlekjes op mijn geel kopje, baasje noemt het dan sproetjes :D. Dan word ik boos en ga ik met haar vingers vechten! Nu ja, vechten ::). Dan zegt ze altijd iets van, kan je niet harder bijten, kan je het niet hahaha ze lacht dan :). Maar goed, ze is erg trots op me, dat zie je in haar ogen :). Maar nu heeft ze in totaal 17 valkjes en nu ben ik niet meer de enige waar ze zo trots op is :'(. Ik hoop snel tegen volgend jaar, want dan ga ik zeker weten weer een nestje beginnen met mijn geliefde Laiko :). Ik had vroeger nog een ander vrouwtje, ik ben valk v/d maand geweest met haar, ze heette Falko. Falko is helaas overleden bij de dierenarts :(. Baasje heeft ook heel veel gehuild, en ik ook, ik dacht dat baasje naar huis zou komen met springlevende Falk maar nee hoor, Falkje niet springlevend :'(. Moge ze in rust zijn. Laiko is natuurlijk ook al valk van de maand geweest, natuurlijk, ik kies de goeie valkjes eruit hoor ;). Dit ben ik, op het fotootje, lach naar het vogeltje :D.

Speelse groetjes van Moko ;).

Tara

28 augustus 2003, 21:08:13 #4 Last Edit: 28 augustus 2003, 21:27:11 by tara_dewulf
Valk #4: Laiko aan het woord!
---------
Kiekeboe!
Mijn hippe naam is Laiko, ik ben een hippe geparelde pop die Moko als slaaf ik bedoel als man heeft :D. Ik heb al heel wat meegemaakt bij baasje hoor. Zo'n half jaar geleden ben ik geschrokken van iets en dan ook weggevlogen, mee met de wind ... Baasje zocht me overal maar vond me niet, ze gaf de hoop niet op maar was toch bang dat ze me kwijt was. Ze riep steeds Laiko Laiko! En ik antwoordde maar, toen zocht ze mijn richting en plots zag ze een kat iets besluipen, zij dacht meteen LAIKO! en joeg de kat weg, toen zag ze mij ook weer wegvliegen! Meteen 3 katten achter mij aan, baasje dacht dat ze haar kans had verkeken en zocht me, ze riep me maar ik antwoordde niet. Plots hoorde ze een krijs van mij en wist waar ik was, ze kon er niet meteen heen want er was een omheining en daarachter dichtgegroeide struiken! Zij toch erdoor geprobeerd en het is gelukt, die katten meteen weggejaagd en mij voorzichtig genomen, het was wat riskant, ik was echt bang en had de neiging weer te vliegen. Ik zat in de tuin van iemand en die had ons gezien. We hebben dan gewacht tot zij stopte met telefoneren woooow zeker 3 kwartier gewacht hum. Ik veilig en wel thuis roepend en horend naar de andere valken, ze vroegen of ik ongedeerd was en ik zei, euh ja zo goed als ;). Het gebeurde op een zaterdag en de vrijdag erna had ik mijn eerste ei gelegd! Spannend of niet! :D. Ik ben ook al valk v/d maand geweest van februari, de foto's zijn daar niet zo duidelijk omdat het met een scanner was, nu een digitale camera, maar baasje zegt dat ik nog nooit zo mooi ben geweest als nu, waarschijnlijk door de rust en mijn nieuwe staart. Dit ben ik dus nu op de foto.

Hippe knufjes van Lai!

Tara

28 augustus 2003, 21:25:40 #5 Last Edit: 28 augustus 2003, 21:27:58 by tara_dewulf
Valk #5; Tazko aan het woord!
---------

Bonjour,
ik ben een preutse witkop man. Ik geniet het liefst van mijn leven en ga niet zo snel achter de wijfjes aan. Mijn leeftijd valt te zien op mijn ringetje, 9 jaar oud ben ik, ik ben geboren in '94. Ik was ooit gekortwiekt maar nu kan ik weer goed vliegen. Ik ben niet supertam maar dat zal er nooit van komen, zeker niet in de volière. Ik bijt erg graag en iedereen weet dat, baasje, Valérie, baasjes broer, een vriend van baasje en een vriend van baasjes broer, noem maar op :). Maar mooi vinden ze me allemaal wel, ik werd gekocht voor een prijsje, 15 euro amper, baasje heeft me samen met Kiako gekocht, toen ze de grasparkieten had verkocht. Dus lag ze aan 30 euro. Terwijl in een andere winkel voor een jongere witkop zag baasje gisteren 45 euro staan! En natuurlijk heeft ze speciale valkjes mee van de witkop soort ;D. Ik had ooit een klein wondje toen ik werd gekocht in mijn kopje, er hing opgedroogd bloed aan, inmiddels is het weg, ik ben veel mooier geworden dan vroeger vind ik! Maar dat komt denk ik door de grotere en mooiere volière! Kiako is mijn vriendinnetje. Nouja, gewoon om bij te zitten en niets meer. Paren heb ik geen zin in, misschien volgend jaar. AAH volgend jaar wordt een prachtig jaar, dat voel ik gewoon :). Mijn hobby is zoals je al kan raden; bijten :D. Waarom denk je dat baasje zegt dat ze Tazko mee zal nemen ::). Maar ik blijf er wel lang aanhangen hoor, heb eens dwars door baasjes nagel gebeten, je ziet het nog altijd hahahahah. Ook ik kan mooi fluiten en doe het graag, als een andere valk fluit heb ik soms zin om te paren maar dat gebeurt niet vaak, ik ben een levensgenieter :). Hier zie je me op een foto die net is genomen.

Geen knuffel want ik zou bijten :P.
Knapperige groetjes van Tazzie!

Tara

Valk #6; Kiako aan het woord
---------
Hoi,

ik ben Kiako, een lutino popje die ook gewoon rustig naast Tazko zit ... Ik heb het gevoel dat geen enkel valkje iets van me moet weten, ik zit steeds bij Tazko, maar andere trekken zich nooit iets van me aan :(. Maar ik ook niet van hun dus misschien ligt het daaraan. Het zou een mooi verhaal zijn als ik ooit eens een nestje zou hebben, dat zou Tazko graag en ik waarschijnlijk ook, maar niet met Tazko, ik weet niet, als een andere valk fluit krijgt hij zin om te paren maar ik wil niet enzo, tja je begrijpt het wel. Ik werd gekocht in januari ook, samen met Tazko. Ik heb een rood ringetje aan die baasje er niet af krijgt. Het is geen echte ring maar een ringetje die een rang aangeeft. Ahja, ik heb er niet veel last van, alleen soms heb ik de neiging er eens aan te prutsen ;). Ik ben tamelijk mooi in de veren maar tja wat wil je, als je je bijna niet verroert ::). Maar ik hou van m'n leven zoals het is en ik hoop dat ik volgend jaar een nestje zal hebben. Misschien met Tazko, misschien met iemand anders. Er zit nu wel genoeg keuze volgens mij! :D. Ik zit vaak zo zoals op de foto, ik ben niet echt tam dus, tja alle valkjes zijn veel verwilderd nu ze in de volière zitten, ahja, baasje vindt het wel wat jammer maar zolang wij maar plezier hebben ... Ik kan klagen en zagen, maar jah, wie niet ;).

Pluimpje van Kiako

Tara

Valk #7; Merko aan het woord!
---------
Heilaba,
ik ben Merko, baasje plaagt me graag. Ik ben vernoemd naar Mercurius, rare naam he :-/ :-X. Ik ben naar gedachten een geparelde man van enkele jaartjes oud, hoe oud weten we niet echt. Ik werd met Tiko gekocht een tijdje terug, stiekem! Ik ben niet tam maar ook niet superschuw. Tjah. Toen een zekere Lucy kwam met haar baasje Valérie wilden ze dat we gingen koppelen, maar ahja, we moesten niets van elkaar weten alhoewel ze wel een mooi dier was :). Maar tja, ondertussen zit ik Piko na, jammer genoeg is ze bezet van Tako, maar die kijkt er bijna niet meer naar dus moet ik snel mijn slag slaan! Piko wil alleen nog niet maar misschien ooit! Ik kijk nu elke dag in dat ene nestkast waar je me ook op ziet zitten, dat was het nestkast die Jako veranderd heeft, zie je dat gat in het invlieggat :D. Maar ahja ... Jakootje is dood :(. Ik ben een tenger valkje die niet dik is, maar mager ook niet, ik eet wat ik kan, je hebt valken in alle maten toch :-/. Als je onze Tiko bekijkt zeg je echt wat een verschil, Tiko is echt breed, maar daarom ook supermooi :). Tja, ik, Mercurius Ko ben een raar beest, weet niet wat ik wil, of toch; Piko en een nest ;).

Hebzuchtige groetjes, Merko

Tara

Valk #8; Tiko aan het woord!
---------
Hoi allemaal,

ik ben Tiko, een lutino popje. Ik had als eerste man Jako maar toen werd ik weduwe. Als tweede Koko maar die is weg .... Nu ben ik weer alleen, nu ja, dat vermoedde ik toch. Mailaia een valkje die dit jaar is geboren, die zit nu steeds bij me, hij is zelfs in een nestkast gegaan terwijl ik dan voor de ingang zat, volgend jaar zou het nog eens iets kunnen worden tussen ons. Malaia is een cinnamon geparelde witkop. Eerst dachten we dat ze een pop was maar nu blijkt ze een man te zijn. Malaia is dan ook een prachtige valk. We zouden een goed koppel kunnen zijn en leeftijd maakt ons niets uit. Ik ben al moeder geweest van nog een bekend valkje hier geweest, namelijk de Plukkie. Baasje kwam dan vaak tonen hoe het ging met Plukkie maar nu doet ze dat niet meer :( waarom zou dat zijn. In haar kamer hangt het vol met die foto's van mijn kindje. Ze toonde dan soms hoe ze haar voerde enzo, en dan keek ik enthousiast toe maar was blij dat ze dat deed. Dan had ik weer een nestje maar wat later kreeg ik iets in mijn vleugel zodat ik niet kon broeden voor een tijdje. Het nestje werd verlaten helaas en een eitje werd bij Laiko gelegd. Dat was van geluk gesproken een lutino ook maar na 3 weken oud werd de kleine lutino niet meer gevoerd :'(. Dat weet ik wel. Ahja, volgend jaar hoop ik een mooi nestje te hebben met misschien Malaia. Dat zullen verrassende jongen worden, denk je niet?
Dat ben ik op het fotootje.

Verontrustte groetjes van Tikootje.

Tara

Valk #9; Naira aan het woord!
---------
Eeeey allemaal,

mijn naam is Naira, ik ben een geparelde man van enkele maanden oud. Musli is mijn broer en Elmo ook. Lucky mijn stiefbroertje! Eerst dachten ze ook dat ik een popje was maar ahhh veel kan veranderen. Mijn parels beginnen nu ook echt te veranderen dat kan je echt goed merken en mijn staartveren ... Nou laat ik maar zeggen, er zitten al grijze staartveertjes bij. Mijn moeder is Laiko en mijn papa dus Moko. Ik kan mooi fluiten en ik kroel graag met mijn stiefbroertje Lucky. Soms fluiten we met z'n drieën of met meer allemaal ons deuntje door elkaar, da's prachtig gewoon! Toen we zelfstandig aten moesten we weg bij ons mama en papa omdat ze alweer jonkies hadden, anders zaten we altijd bij ons moeder te broeden :D. Maar we herkennen ze nog altijd hoor, we zitten er soms nog bij, niet zo heel veel meer, maar toch, vaak, ik ben altijd benieuwd wat mijn papa gaat doen, maar nu kijkt die alweer in een nestkast maar hij zal vast niet meer aan een nestje beginnen toch? Ik ben nogal een populaire valk, niet in de vrouwtjes ofzo, maar ik ben nogal gekend. Toen ik het eerst in contact kwam met de andere valkjes kwam Merko al gelijk naar me, hij dacht dat ik een pop was en wou paren, maar ik klagen en tieren van nee ik ben een man en verdorie veel te jong!! Die had het toen wel begrepen ;D. Dan keek ie nog eens naar Lucky en Musli, maar die zijn ook beide mannetjes :). Maar ik vind het echt leuk in de volière, ik vlieg van het ene naar het andere, ik ben een van de levendigste valken daar ;D. Dit ben ik dus nu:

P.s. baasje gaat morgen verder met de rest want het wordt al te donker met het slechte weer :-/. Dus nog 8 valkjes; Lucky, Musli, Malaia, Elmo,Tysia, Smuey, Skippy en Loky

Pootje van Naira

Tara

Valk #10; Lucky aan het woord!
-----------
Hai allemaal!
Mijn naam is Lucky, daar is een verklaring voor ... Ik ben een mooie gezonde wildkleur man die erg trots op zichzelf is. Ik ben een tijdje terug geboren en nu ben ik enkele maanden oud. Mijn echte ouders zijn Piko en Tako maar dat kan ik niet herinneren. Want toen ik nog in een eitje zat, en zo'n 2,5 weken oud was, weldra uit het ei moest komen, dan werd ik verlaten, een hele avond en nacht niet op mij gebroed. Baasje heeft m'n eitje dan gelijk bij Moko en Laiko gelegd en andere eitjes van m'n nest (waren er 5 en allemaal bevrucht!) bij Tiko en Jako en ook nog eentje bij Laiko en Moko. Nu allemaal goed en wel, Tiko had enkele eitjes per ongeluk gebroken en de rest werd bedorven. Baasje zag in mij geen beweging. Toen ik 4 weken lang in het ei zat kwam ik eindelijk uit. Baasje gaf de moed niet op hoor! Ik zat dus een week langer in het ei dan een andere valk. Dan werd ik Lucky gedoopt. Ok. Toen ik 2 weken oud was zag ik er nog een kleine valk uit, van zo'n dag of 3 oud. Maar toen ik 3 weken was kreeg ik een groeischeut, ik groeide en groeide en werd groter dan de andere valkenjonkies. Naira werd mijn beste vriendje. Met hem ga ik graag fluiten en roepen en zingen. En vooral ook kroelen! Ja, ik, een simpele wildkleur man, heb een groot verleden achter de rug :).

Greetzzzzz, Lucky!

Tara

Valk #11; Musli aan het woord!
----------

Heykes,
ik heet Musli, ben normaal gezien een wildkleur mannetje ook. Vroeger toen ik klein was zag ik er wat raarder uit dan de andere valkjes, maar nu zie je daar niets meer van. Ik gedraag me als een pop, maar ik word geel en kan goed fluiten dus ik zal wel een mannetje zijn. Meestal zit ik op een eetbakje of bij Naira en Lucky op de grond als er een appel te zien is. Toen mijn ouders hun kooi in de volière stond omdat ze dan af en toe uit konden vliegen en terug gaan voor hun jonkies eten te geven, gingen we alledrie maar al te graag die kooi in om daar eens een hapje te eten en dan eens naar mijn kleine broertjes en zusjes te kijken. Nu zitten we alleen met Elmo, de rest is heengegaan en 1tje is al weg naar iemand anders ..... Ik ben een kleiner valkje en daarom lijk ik ook meer op een popje. Mijn kuif is in de laatste 2 weken heel veel gegroeid. Vroeger wist ik niet echt hoe ik mijn kuifje moest gebruiken ..... Maar nu wel hoor :D. Maar goed, ik blijf hierbij, ik ben even oud als Naira dus weet nog niet veel te zeggen, in mijn leven heb ik nog niet zo veel meegemaakt. Nu nog een foto van mij ..........

Ciao!

Kolkkie

Hoi Tara,

Wat een mooie lappen tekst zeg van je valkjes. Volgens mijn heb je toffe valkjes.
Ga zo door met je dagboek.

Groetjes,

Mariska en haar valkenbende
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Sander

hallo tara

zeer mooi hoe je al je valkjes beschreven hebt!! zo te zien hebben ze het zeer naar hun zin bij jou!! doe zo voort met je dagboek,het is een plezier om te lezen!!

groetjes
sander
(en nog veel plezier met je valkjes ;) )

Tara

Hoi Mariska en Sander, hartelijk bedankt voor jullie reacties, ben heel blij dat jullie er zo over vinden :).

Valk #12; Malaia aan het woord!
-----------
Hoi allemaal,

ikkie ben Malaia, een cinnamon geparelde witmasker man die dit jaar geboren is, tenminste, dat staat op mijn ringetje, ik ben een kerngezonde dure valk die graag fluit. Met mij dachten ze eerst dat ik een popje was, dat werd ook gezegd, maar baasje twijfelde omdat ik pareltjes verloor, en nu is dat ook zeker, want ik fluit nu ook. Ik heb nu alleen nog parels op mijn vleugeltjes, die op mijn rug zijn praktisch helemaal verdwenen. Ik ben gefascineerd in een mooie dikke lutino valkparkiet genaamd Tiko. Ik zat eens in een nestkast en dat verwachtte baasje helemaal niet, nu ja, ze zag dat Tiko van een nestkast wegvloog en ze keek ernaar en plots zag ze mij daar ook nog uitkomen hahaha :D. We zitten vaker bij elkaar maar paren, nee mij niet gezien, ben nog veel te jong, ze zou mijn moeder kunnen zijn ;D. Maar volgend jaar wil ik zeker met haar een nestje bouwen, sssst aan niemand verklappen hoor ;). Dat zouden wel eens mooie jonkies kunnen worden, denk je ook niet? Ik zo'n prachtige lieve man met een mooie schattige lutino die al enkele keren moeder is geweest :P. Wat zouden mijn broers daar van zeggen! Ze zouden stikjaloers zijn!!!! Hihi, jammer dat we hier geen valkenfoon hebben, dat zou een leuke uitvinding zijn voor ons, dan kunnen we onze familie eens opzoeken en bellen, kan ik lekker zeggen dat ik een leuke partner heb gevonden ;D. Ik zit heel graag op een schommeltje die in de volière hangt. Daar zit ik bijna altijd op, echt, maar liefst alleen, maar soms zit een bourkeparkiet bij me en dan kroel ik ermee. Ik heb al met alletwee de bourkes gekroeld, de een kon het beter dan de ander maar goed. Nu tja, ik ben geen wilde valk en hou ook niet van bijten, maar prutsen wel :). Ik blijf graag kalmpjes en zit graag op de grond bij de kwartels. Een wedstrijd met die houden lukt helemaal niet hoor, die zijn veel te snel :o. Maar goed, ik ga stoppen want Elmo dringt tot me aan :D. Dit is een pasgemaakt fotootje, je ziet m'n parels niet meer zo goed hé :'(. Maar goed, al eens een vent met parels zien rondlopen? :D.

Bye bye,
groetjes van Malaia! 8)