7 mei 2025, 17:09:28

Tara's 'lieve' valkjes

Gestart door Tara, 28 augustus 2003, 02:31:20

« vorige - volgende »

Tara

Valk #13; Elmo aan het woord!
-----------
Hailaba!
Mijn naam is Elmo, ik ben een mooi gepareld jonkie die nu zo'n 2 maand oud is. Ik vraag nog steeds naar pap van mijn papa en ik krijg er nog steeds ook! Baasje vindt het maar niets, ik eet zelfstandig en toch krijg hoort ze me soms nog piepen :-X. Maar goed. Ik heb speciale parels, witte en gele, die zie je wel als je goed kijkt, is iets helemaal anders dan bij mijn mama, daarom hoopt baasje ook dat ik een popje ben. Toen ik net uit het ei was en 2 dagen oud was lag ik neer in het blok, baasje dacht dat ik dood zou gaan, dat kwam door die stomme hitte die er toen was! Maar die was nog niet zo heet als die 2de hitte die er dan eens aankwam toen wij 3 weken oud waren .... Dan zijn er ook enkele broertjes en zusjes van mij gestorven :'(. Ik was altijd erg groot voor mijn leeftijd, toen ik 3 weken was, zou je echt kunnen denken dat ik er al 4 was. En toen ik er 4 was, kon je me al bijna aanschouwen als een volwassen valkje! Maar dan alleen qua uiterlijk hoor ;), innerlijk is het allemaal kindjesachtig! Ik ben net baasjes broer die toen die nog 7 was nog altijd een papfles wou :D. Ik zit graag bij mijn mama en papa op een blok. Papa zit dan soms voor het invlieggat en ik en mama zitten ons te wassen. Soms doe ik mama pijn en dan is ze boos! Gaat ze tieren voor de hele volière. Dan komt een van mijn andere broertjes, Musli, Lucky of Naira af en komen die kijken van wa's da? Mijn lievelingsbroertje is Naira, die is ook gepareld en we zitten vaak op de grond, daar is ook eten, voor de kwartels, en die eten we ook graag :D. Misschien krijg ik een nieuw baasje maar dat is nog niet beslist, maar baasje van nu hoopt niet dat ik weg moet hoor ;). Ze zal wel iets verzinnen 8). Kijk nu maar naar de o zo mooie valk!

Toedeloe!
Elmootje :P

Tara

Valk #14; Smuey aan het woord!
-----------
Hai allemaal,

mijn naam is Smuey, ik ben een bont valkparkietje waarvan men het geslacht nog niet weet. Baasje kreeg me gratis van de dierenwinkel. Jullie vragen vast waarom geeft de dierenwinkel zo'n mooie valk gratis weg? Wel, dat zal ik jullie eens uitleggen. Het begon allemaal, met baasjes broer. Baasje ging naar de dierenwinkel en gingen kijken naar de vogels, baasje had een vriend mee, haar broer, en een vriend van haar broer. Ok, eerst passeerden ze bij valkjes die apart zaten, dat waren de duurdere valkjes, witmasker soorten, daar heeft ze er 2 van mee. Ondertussen sloeg ze een praatje met iemand die haar al wat kent omdat ze daar vaak gaat, hij heet David ofzoiets. Ok, en ze vroeg of ze nooit gewone bonte valkjes hebben. Hij zei, ja maar niet veel, maar als je wil, zal ik er eens enkele aparthouden voor jou. Ok, ondertussen riep baasjes broer Tara Tara kom kijken kom kijken, ik ga een vogel kopen! Kijk die daar de 2de stok van bovenaan in het midden! Baasje keek en zag mij zitten. Baasje gelijk meteen jaloers enzo ... Maar goed, David kwam voor de tweede keer en meteen toen die me zag zei ie tegen baasjes broer dat hij mij beter niet zou nemen, er is iets met m'n pootje. Ok, ik ga dan een andere valk nemen zei baasjes broer. Toen ik dat hoorde scheurde m'n hart, maar toen hoorde ik baasje zeggen, ik neem 'm! Hoeveel vraag je? Je kan toch de prijs wat verlagen? Hij ving de valk van haar broer en mij ving ie ook. Ze vroegen allemaal wat hij gaat doen met die valk, hij zei, laten vliegen, baasje zei neeeeeee. Ik gelijk gelukkig dat ze nog zoveel om me gaf zelfs nadat ik een misvormd pootje had. David zei maar nee, ge moogt 'm hebben! Baasje was zo blij dat ze hem wel honderdmaal bedankt had. Wat voordien zei ze ook tegen David, je zei toch dat je geen gewone bonte had? Hij zei, nee, ik bedoel, echte bonte, waar je echt veel bont in ziet. Maar baasje is al superblij met mij en dat maakt mij ook weer wat blij. Ze kreeg me voor geen cent terwijl ik normaal 15,50 zou gekost hebben. Ze wou wel wat betalen, maar nu wil ze me voor geen miljoen meer kwijt :D. Tja ... Smuey, is mijn naam :).

Groetjes van Smuey!

Tara

Valk #15; Skippy aan het woord!
-----------
Hoi,

Mijn naam is sinds eergisterenavond Skippy. Ik ben een bont geparelde witmasker die ook in dit jaar, die 2003 geloof ik is, is geboren. Ik kom nog niet zo vaak voor in mijn soort waar men natuurlijk ook weer heel trots op is! Ik draag een ringetje zoals Tysia, Smuey, Tazko en Malaia. Een bonte en de rest witmaskersoorten. Ik heb nog geen partner gevonden maar dat komt nog wel, ik heb nog een jaar de tijd dus ja. Er zouden wel mooie mutaties uit mij kunnen komen denk ik. Tysia is mijn broer of zus, dat merk je zo. We weten alleen het geslacht nog niet, maar daar hopen we snel achter te komen. Baasje hoopt popjes omdat we de parels niet zouden verliezen. Nu zijn we op zoek naar een geschikte partner en mutatiepartner voor me. Maar ik weet gewoon zeker dat we volgend jaar prachtige jonkies in bezit zullen hebben, haha straks wordt de volière te klein :D. Maar goed. Niet alle jonkies kunnen we houden he :(. Maar met 17 valken zullen we zeker een vererving hebben van een speciale ouder zeker ::). Van mij valt er nog niet veel te zeggen behalve dat ik een heel speciale valk ben, maar tja, dat komt nog wel he, ik ben hier nog maar 2 dagen :).

Groetekes van Skippy!

Tara

Valk #16; Tysia aan het woord!
-----------
Hallo, ik ben Tysia,
een mooie geparelde witmasker valkparkiet die waarschijnlijk bont erft. Mijn broer/zus is een bont geparelde witmasker valkparkiet die we hier ook hebben zitten in de volière. Ik vlieg meestal samen met Skippy maar ahja .... Ik zal wel andere vriendjes leren kennen. Ik heb nog niet echt vriendjes maar dat moet wel lukken. Baasje twijfelde tussen mij en een bonte witmasker. Maar uiteindelijk heeft ze mij genomen. Dan nog een gewone bonte valkparkiet. Tegen dat we in de volière konden zaten we in zo'n doosje waar ze valkparkieten indoen als een dierenzaak die verkoopt. Het was leuk om in zo'n open volière te vliegen. Nu zijn we lekker vrij en wild. We vliegen van het een naar het ander en het is gewoon super! Net zoals Skippy weer ik nog niet echt wat te zeggen want ben hier nog maar 2 dagen ook. Maar als ik iets beleef horen jullie het hier!

Da's mijn picture!
Knuffeltje van Tysia!

Tara

Valk #17; Loky aan het woord!
-----------
Hi!
Ik ben Loky, een wildkeur valkje van zo'n maand of 2-3 oud. Mijn geslacht is onbekend maar ik werd gekocht als pop. Nu maar hopen dat ik een popje ben maar voor het algemeen blijk ik een pop. Ik ben het slachtoffer van het broertje van wat de andere valken hun baasje noemen. Maar ah, die kijkt niet eens naar mij, hij wou me al kortwieken maar dankzij het baasje van de andere valken deed hij dat maar niet. Maar ik aanschouw hem niet echt als een baas. Hij geeft me geen eten of drinken maar het baasje van de anderen doet dat enzo, dus wie moet ik eigelijk als baasje aanschouwen? Zij is ook diegene die foto's neemt van ons en tegen ons praat. Maar ah, zolang ik maar niet word mishandeld dan is alles perfect, maar wees gerust, mishandeld word ik hier zeker niet hoor! Integendeel, we worden in de pluimpjes gelegd! Figuurlijk dan wel, niet letterlijk ;). Nu, als ik het zo bekijk, letterlijk een beetje, anders zou ik een kale valk zijn :-/. Maar ik vind het niet leuk, diegene die mijn baasje is, die herkent me bijna nooit, hij dacht eerst dat Lucky mij was, en Musli zegt ie niet omdat Musli momenteel geen staartje meer heeft, hoe dat komt weet niemand :-X. Het ander baasje herkent me wel meteen. Is ook niet moeilijk toch, vaak vraagt men; hoe hou je ze allemaal uit elkaar, ze lijken allemaal zo op elkaar? Maar de anderen hun baasje vindt van niet, alle valkjes zijn verschillend zegt ze. En dat vind ik ook. Hoe verander je in godsnaam van baasje? :D.

Groetjes van Loky!

yentl

Hoi Tara,

je dagboek is echt leuk! Al die valkjes hun pootjes worden precies niet moe van al dat typen  :D. Je hebt prachtige valken en je neemt ook prachtige foto's,
ga zo door met je dagboek!

groetjes, Yent'l

Marianne

Hoi Tara,

Leuk om je dagboek te lezen.
Ik ben er maar even speciaal voor gaan zitten want het zijn hele lappen tekst.
Je hebt prachtige valkjes joh!

Tot een volgende keer.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Tara,
Je hebt er wel een paar hele mooie valkjes bij gekregen hoor :-)
In elk geval zal je volgend jaar veel meer kans hebben op hele mooie jongen met zoveel knapperts :-)
En jongen met witte donsveertjes is ook heel mooi om te zien weer heel wat anders dan de gebruikelijke gele dons.
Veel plezier met je nieuwe aanwinsten.

Groetjes, paul

marcia

Hoi Tara

Wat een mooie valkjes heb jij,en zo foto geniek.Ik vind het heerlijk om je verhalen te lezen :) Ga zo door met je dagboek.

Groetjes Mars.

Tara

Thx thx voor alle complimentjes, dat vindt mijn baasje heeel erg fijn hoor. Ikke die nu spreekt is Elmootje, tenminste, hoelang ik nog zo zal heten weet ik niet :'(. Baasje moet mij nu tam maken omdat ik naar een nieuw baasje moet :(. En ik wil niet!!!! Dan hebben we maar 16 valkjes meer :(. Mijn baasje had al een gepareld jonkie beloofd van voor ik werd geboren en nu moet ik weg :(. Nou dat vind ik niet leuk! Baasje hoopt me dan wel nog soms te zien enzo. Maar dat zal wel! Baasje zal me wel missen zei ze :( ze wou dat die Eveline nooit was komen opdagen :(. Maar goed ok ... Baasje krijgt andere valkjes volgend jaar en ik krijg een ander baasje ... Volgende week :'(. Maar als ik de kans krijg om weg te vliegen kom ik lekker terug naar mama Laiko en papa Moko en baasje! Nu, ik ga weer lekker naar mama en papa voor ze paniekeren :(.

Groetjes van Elmo :(.

Hermes_Lucy_nest

3 september 2003, 23:11:49 #25 Last Edit: 3 september 2003, 23:13:42 by Hermes_Lucy_nest
Hallo Tara.

ik vin het wel erg voor je :'(
jij bent er gehecht aan evelien nie!
jij doet ermee wat je wil toch? hij is nog van jouw.
en je hebt het belooft...ja maar je kan het toch volgend jaar geven met het volgend nestje?
of leg het haar uit.
ze zal het wel begrijpen volgens mij.
of laat ze deze pagina lezen en ook van toen hij klein was enzo.

vriendelijke groetjes,

Valérie

Hermes_Lucy_nest

3 september 2003, 23:18:05 #26 Last Edit: 3 september 2003, 23:18:41 by Hermes_Lucy_nest
of...hum en nu gaan jullie boos worden...en dat is liegen :-/
zeggen dat hij weggevlogen is ofzo of dat hij ernstig ziek was.
maar als het moet dan moet het...ik zou nie opgeven hoor tara en de laatste(denk ik) oplossing is: de valk weggeven zonder iets gedaan te hebben :-/

Marianne

Hoi Tara,

Jammer dat Elmo je moet gaan verlaten.
Het zal niet leuk zijn als een valkje naar een ander baasje toe moet maar ook daar zal hij het goed hebben.
Volgend jaar komen er vast nog vele nieuwe jonge, die kan je dan toch ook niet allemaal gaan houden ?
Geniet nog maar even van Elmo.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Tara

Hoi hoi,

telkens wanneer baaske vers eten komt brengen komen wij dat gelijk naar haar toe, da's leuk, dan weet ze tenminste dat we niet bang voor haar zijn. Op de grond is staat er ook eten, voor de kwartels! Gisteren ging heel de Familie Moko naar de  grond omdat de andere eetbakjes bezet waren, tjah, met al die vogels nu :D. Ja, ikke (Moko) met m'n vrouwke Laiko en kind Elmo en ons vorig nest Naira en Lucky alleen Musli kwam nie opdagen, ff later kwam Malaia ook al even want ze vond het nie meer leuk da de andere valkjes hem wegjoegen! Maar ahja, dan ging baaske weer weg. Over enkele weken komt er waarschijnlijk weer een valkje bij, van bij Valérie, baasje wil dan een lutino erbij als dat zal lukken. Zou wel leuk zijn. Ik en Laiko gaan volgend jaar zeker weer met een nestje beginne denk ik, alleen moeten we dan lekker fit zijn omdat we ons jongen niet mogen verlaten dan! Baasje geeft ons nog 1 kans om een nestje te hebben, nu is het aan ons om het mogelijk te maken. Smuey, de bonte met misvormd pootje, kan zich al goed wennen. Hij laat zich niet doen, ook niet door Tazko, de baasmaker! Tysia is split voor bont denk ik, ze heeft in ieder geval een witte nek en haar broer/zus Skippy is bont gepareld dus .... Mijn jongste kind Elmo zit weer achter mijn voeten euh poten te zagen, ff gaan 'papafleren'.

Groetjes, Moko!

Tara

Familie Moko hier!

Over enkele daggies zal onze kleine Elmo helaas weg moeten :(. Maar goed, over enkele weekjes komt er dan een lutino valkje bij, die waarschijnlijk weer Plukkie zal heten, we vinden ons baasje maar raar maar goed, ieder zijn gedacht. Ze zal het halen bij Valérie als alles goed blijft gaan met haar nestje. Daar hoopt ze nu toch op! Strakkies zullen we weten of de eitjes zijn bevrucht. We verheugen er ons op. Ook is er bij ons een duifje! Ze heet Poeka, nouja, werd zo gedoopt door anderen ... Ze eet nu van ons zaad, kan nog niet vliegen, maar zal niet meer lang duren. Baaske gaat dan nog eens zien achter duiveneten. Ze had haar kropje helemaal vol enzo dus eten hoeft ze niet meer bij te krijgen. Gisteren zat er ook per ongeluk een fret is onze volière! Baasje kwam ons eten geven enzo en het deurtje stond open terwijl dat gebeurde, kwam er plots een fret binnen die naar het nachthok ging. Baasje had nog niets gezien en hing ons ene eetbakje daar en ging weg. Dan vond ze Gizmo nie en plots dacht ze aha zou ze? Ze keek in de buitenvolière maar ze wist dat ze daar nie zat, tot ze in het nachthok keek, jahaha daar zat ze! Gelukkig jaagt ze niet al te gauw maar onderzoekt ze liever. Maar goed, Gizmo zou niet te gauw wat doen aan ons, zeker niet als baasje er is :).

Groetjes, Moko en Laiko