11 mei 2025, 22:07:26

Dagboek van Zira

Gestart door Jaylien, 7 maart 2007, 15:56:21

« vorige - volgende »

Sanna

Hoi Jaylien,

Zira is in ieder geval een prachtig valkje, mooi donker en met van die felle parels. Ja, ik dacht wel dat het een 'pap'-valkje was, die zijn meestal later zelfstandig. Maar dat kun je inderdaad maar het beste aan de kweker overlaten. Je hebt er veel meer verdriet van als het bij jou om de pap misgaat. Zira is het wachten in ieder geval meer dan waard. Als ze eenmaal bij jullie is, ben je dat wachten gauw weer vergeten ;D.

Groetjes, Sanna

Jaylien

Hoi hoi

Jah ik ben het ook zeker met jullie eens. Dan duurt het nog maar even.
Ik krijg iedere week mail met foto`s van de kweker.
En idd ik heb liever zo`n goede kweker als een kwakzalf kweker. Het gaat ook om het belang van Zira.
Zelf voeden zie ik ook niet ook omdat ze me eerste valkje is.
We hebben nu geen datum zodra ze eet mailt hij mij en dan doen we pas een datum. Dit omdat het dan vlugger gaat voro mijn gevoel dan he hihi.

Ik had vandaag nog mail van de kweker en daar stond dit in
Zira heeft vanmiddag een keer in de zonnepitjes gehapt,gierst eet zij nu ,want er ligeen basten in het hokje!

En natuurlijk weer kei mooie foto`s van Zira. Ik heb echt een top kweker aan de haak geslagen. Hij steld het belang vanZira voor op net al ik en iedere valkparkieten lieve hebber!

Groetjes en bedankt voor jullie mooie foto`s en reactie`s
Toppie ;D

Dit is ons mooi wonder Zira 8 weekjes oud.
Volg Zira in het dagboek van Zira!!
Greetzz Jaylien

*Manon*

Ik denk dat een goede kweker het halve werk is.
En vooral als je je eerste valkje aanschaft... dan is het juist zo belangrijk om een goede start te maken hé!

Dan maar liever nog ff wachten dan dat je straks met de gebakken peren zit hé!

julie krijgen een heel mooie valk!

:-*

Diaantje

Hoi,

Fijn dat de kweker ook denkt aan het belang van Zira.. dan is het inderdaad vast een goede.. :)
Is ook nog wel lastig vond ik om iemand te vinden...ik heb wat uren op internet zitten snuffelen voordat ik had besloten...
Het voordeel bij mij was ook dat ik een valkje in de winter wilde en dan kweken de meeste mensen niet..
Uiteindelijk heb ik Tjippy toen gereserveerd via Karin van de bonte parel(en ook Simba) bij haar had ik ook direct een goed gevoel en dat is wel heel belangrijk...

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Inge88

Hi Jaylien,

Jammer dat het niet 17 maart wordt dat je haar kan ophalen. Zira wordt wel al tam gemaakt denk... ohja moet wel, want ze is/was een handopfok valkje.

Ik wacht ook nog steeds op Paddy. Die is nu 4 weken oud. Volgende week ga ik bij de kweekster langs om te kijken, leuk hoor! Hopelijk gaat de tijd daarna wat sneller.. het duurt echt eeuwen lijkt wel hè? Ik ben nu al 3 maanden aan 't wachten op een nieuw valkje  :o

Kun je misschien wat foto's van haar plaatsen???

Jaylien

Hoi Inge

Dus jij moet ook nog even wachten. Ik hoop ook dat naar het kijken de tijd sneller gaat.
Ik heb dat alleen niet zo ervaren. Toen wij gingen kijken was Zita net 6 weekjes. Toen we der leve geizen hadden wilde we haar eigelijk ook mee nemen. Naar het kijken duurt de tijd voor ons langer. Maar goed morgen zaterdag, we kunnen Zira dan niet ophalen nog maar jah we krijgen wel weer een reed foto`s van der en horen weer een hoe het gaat met der.

Heb jij al een datum wanneer je jou valkje kan komen ophalen? Veel plezier met kijken.

Greetzzz

Greetzz Jaylien

Jaylien

Hallo

Goed nieuws Zira is Zelfstandig sinds vandaag pelt ze zelf zonnepitten. De kweker houd haar nog tot Donderdag om zo te zien of ze ook alles binnen krijgt wat ze pelt en of dat goed gaat.
Ze krijgt geen pap meer, dit wil ze zelf niet meer. Ze eet ook al giers. Als het allemaal zo blijft mogen we onze Zira Donderdag ophalen.

Greetzzz ;D

Greetzz Jaylien

Sanna

Gefeliciteeeeeeeeeeerd!!! ;D ;D

Mico

Hoi hoi Jaylien,

Wat leuk dat je bijna je valkje mag gaan halen  ;D
Gefeliciteerd !!!!
Wij moeten nog ongeveer een weekje wachten en dan mogen wij ons eerste valkje ook halen...echt super  ;D
Over een week of 9/10 kunnen we ook onze tweede halen.

Groetjes,
Miranda en Corine

Jaylien

Hoi Miranda en Corine

Wat leuk wat leuk nog een beginner. Dacht dat ik de einige was hihi.

Ga je ook een dagboek beginnen? Of heb je dat al. zojah laat mij het dan even weten als je wil. Ga ik jou dagboek even volgen.

Heb je ook al foto`s? En hoe gaat hij/zei heten?

Leuk joh. Het wachten duurt idd lang vooral als het je eerste is. Maar de dag komt vanzelf. En je hebt nu iets om naar uit te kijken dat is ook erg leuk.

Ik had zonet weer nieuw bricht van de kweker en foto`s erbij. Geweldig. Was ht al maar donderdag haha.

greetzzz

Greetzz Jaylien

Mico

Hai Jaylien,

Nee hoor je bent niet de enige beginner :D
Ook wij zitten met spanning te wachten hahaha...vrijdag waren we bij de kweekster en toen vertelde ze ons dat Mico over anderhalve week weg mocht  ;D
Bij mn ouders thuis hebben we vroeger wel vogels gehad en mn pa heeft nog steeds een papegaai...maar wij hebben nog geen vogel.
Ook hebben we over ons valkje nog geen dagboek omdat we nog niet zeker weten welk valkje uit het nest van ons is.
Zodra we Mico thuis hebben dan maken we een dagboekje...wel hebben we van onze honden een dagboek bij andere dieren.
En ook hebben we een web-log over onze huisdieren  ;) ;D

Dit zijn dus de vier broertjes en zusjes..en 1 word dus onze Mico  ;D

Groetjes,
Miranda en Corine

Anja

Hoi Jaylien,

Wat fijn dat je Zira donderdag mag gaan halen.
Heb je ook foto's van Zira?

Komt helemaal goed hoor nog maar 3 nachtjes.

Groetjes Anja

caro

Hoi Jaylien,

Is het donderdag eindelijk zover. Leuk hoor. Ik heb ook lang moeten wachten op Luna (mijn albino). Luna die had ook moeite met eten.

Veel plezier donderdag.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Diaantje

Hoi Hoi eindelijk!!! nog 2 daagjes... ze zijn snel voorbij hoor!!!
Veel plezier met ophalen!

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Mara

HOi Jaylien

Veel plezier met het ophalen van Zira.

Mara