5 mei 2025, 09:41:36

Nieuw koppeltje

Gestart door Xen, 11 maart 2007, 16:31:09

« vorige - volgende »

Xen

Hey,

Ik heb zonet een nieuw koppeltje valkparkieten gekocht 1x cinamon witmasker man en 1x gepareld witmasker pop.
ik heb ze in de buitenvoliere gezet en nu wil het popje maar niet vliegen...
Is er een manier om ze ertoe aan t zette want op deze manier geraakt ze niet bij het eten  ???

grtz Bart

robeke

ze moeten nog even wennen aan de voliere en de nieuwe omgeven,
dat komt wel,
zet het eten waar dat ze staat,
dat gaat denk ik wel lukken(hoop ik)

je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX

Xen

het is wel raar dat ze langst de zijkanten rondklauwterd terwijl het mannetje vrolijk rondvliegt, mss dat ze altyd in een kooitje heeft gezeten en nog nooit gevlogen heeft  :-\
ik zal een wilgentak van de grond naar het nachtverblijf plaatsen waar ze gevoerd worden, want het nachtverblijf is enkel te bereiken via een invlieggat.

Xen

Ze hangt daar nu al een hele tijd aan de draad, is het niet best dat ik ze vang en in het nachtverblijf plaats, het wordt nog redelijk koud vanacht

robeke

ja... :-\ goei vraag :-\
ik denk dat het mannetje het vrouwtje gaat missen
als je ze uiteen gaat  halen,
of je moet het mannetje ook erin zetten maar dat is ook niet goed voor het mannetje :-\
ik zou het ook niet weten :-\

je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX

Karin

Als je het zonder stress kan doen kun je haar in het nachthok zetten, maar ja, wat dan... dan moet je het iedere avond gaan doen tot ze het zelf kan en dat geeft veel stress. Het wordt niet zo koud ( weinig wind ) en je zou bijvoorbeeld een wilgentenenschuttingdeel of iets dergelijks voor de nacht er voor kunnen zetten. Als ze lange tijd in een kleine kooi heeft gezeten kan het even duren voor ze door heeft dat ze kan vliegen. Of komt ze uit een buitenvolière ? Dan zou ik me geen zorgen maken ( wel ff in de gaten houden of ze niet ziek is en daarom niet vliegt ), dan kan ze wel tegen de nacht.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Xen

ze is niet ziek, ik heb ze nu in het nachtverblijf geplaatst omdat ze daar gevoerd worden zodat ze toch iets kan eten.  toen ik haar gevangen had probeerde ze weg te vliegen, maar het had iets meer weg van sierlijk vallen  :-\
Ik hoop echt dat ze kan vliegen binnekort, het is zo zielig haar daar gewoon wat te zien zitte terwijl de andere vrolijk rondfladderen  :(

Mara

Hoi Xen

Zijn het wel valkjes die uit een buitenvoliere komen? En kun je de verkoper c.q. kweker niet vragen waarom ze niet kan vliegen?

Mara

Xen

Ik heb ze niet zelf gekocht, een vriend van me die zelf kweekt met grasparkieten heeft ze voor me gekocht op een markt in Nederland.
Wss kome ze dus uit een kleine kooi, ik hoop maar dat ze nog kan lere om te vliegen, in tussentijd zal ze dan maar in het nachtverblijf moeten blijven :-/

grts Bart

Xen

2 de dag, maar ze vliegt nog niet.  Ik had haar gisteren in het nachtverblijf gezet waar ze enkel uit kon vliegen, en nu zit ze terug op de grond  :-\ ik weet niet hoe ze dan naar beneden is geraakt, maar 1 ding is zeker vliegen doet ze nog niet.
En nu lijkt het ook nog eens alsof het mannetje (diegene die wel vliegt) het eten niet kan vinden, hij is op de grond op zoek naar eten :s

Rianne

Het niet kunnen vliegen is zeker lastig. Als ze bang voor je zijn kun je kijken hoe ze reageert als je haar met je hand benaderd.
Als ze op de bodem eten zoeken zou je daar ook even een schaaltje met eten en wat water neer kunnen zetten.

Xen

Ik had al een schaaltje met eten en drinken op de grond gezet, ze zullen de voederplaats nu zel wel gaan vinden.

Als ik haar benader met men had wil ze wel gaan vliegen, maar uiteindlijk blijft ze zitten of klauwterd ze wege via de draad :s
Ik vind het wel spijtig, het had veel mooier geweest ze er met hun vieren te zien rondvliegen :(

grts bart

Mara

Hoi Xen

Ik heb een rosella gehad die ik van een kennis heb gekregen. Die had ooit iets gehad aan een vleugel en vloog niet meer. Waarom, geen idee. Maar goed, we hebben dus door de hele voliere touwen en ladders en stokken gemaakt zodat hij wel overal kon komen. Meneer was King of the Aviary...

mara

Xen

Hmm, ik zou natuurlijk liever hebben dat ze kon vliegen, anders is het mss beter da ze bij iemand binnen komt te zitten ofzo.  Ik heb namelijk vernomen dat die kweker van waar ze komt enkel een buitevoliere heeft, dus ze heeft niet in een kooi gezeten :-\
Mss heeft ze dan iets aan haar vleugeltjes waardoor ze niet kan vliegen.
Ik hoop maar dat het nog in orde komt want ik ben al wat gehecht aan haar geraakt :-\

Xen

Goed nieuws!!!
ik was zonet de voliere binnen gegaan om eten te brengen en het water te ververse, en toen ik binnekwam vloog ze weg  :o
het was geen fantastische vlucht, maar dit wil toch zeggen dat ze het nog kan leren ... hoop ik :)

grts bart