1 augustus 2025, 12:58:42

Paddy & Indy

Gestart door Inge88, 7 maart 2007, 20:51:38

« vorige - volgende »

Inge88

Hey Anja,

Het lijkt wel een clowntje zo!  :P
Super dat ze ook allerlei maten hebben. De Jumper zit hier wel in de buurt, dus dan zal ik daar eens een keer langsgaan! Bedankt voor de info!

Diaantje

Hoi

Wat leuk dat ze zoveel eten!
Als ik een stuk brood in de kooi doe dan zit Tjippy het alleen maar te verkruimelen, zo gaat dat ook met sla, boontjes ed. eigenlijk met alles... hij vind het leuker om te knabbelen dan dat ie het eet...
Van Simba weet ik niet zo goed...maar ja die doet alles na dus die zal wel hetzelfde doen...

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Wilma1

Wat worden ze mooi Paddy en Indy  :D en je handtekening is écht leuuuuuk!!!!!  ;D

Fijn om naar te kijken hè, als ze iets nieuws te eten krijgen....wat doen ze ermee, vinden ze het lekker....dan is het nog leuker, weer iets nieuws te kopen.....zo heb je zelfs in de supermarkt vaak meer voor de dieren in je kar dan voor jezelf?!!!

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Inge88

Hey Diaantje,

Als jouw valkjes het verkruimelen/aan knabbelen krijgen ze er waarschijnlijk evengoed wel wat van binnen hoor, denk ik.
Ik kan niet goed zeggen of Paddy en Indy het brood ook alleen maar verkruimelen, de andere dingen eten ze ook echt, dus ga ik er maar vanuit dat ze dit ook eten.

Hi Wilma,

Bedankt! Ik vond de foto's zo leuk voor een handtekening.
Hihi, het is in elk geval wel zo dat ik mijn moeder vraag wat we eten vanavond, zodat ik wat aan de valkjes kan geven. En is er wat over van de (bruine) afgebakken broodjes op zondag, dan geef ik ze daar ook een stukje van. "Moet niemand meer brood?" "Paddy & Indy lusten ook wel een stukje".

------------------------------------------------------------------------
Gisteravond was ik uiteten en toen ben ik blijkbaar helemaal vergeten het deurtje van de kooi dicht te doen (ik heb altijd zowel de bovenkant als het deurtje van de kooi open). Dus toen ik thuis kwam, zaten er geen valkjes meer in de kooi. Ik schrok me rot en begon ze meteen te zoeken en roepen. Toen vond ik ze naast mijn tv, op mijn cd-rekje. Daar zaten ze met z'n 2 naast elkaar in het hoekje te slapen. Zag er vet lief uit! Maar heb ze daar natuurlijk weggehaalt en in hun kooi gezet.
Daarna nog ff gezocht naar poepjes en "schade". Alles was intact gebleven, gelukkig. Ik heb 1 plant op m'n kamer staan waar Paddy nog weleens op wil vliegen om eraan te knagen. Of de plant giftig (hedra) is weet ik niet, maar voor de zekerheid laat ik hem daar nooit aan zitten. Ik heb die plant gisteravond ook goed geinspecteerd op een "aanval van Paddy". Maar hier was niks van te zien, gelukkig.
Ik was maar een paar uurtjes weg, maar voor hetzelfde was het een dag :-\ Beter opletten dus voortaan...

Anja

Hoi Inge,

Gelukkig is het goed afgelopen zeg. Wat zal jij geschrokken zijn dat er geen valkjes in de kooi zaten. idd beter opletten maar iedereen overkomt wel zoiets.

Groetjes Anja

Mara

Hoi INge

Wat zul jij geschrokken zijn zeg. Daarom controleer ik altijd dubbel of ik de kooi wel dicht hebl Dat kan iedereen wel eens overkomen maar is natuurlijk niet leuk en zeer beangstigend.

Mara

Romy

Hoi Inge

Wat zal je geschrokken zijn zeg! Gelukkig zijn ze braaf geweest en is het goed afgelopen.

Groetjes
Romy

Inge88

Hi Anja, Mara en Romy,

Ik was gelijk opgelucht dat ik ze half slapend op mijn cd-rekje vond. Ook dat mijn plant met rust was gelaten was een geruststelling. Ze hebben zich dus inderdaad erg goed gedragen in de tijd dat ik weg was. Wel vliegen de 2 nu best vaak naar dat cd-rekje... ze hebben het nu natuurlijkt ontdekt.
Mij gebeurd dit nu per ongeluk. Maar er zijn ook mensen die hun valkjes express de hele dag los hebben, ook als zij er niet zijn.  :-\

Indy is nu ook aan het ruien... Dan zijn ze dus beide erg vroeg voor hun leeftijd.

Wilma1

Poehhh, gelof best dat je schrok...meestal gaan ze "gewoon" hun gangetje, net zoals ze doen als je er bent.....maar het idee is toch wel eng....IN de kooi kan minder misgaan, dan erbuiten, als je weg bent...

Je bent niet de enige, ik zat van de week al in de auto toen ik me bedacht, dat ik de vogels nog los had zitten  :o en ben snel terug gegaan! Nu kan dat ook weinig kwaad, maar toch ???

Liever veilig achter slot en grendel!  ;) zeg NOOIT, "NOOIT"!

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Inge88

2 juli 2007, 20:13:01 #429 Last Edit: 2 juli 2007, 20:21:36 by Inge...
Hey Wilma,

Dat er in de kooi minder kan misgaan dan erbuiten ben ik ook van overtuigd! Daarom snap ik dus niet dat er mensen zijn die hun vogels gewoon de hele dag los hebben zonder er zelf toezicht op te hebben.

------------------------------------------------------------------------

Allereerst... Paddy zegt "Paddyboy". Het is echt een heel leuk gehoor en klinkt echt duidelijk. Ik dacht hem het al eerder horen zeggen, maar dacht het me te verbeelden. Nu klonk het nog duidelijker... Paddy praat dus  ;D
Het volgende dat ik hem leren ga is "Hallo"  :P

Nu iets heel anders...
De laatste tijd valt het mij op dat Paddy veel waterige poepjes heeft... of heel slap.  :-\ Indy niet... Paddy drinkt wel meer dan Indy. Vitaal zie ik niks anders aan Paddy.
In het boekje van Danielle las ik dat haar grasjes hier ook last van hebben en blijken teveel bacterien in hun ontlasting te hebben. Dit zou komen door een niet hygienische omgeving. Vandaar dat ik het nu ook in mijn boekje schrijf.
Als het zo blijft zou ik misschien ook beter een ontlasting onderzoek doen. Ik blijf het goed in de gaten houden.
Nu is het natuurlijk wel zo dat de valkjes de laatste tijd groenten eten en eerder niet.
Maar als het aan hygiene ligt dan zou Indy er dus ook last van moeten hebben...? Indy is juist degene die het meest op de bodem loopt te scharrelen.
Weet iemand hoe zo'n ontlastingonderzoek in z'n werk gaat? Hoe stuur ik het op etc? En wat zijn de kosten hiervan?

danielle

Ik zelf denk dat je er niet al te druk om moet maken. Niet iedere vogel heeft dezelfde ontlasting. Het kan er goed aan liggen dat ze nu  veel groenten en fruit eten.
ALs ik jou was zou ik het een tijd in de gaten houden en kijken of ze het na een tijd nog heeft.
Ik zelf heb net een stukje in mijn dagboek geschreven, dat ik er zelf ook niets meer van snap. Mijn grasparkiet Gijsje heeft goede poepjes en daar schijnt dus ook teveel bacterieen in te zitten. Ik begin daarom een beetje te twijfelen aan de dierenarts en anders doe ik zelf iets fouts, of heb ik het gewoon net getroffen  :-\.

Maar wat leuk dat Paddy begint te praten, paddyboy moet volgens mij ook echt grappig klinken  ;D. Dadelijk gaat hij je de oren van het hoofd kletsen.

Anja

Hoi Inge,

Wat goed zeg dat Paddy praat.

Over de poepjes zou je Dr.Feld kunnen bellen. Hij kan je uitleggen hoe je dat moet doen met opsturen enzo en hij kan je ook vertellen hoeveel het kost.
Veel succes ermee.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Inge

Ik zou het zeker in het begin wat aankijken. Het is normaal (althans, dat merk ik bij Flupke ook) dat er wat waterige poepjes kunnen zijn als er groenten gegeten zijn. Het lijkt me ook een beetje onwaarschijnlijk dat het een hygiëneprobleem zou zijn als Indy er geen last van heeft. Maar langs de andere kant : Misschien heeft Paddy een ietsiepietsie minder weerstand waardoor hij vatbaarder is?
Als je het niet vertrouwt, informeer dan bij een dierenarts, dan ben je zeker en hoef je je geen zorgen meer te maken.
Wat er belangrijk is : zijn er soms ook gewone poepjes bij? Of is het altijd 'abnormaal'?

Trouwens : heel leuk dat Paddy begint te spreken! Mijn eerste valkje (al lang geleden hoor), kon mijn naam zeggen, de microgolf nadoen en ook de bel! Zo heeft hij ons dikwijls beet genomen :)
Paddyboy moet heel leuk klinken lijkt me  :D

Groetjes
Romy

hennie

Hoi Inge,

GEFELICITEERD  !!  met het eerste woordje van Paddy. Het zat er echt aan te komen hé, dat die brabbelkous zou gaan praten. Leuk hoor!! :D

Die twee van mij zijn de afgelopen dagen ook tekeer gegaan in het kattegras en peterselie. Toen vond ik ook een paar waterige poepjes en was ik ook meteen bezorgd. Maar ik heb het kattegras en peterselie een dagje weggezet en toen heb ik meteen niks geks meer gevonden.

Dus probeer ze eerst even op rantsoen te zetten vwb het groenvoer en kijk of de ontlasting dan verbeterd. Zo niet, kun je altijd nog een ontlastingonderzoek laten doen.

groetjes, Hennie

Mara

Hey Hennie

Wat leuk om weer van jou te lezen! Ik hoop dat alles goed is met je. Een advies wat betreft de peterselie, geef ze daar niet te veel van. Er zit een bepaalde etherische olie in die als ze er te veel van binnen krijgen niet gezond is. Verder wat fijn dat ze zo genieten bij jou.

Hoi Inge

Dat is reden voor een felicitatie, het eerste woordje van Paddy. Wat leuk. Kun je het eens opnemen zodat we het kunnen horen? Ben wel benieuwd hoe dat klinkt.

Mara