8 mei 2025, 03:16:59

Dagboek van Zira

Gestart door Jaylien, 7 maart 2007, 15:56:21

« vorige - volgende »

Jaylien

Hoi Hoi

Jahhhhh we hebben Zira opgehaalt. Zo leuk zo leuk. We zijn wel dik 2 uur bij de kwker geweest nog en toen was het eindelijk zover ze ging mee. De reis ging goed. Thuis gelijk in de kooi gedaan die stond al helemaal klaar.
Toen Zira er eenmaal in zat toen ging ze al gelijk op de stok zitten en de kooi verkennen. Savond is ze er ook al even uitgeweest. Erg leuk ze is zo tam ze blijft ook heerlijk bij je op de schouder zitten. Ze vliegt hier en daar wat heen en weer, maar het liefst zit ze bij ons.
Ze is gelukkig snel gewent. Ze eet goed drinkt goed. We zijn nu haar naam aan het leren fluiten kan ze al maar proberen ook wat wijsjes. Erg leuk om te doen ze kijkt je dan ook echt aan van jah jah ik doe lekker toch nog niets haha.

We vonden alleen de kooi erg klein toen Zira er eenmaal in zat. Dus we hebben de andere dag gelijk de kooi omgeruilt voor een grotere. Eigelijk kon dat niet meer moest binnen 8 dagen maar toen we het uitgelgt hadden allemaal kon het no wel gelukkig. Zira heeft nu zo grote kooi er kunnen nog wel 2 vriendjes bij haha.

Zo het was het wachten waard hoor, Ik ben zo blij dat ze er nu eindelijk is. Ons 2e valkje zit nog in het ei deze kan vandaag of morgen ook uit komen dus dat is best spannend. De kweker zou ons mailen als het zover was.
Leuk leuk ik ben echt helemaal besmet met het valken virus.

Ik kreeg ook een stamboom mee van Zira ik heb deze gelijk in het plakboek gedaan van Zira. Daar heb ik alle foto die de kweker stuurde met datum enz erbij ingeplakt. Soort van baby album haha.

Zira is trouwens jonger dan ik dacht ze is van 24 Januarie dus ze is nu net 2 maanden. Ik dacht dat ze al 10 weken was ruim. Maar goed ze is nu lekker bij ons lekker zelfstandig.
Op me trouwring is ze gek en mijn oorbellen vind ze ook helemaal geweldig.

Ik heb trouwens gehoord dat als je een tam valkje hebt en je neemt er 1 bij dat ze dan alleen nog maar oog voor elkaar hebben en niet meer voor ons zeg maar, dat ze dan niet meer zo snel bij je komen. Maar goed als ik hier dan lees dan hebben de meeste van jullie wel 2 a 3 of misschien wel meer. Hoe ervaren jullie dat??
En moeten ze lang aan elkaar wennen of kan je ze gelijk bij elkaar zetten??

Het duurt nog ruim 6 a 8 weken misschien nog wel langer voor dat Stud komt, maar goed ik ben graag goed voorbereid weer.

Zo ga nu even lekker met Zira kroelen hihi.

Greetzzzz.

Oja zou binnen kort nog even nieuewe foto`s in het dagboek zetten. ;D

Dit is ons mooi wonder Zira 8 weekjes oud.
Volg Zira in het dagboek van Zira!!
Greetzz Jaylien

Mico

Hoi hoi Jaylien,

Wat fijn dat Zira nu bij jullie is  :D lang gewacht maar het is het wachten waard geweest he.
Wat fijn dat het allemaal goed met der gaat en dat ze al goed eet en drinkt. Kunnen het ons voorstellen dat je helemaal blij ermee bent.

Ook wij mogen een deze dagen Mico gaan ophalen  ;D
Zo spannend allemaal.
En ons tweede valkje is de afgelopen week al geboren..tenminste als de mutatie er tussen zit die wij willen haha want daar moeten we nog 2 weekjes op wachten voor je het kunt zien.

We wensen jullie heel veel plezier met jullie Zira en we zouden het leuk vinden om foto's te zien...zo van lekker bij jullie in je huisje.

Wat een geluk trouwens dat jullie de kooi nog hebben mogen ruilen zeg  :D

Groetjes,
Miranda en Corine

Jaylien

Hoi

Jah zeker spannend is dat he. Ik hoop dat jullie hem snel op mogen halen! Want het is zo leuk.

Hoe voegte je ook al weer foto`s toe?? Ik weet het niet meer. Ik had de uitleg, maar die kan ik nergens meer vinden. :-[

Greetzzz

Greetzz Jaylien

Mico

Hai hai...

Je moet hier je foto's uploaden :
http://www.valkparkiet.org/data/upload/uploadfoto.htm

En dan kan je ze hier bij..afbeelding toevoegen.. plaatsen.
Die link moet je dan kopieeren..haha..moeilijk vind ik dat om uit te leggen joh  :P ;D

Heb je al foto's?

Groetjes,
Miranda en Corine

Mico

Kijk hier maar eens daar staat de uitleg  ;D

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,16188.0.html

Groet,
Miranda en Corine

Sanna

Heej Jaylien,

Gefeliciteeeeeeeeerd!! ;D Leuk dat het zo goed gaat met Zira! Nou, ik ben wel benieuwd naar jullie huidige kooi eeeh... villa hoor :D.

Citaat van: Jaylien op 25 maart 2007, 21:17:24
Ik heb trouwens gehoord dat als je een tam valkje hebt en je neemt er 1 bij dat ze dan alleen nog maar oog voor elkaar hebben en niet meer voor ons zeg maar, dat ze dan niet meer zo snel bij je komen. Maar goed als ik hier dan lees dan hebben de meeste van jullie wel 2 a 3 of misschien wel meer. Hoe ervaren jullie dat??
En moeten ze lang aan elkaar wennen of kan je ze gelijk bij elkaar zetten??

Nou, maak je maar geen zorgen hoor ;). Als Zira tam is en je volgende valkje ook, dan lopen ze waarschijnlijk alleen maar met elkaar te kibbelen om jouw aandacht ;D. Wel zou ik de nieuwe even een weekje in een aparte kooi houden, gewoon voor de zekerheid dat ze niks van elkaar oplopen. En dan kunnen ze gewoon bij elkaar in de kooi hoor.

Ik ben benieuwd naar de foto's!

Groetjes, Sanna

Jaylien

Hallo

Bedankt voor de reactie`s er leuk! Ik zal van de week even de foto`s er op zetten. Heb een beetje een drukke week van de week. Bedankt voro de uitleg. Ik heb al een hele boel foto`s gemaakt van Zira zal de leukste uit zoeken (al zijn ze allemaal leuk hihi)

Ik weet nu wel weer hoe het werkt maar moet ze even verkleinen eerst anders past het niet.

Greetzzz

Greetzz Jaylien

Mico

Hoi hoi Jaylien,

Wij hebben vandaag ook onze Mico mogen halen  ;D ;D
Dat is dus al eerder als verwacht...echt kei leuk  ;D al is het nog wel even wennen voor hem maar oke dat komt wel goed.
Hij is er nu een uurtje uit geweest en zit nu lekker te slapen haha zooooooooo lief  :-*
We zullen morgen een dagboekje gaan maken van Mico  ;)
En we zijn erg benieuwd naar je foto's.

Groetjes,
Miranda en Corine

Diaantje

Hoi
Leuk dat Zira nu eindelijk bij je is...
Gezellig...
Ik heb nu sinds 1 week 2 valkjes en ik merk alleen dat mijn eerste(Tjippy) valkje losser is gekomen en het erg naar zijn zin heeft.
Ze kunnen er al samen uit en Tjippy zit soms aan Simba maar andersom niet is nog even afwachten hoe het loopt. ik zou ze in ieder geval niet gelijk samen in een kooi zetten..

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Jaylien

En hier dan nieuwe foto`s van Zira en nu eindelijk bij ons thuis ;D Yippie!!

Greetzzz jaylien ga van de week weer even in jullie dagboeken neuzen.

;)

Greetzz Jaylien

Sanna

Ach wat een scheetje! ;D Mooi is ze hoor ;).

Groetjes, Sanna

Mico

Hoi hoi Jaylien,

Ach wat een mooie foto's  ;D het is echt een kei mooi valkje.
Kunnen ons goed voorstellen dat jullie er blij mee zijn :D
Zira blijft ook al zo goed bij jullie zitten.
Veel plezier met jullie Zira !!!

Groetjes,
Miranda en Corine

Diaantje

Hoi

wat een lieverd leuk hoor! :-*
Ze is echt mooi met die parels..
Ik zag op een van je foto's haar op een stok zitten bij haar voerbak. Ik zou je aanraden die stok iets hoger te zetten dan kan ze ook wat makkelijker op haar bakje klimmen om te eten.. ;)

groetjes

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

caro

Hoi Jaylien,

Wat een schatje.

Ik hoop dat je nog heel veel plezier mag beleven met Zira.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Anja

Hoi Jaylien,

Wat een knapperd is Zira zeg. En zo lief.

Mooie foto's.

Groetjes Anja