7 mei 2025, 13:35:47

Welk soort verwarming?

Gestart door stefkee, 7 maart 2007, 10:38:03

« vorige - volgende »

stefkee

Hoi,

Ik heb een relatief kleine buitenvoliere:
1.2mb *1md *1.8mh
In de nok van het dak had ik graag een soort verwarming gehangen (rode lamp?)

Het weer in belgie is erg nat en vochtig de laatste weken. 1 valkje heeft al kou gevat.
Kan er iemand mij tips en voorbeelden van zulke verwarming geven>

Misschien kan ik zelf iets in elkaar knutselen?
Alle hulp is welkom.
Ps: ik ben een beginner en vertel je even een beetje over mijn valkjes.

Ongveer een jaar geleden heb ik rikkie in huis gehaald. Was halftam, in augustus hebben we een 2 de valkje in huis gehaald een popje en sindsdien is rikkie nogal macho  :-)
3 weken geleden hebben we dus een ruimere voliere gekocht die buiten staat. 3 weken is alles goed gegaan maar nu heeft hij dus duidelijk een kou te pakken. Eet wel goed, maar is minder macho en zit beetje in elkaar. Het popje daarentegen ziet er stralend uit.
Rikkie zit nu terug even binnen en wordt extra verwend door mijn vrouwtje. Ook hier is alle hulp welkom.

heidi

Hallo Stefkee,
Eigelijk is het nog te vroeg om vogels van binnen naar buiten te plaatsen,je kunt beter wachten tot in mei.
Ik heb geen verwarming in de voilliƫre,wel een goed geisolleerd binnenhok.
Als verwarming bij zieke vogels gebruik ik een Einsteinlamp.
Dit is een porseleinen lamp die wel warmte maar geen licht geeft.
Toch zou ik je de raad willen geven je vogels terug binnen te zetten en pas in mei buiten te zetten zodat ze rustig aan kunnen wennen tegen de volgende winter.
Normaal hebben ze dan geen verwarming nodig.

Heidi

Rianne

Hoi,

heb je je valkjes 3 weken terug naar buiten gedaan? Dit kan niet hoor, die overgang van binnen naar buiten is nog veel te groot.
Je kunt ze beter weer naar binnen halen en pas in mei is het weer warm genoeg zodat ze buiten kunnen.

stefkee

Misschien even nog vermelden dat ze wel binnen zaten, maar in een ruimte waar geen verwarming was.
Is dan de overgang ook nog te groot?

Mara

Hoi Stefkee

Ik denk dat de overgang nog te groot is geweest. Binnen in onze woonkamers is het 20 graden of misschien nog wel warmer en in een schuur of garage zal het al gauw 10 graden kouder zijn (vermoed ik).

Groetjes

Mara

Rianne

Buiten krijgen de vogels te maken met koude wind, tocht en regen. Als het kan zou ik ze weer binnen zetten. :)