20 juni 2025, 03:26:22

mijn voliere bouw

Gestart door Petro, 13 maart 2007, 06:36:05

« vorige - volgende »

Petro

13 maart 2007, 06:36:05 Last Edit: 13 maart 2007, 07:26:44 by petro
hallo,

ik ben nu al een paar dagen aan het voorbereiden,ik had zo goed als de basis staan zoals die moest worden.dus wij gingen naar een adres om nertsengaas te halen en wat blijkt hun hadden ook complete bouwpaketten er staan,deze waren wel iets kleiner als de planning maar ik kan er in de toekomst gewoon er nog een bij plaatsen,ook kun je deze verlengen met koppelstukken.ik heb nu gekozen voor een standaard voliere van 1.3x2.1x1.8 plus een extra meter dus dan word de voliere 1.3x3.1x1.8 en hij komt 0.2 boven de grond te staan.
ik zal jullie op de hoogte houden van de bouw.

hennie

Hallo Petro,

Jij hebt er echt zin in, om die voliere te bouwen. Met zo'n bouwpakket wordt het er wel wat makkelijker op! Was je zo niet veel duurder uit?

Veel succes met de bouw! Laat ons maar eens een foto zien!

groetjes, Hennie

Petro

hallo,

als het mee zit gaat het vandaag gebeuren,gisteren de voliere opgehaald.dus vandaag de basis weer verzetten de voliere plaatsen en dan de afvoerputje en vloer storten.

dus nog genoeg te doen,ik zal foto's maken van de vorderingen.

ps:ik was niet veel duurder uit als je bedenkt wat nertsengaas kost heb ik de frame voor niks

hennie

Veel succes, vandaag Petro.
Het weer zit gelukkig mee!

groetjes, Hennie

Petro

14 maart 2007, 15:53:17 #4 Last Edit: 14 maart 2007, 16:01:32 by petro
hoi,

vandaag zat alles tegen dus heb alleen de basis verlegd dit was een zwaar karwei.en heb alvast de leiding gelegd voor de put.morgen weer een dag

zo was het

zo is het nu

dus er is nog genoeg te doen

hennie

Hi Petro,

Keulen en Aken zijn ook niet op één dag gebouwd!

Succes morgen,Hennie

Mara

Hoi Petro

Succes met de bouw van je voliere.

Mara

hennie

Hoi Petro,

Je hebt er daar een heel mooi hoekje voor! Ik denk dat het prachtig gaat worden.

groetjes, Hennie

Petro

hallo,

even een update ik heb het nu betegeld en vanavond ga ik de put afmaken.

Petro

hallo,

de voliere staat morgen gaat het dak erop en dan word de vloer gestord.

Inge88

Hi, het ziet er al goed uit  :)
Komt er ook een nachtverblijf? Hoe ga je dat aanpakken?

Mara

Wat voor bodembedekking ga je gebruiken? En krijg je ook kwarteltjes? Want die nemen graag een zandbad...

mara

Petro

hallo,

de nachthok komt eerst in de voliere zelf,en in de loop van het jaar ga ik een grote nachthok maken in de schuur die er achter staat.

er komen eerst geen kwartels erin,ik heb ze eerder ook gehad bij mijn rosella/pennanten en hier zat toen ook geen zand in dit ging ook goed,maar als het verstandiger is een plek te creeren waar ik zand in kan doen zal ik dit zeker niet laten.

even een update hoe het er nu voor staat.was vandaag niet leuk klussen.

Mara

Hoi Petro

Ik geloof graag dat het niet leuk klussen was vandaag.

En voor kwarteltjes is een zandbak wel aan te raden, dat vinden ze heerlijk.

Mara

Petro

hallo,

kan ik hiervoor ook zilverzand gebruiken op de verpakking stond dat dit ook geschikt was voor volieres.