Het Valkjesparadijs (Foto's van mijn geelwang)

Gestart door caro, 10 maart 2007, 14:26:37

« vorige - volgende »

caro

23 september 2007, 16:47:49 #450 Last Edit: 23 september 2007, 17:38:07 by caro
Hoi Peggy,

Ja, het zijn veel jonkies en nog mooie jonkies ook. In het begin van het seizoen ging alles mis.

Het is moeilijk om alles bij te houden. Het gaat soms zo hard bij sommige dagboekjes dat het bijna een dagtaak wordt om ze te lezen. Ik probeer het zoveel mogelijk bij te houden.

Hoi Petra,

Het is inderdaad erg druk, ik heb nu 6 valkjes om met de hand te voeren en dan ook nog 2 valkjes om tam te maken.
Maar dat houdt me lekker bezig, dat heb ik nu wel nodig.

Pride heeft een rode kaart hoor.

Misschien geef ik mezelf wel op. Er zijn toch wel wat mensen die ik graag zou willen ontmoeten. Het zou wel een goede stap in de goede richting zijn om mee te gaan. Maar ik moet wel moed verzamelen hoor, dat is heel moeilijk.

Hoi Mara,

De rosella's zijn vandaag opgehaald, die meneer wilde ze erg graag hebben en had nog meer rosella's. Ik vind het wel erg moeilijk, maar ze konden jammer genoeg niet bij de valkjes anders had ik ze niet weggedaan. Ik vond het gewoon niet leuk dat ze apart zaten.

Ja, om het vertrouwen terug te krijgen is erg moeilijk. Als je iemand denkt te vertrouwen dan pakken ze je toch nog. Ook op dit forum heb ik een slechte ervaring, maar daar zal ik maar niet verder over op ingaan. Misschien geef ik mezelf wel op voor het dagje uit, maar dat weet ik nog niet.

Hoi Anja,

Je krijgt zo de andere foto's, eindelijk. Een beetje druk hier, we zijn ook nog in de tuin bezig, we zijn de vijver aan het vergroten.

Hoi Anke en Esther,

Wat een beauty is paps toch. Er zit volgens mij een prachtig jong nu in het nestje. Zijn of haar kuif is voor de helft donker en de andere helft is geel, dus ik ben benieuwd wat dat gaat worden.

Ik ga dit even opslaan en ga dan de foto's plaatsen.

Tot zo.

Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Mara

Hoi Caro

Het is goed dat de rosella's opgehaald zijn, als je ze toch niet bij de valkjes kunt plaatsen, is dit inderdaad het beste voor hun en ook voor jou, want het is niet leuk hoor om niet alles bij elkaar te kunnen houden. Eentje ziet er inderdaad erg uit door de rui, maar goed, dat komt wel goed hoor.

En geef niet jezelf op lieve meid. Ik weet hoe moeilijk het is....Ik wil je heel erg veel sterkte wensen, en als er iets is, schroom niet om me een mail of IM te sturen.

Dikke knuffel

mara

caro

23 september 2007, 17:34:26 #452 Last Edit: 23 september 2007, 17:40:41 by caro
Het vervolg van de foto's, nu de kakariki's en nog een vreemde vogel.

Ik vergeet PLUKKIE helemaal en mijn getekende valkjes

PLUKKIE

Misschien kennen jullie de film YENTL van Barbra Streisand. Ik vind dit een erge mooie film van daar deze namen.

Mijn getekende koppel heb ik omgedoopt in

YENTL EN AVIGDOR 

Dit koppel gaat deze winter naar binnen. Ik wil deze winter toch ook nog proberen een nestje te krijgen. Dit wordt de eerste keer dat ik in de winter verder ga met kweken.

De kakariki´s

De kwartels

Tot slot een foto van de vreemde vogel

Dit is onze bouvier BEAU

Ik heb ze nu allemaal gehad, hoop ik. Ik zal van de week ook weer eens foto´s plaatsen van Sammy, Luna en Stitch en natuurlijk de jonge valkjes.

Mara,

Ik denk dat de rosella wel op een goede plek komen, die mensen hadden nog meer vogels.

Ik bedoelde dat ik mezelf opgeef voor het dagje uit ;).
Ik geef niet op hoor, ik stuur je van de week wel een IM.  Bedankt, heel lief van je.

Groetjes

Caro

Mara

Hoi Caro

Haha, een misverstand.  :-\ Sorry......Maar wel leuk dat jij je gaat opgeven voor het uitje.  :D Echt heel erg gezellig, hab er nu al zin in.  ;D

En wat heb je mooie vogels, echt waar. Plukkie is heel erg mooi. Ze doet me aan mijn Krullenbol denken, alleen is die cinnamon. Die film ken ik niet....Maar wel leuke namen hoor.

En die vreemde vogel. Haha, ik heb er ook zo eentje, alleen dan blond.  ;D

Mara

Anja

Hoi Caro,

Wat een mooie valkjes heb jij hoor. En de andere vogels zijn ook om te  :-* :-* :-* :-* :-* :-*

Ik vind het kei tof dat je ook mee gaat. Je gaat genieten zeker weten.

Groetjes Anja

Anke

Hoi Caro,
Wat een leuke foto's heb je gemaakt.
Ik vind de Karakiries (of zo iets...) erg leuke vogeltjes.
Je valkjes zijn mooi om te zien. Vooral die donkere geparelde :-*
De film Yentl ken ik wel. Maar wie avigdor is dat weet ik niet meer. Het zijn wel mooie valkjes :)
Leuk dat je meegaat naar het NOP, echt doen hoor!!! ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Petra*

Hoi Caro,

Goed van je om mee te gaan naar het NOP!
Wat een mooi koppel Yentl en Avigdor  :o :o!!

Groeten Petra  :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

caro

Ik mis een heel stuk in mijn dagboekje, dit hoort nog voor het stuk dat ik over Plukkie begin.
Waar dat stuk nu is gebleven, vreemd. Ik probeer het nu opnieuw.

De koppels

PRIDE EN JOY

PEARCI EN BENJI

TOMMY en de geparelde fallow

TWEETY EN SHADOW (Shadow ga ik proberen te koppelen aan Yubel, dus dit koppel gaat uit elkaar)

Fallow wil ik gaan koppelen aan de geparelde wildkleur split fallow (jong)

SPARKY en wildkleur split geelwang en nog meer splitten maar die moet ik nog even uitrekenen. (jong)

MISTY EN SNOWY

Dit koppel haal ik misschien uit elkaar.

BEAUTY

Zo nu heb ik ze allemaal gehad, hoop ik.

Groetjes

Caro

Anja

Hoi Caro,

Wow wow en nog eens wow.
Heel mooi hoor.

Groetjes Anja

*Esther*

Heeej,
Ik heb ook een Beauty, Shadow (moet nog komen), Misty  :D

caro

Niet te hard juichen allemaal. Ik weet nog niet zeker of ik meega naar het NOP. Het is en blijft erg moeilijk voor mij.

Hoi Mara,

Het stond er ook een beetje raar ;). Ik geef niet zomaar op hoor.

Ik ben ook erg blij met mijn valkjes. Ik heb nu eigenlijk wel wat ik heel erg graag wil. Als het koppelen wil gaan lukken met Yubel en Shadow, dat zou ik helemaal geweldig vinden.

Hoi Anja,

Ik ben er ook super trots op, om na 2 jaar al zover te zijn met van zulke mooie koppels.
Bedankt voor het compliment.

Hoi Anke,

Ja, die kakariki's zijn helemaal geweldig. Het zijn net clowntjes, ze zijn de hele dag bezig. Ze zijn ook verschrikkelijk nieuwsgierig.
Avigdor is de man waar Yentl verliefd op wordt.
Ik zal proberen nog een foto te maken van de tekening op de rug.

Hoi Petra,

Bedankt voor het compliment.

Hoi Esther,

Dan ben jij waarschijnlijk nu de 2e op het forum met de naam Shadow.

De jongen van Pearci en Benji zijn allemaal wildkleur varianten. De vorige jongen waren allemaal cinnamon varianten. Nu weet ik ook de geslachten niet met dit nest.

De oudste is een bonte (Ik hoop een zwaar bonte) Hij is nu al erg leuk. Hij heeft een halve gele en een halve donkere kuif. Helemaal geweldig.

IS DIE NIET GEWELDIG  ;D

De middelste is bont

De jongste is een wildkleur

Alle drie

Tot zover

Groetjes

Caro

Anja

Hoi Caro,

Wat een poepies zeg. Om te  :-* :-* :-* :-* :-*
Supertrots mag je zijn hoor.

Groetjes Anja

*Petra*

Hoi Caroline,

Wat een mooie fot's van je koppels en je 3 jongen!
En die oudste, wat gaat dat worden zeg!
Super spannend, en heel erg leuk!!

Groeten Petra  :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Diaantje

Ze zijn stuk voor stuk prachtig...
Ik blijf Pride en Beauty het allerallermooist vinden...
Is Beauty al in de rui? Dan zal ze daarna vast nog mooier worden..
Mooie foto's hoor!

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Saar