8 mei 2025, 07:29:23

Nieuw!!, Laatste Foto's 13 April

Gestart door margreet, 5 maart 2007, 12:21:49

« vorige - volgende »

*Petra*

Riny,

Misschien bedoeld Margreet:  "druk"??
Is maar een gokje hoor  ;D, ik las het per toeval.. 

Groetjes Petra

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

margreet

hallo Allemaal,

Gaat hier zijn gangetje, alle 7 die uitgevlogen zijn maken het goed. Ze zijn totaal niet bang voor mij en komen zo op je vinger zitten en laten zich kroelen. Vliegoefeningen in de kamer begin ik volgende week mee.
Ienieimienie gaat ook lekker, al zit ze alleen in het broedblok. maandag maar even kijken of ze in de grote kooi kan in een mandje.
Sissy heeft nu 2 eitjes, ze liggen in het broedblok maar ze doen er niets mee.
Weet natuurlijk niet of ze bevrucht zijn, maar mijn 2e koppel is alweer enige tijd aan het paren dus daar verwacht ik binnenkort weer eitjes van. Eigenlijk was ik nu klaar.
Maar ik denk dat ik de eitjes van Sissy er dan voor in de plaats leg en Sissy neppers geef.
Als de eitjes niet bevrucht zijn is er nog niets aan de hand.
Ga ik gewoon na de zomer verder.
2e paasdag weer nieuwe foto's

groetjes Margreet

margreet

Hallo Allemaal,

Even opheldering. Als je "durk" uitspreekt als duruk dan bedoel je daarmee "druk"
Ik denk dat Riny plaagde, was gewoon een typefout :D :D

groetjes Margreet

Riny

Citaat van: margreet op  7 april 2007, 22:17:39

Even opheldering. Als je "durk" uitspreekt als duruk dan bedoel je daarmee "druk"
Ik denk dat Riny plaagde, was gewoon een typefout :D :D

Hoy Margreet
Ik was niet aan het plagen, ik dacht echt dat het een woord was, wat bij jullie in de streek gebruikt werd.
Stom van mij, dat had ik eigenlijk wel kunnen bedenken, dat het een typefout was.
Groetjes Riny

eefje nieuwenburg

hoi Margreet,

heb het wat druk gehad dus al een poosje niet gereageerd maarre gaat lekker bij jou he :D
wat fijn dat ze allemaal al opstappen en goed reageren!

hele fijne paasdagen toegewenst!
groetjes eefje

margreet

Hallo Allemaal,

Het gaat super met de jonge valkjes, de vierling is vandaag precies 5 weken en pikken al een aardig graantje mee. Waarschijnlijk ga ik ze vanaf donderdag apart zetten.
De andere 3 gaan ook goed en ieniemienie blijft het goed doen al blijft het verschil toch groot.
Sissy heeft haar 3e ei gelegt en hoera in het broedblok, ze doen er verder nog niets mee maar ze weet nu wel dat ze ze niet op de grond moet laten vallen.
Ze waren wel weer aan het wipwappen, nou ja :) :),

Lekker aan het parkietenvoer

Eentje  zit altijd dwars

Ook de grote zaadjes weten ze al te vinden

Alle vijf buiten de kooi

Ieniemienie wordt ook al een echt valkje

Gezellig even op de vinger

De jonge mannetjes laten zich de trosgierst goed smaken

groetjes Margreet

Rianne

Op deze foto is het net, of het middelste valkje alleen parels op de vleugels heeft. Is dat ook zo? :)

Riny

Hoy Margreet
Wat een prachtige foto van je valkjes.
Ze zijn al bijna net zo groot als hun ouders.
Groetjes Riny

•=Bonnie=•

Wat gaat het toch snel he, als je er over nadenkt is het iedere keer weer bizar :)

margreet

hallo Allemaal,

Hallo Rianne, kijk maar even op pagina 7, daar staat ze goed op. Ze heeft inderdaad alleen parels op de vleugels, wit en geel???. Maar het is beslist een popje.
Bonnie, ja dat vind ik ook,binnen 4 weken van 4 naar ruim 100 gram, met 5 weken al een echt valkje. Alleen de staartveren zijn korter.
Riny, Leuke foto he, Ze blijven nog steeds lief zitten, ik kan ze van alle kanten pakken, doet ze niks (nog wel ;D ;D)

groetjes Margreet

Gerda

Hoi Margreet,

Wat een mooi stelletje! Schattig zo met z'n vijven op een rij.
Fijn dat het ook goed gaat met Ieniemienie.

Ja, Sissi leert het wel. Keurig in het blok leggen.
Hier wipwappen Nezumi en Grisha ook tot het laatste ei gelegd is  ::)

Groetjes, Gerda

Mara

Hoi Margreet

Mooie foto's. Er is er inderdaad altijd eentje die dwars is, dat is hier ook als ik ze op de foto wil hebben.

Groetjes

Mara

Rianne

Even teruggebladerd, ze is heel apart! Heeft ze toevallig gele vleugelpennen, anders zou je nog kunnen zeggen dat ze bont gepareld is. Alleen dan zonder geel kuifje. Ik heb zo'n tekening iig nog nooit gezien bij een wildkleurtje :)

margreet

hallo Allemaal.

Rianne, haar vleugelrand is inderdaad geel gezoomd, bij de anderen gewoon wit.
Vader is opaline, moeder bont,  wat voor splits je er ook achter zet de popjes zijn altijd opaline wel split bont. Speling van de natuur.
Dit is het 5e nest, popjes waren altijd zwaar opaline, mannetjes wildkleur
Verder gaat het goed met de jonkies. Ze hebben gevlogen door de kamer, het ging goed maar nog wel ongecontroleerd.
Sissy en Jazzyzijn rustig, kijken nog niet naar de eitjes om, ze snappen het nog niet helemaal.

groetjes Margreet

Tessa

hoi margreet,

geweldig dat we ff bij je mochten kijken bij je thuis.

we wachten met spanning op je belletje.

groetjes tess