2007 voor de katwijkse valkjes,kijk even bij herplaatsing

Gestart door eefje nieuwenburg, 4 maart 2007, 14:31:33

« vorige - volgende »

eefje nieuwenburg

het is natuurlijk nog niet helemaal zeker omdat de rode gloed nog weg kan gaan maar als die blijft dan word het cinnamon en dat zijn in dit nest alleen maar popjes.
de gewone jongen(zonder cinnamon) hebben die rode gloed niet en soms kun je dit al zien vanaf de geboorte.

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

vanacht weer een geel donsje geboren ,en het 4e ei staat op uitkomen.
ben zo benieuwd wat er dit keer allemaal uitkomt.
Vorige keer had ik alleen maar witte donsjes en nu ook 2gele erbij,leuk hoor zo'n verrassingsnest.

groetjes eefje

Mara

Hoi Eefje

Dus bij jou gaat het ook allemaal goed lees ik? Succes verder!

mara

eefje nieuwenburg

ik ben zo blij!!
na 3dagen worstelen is er dan een lutino bij me geboren.
Ik heb nu echt bijna alle gangbare mutaties gehad geloof ik.
ik heb nog geen foto's want het beestje is helemaal uitgeput maar dat maak ik van de week wel goed.

groetjes eefje

mar

hallo eefje
altijd weer leuk een andere kleur. Hou je nog zelf jonge valkjes voor verdere kweek of verkoop je ze allemaal .Hopen dat je ze kan verkopen dan

groetjes mar

eefje nieuwenburg

Hoi Mar,
ik kan niks zelf houden want ik zit vol.
ik heb snowey die nog vrijgezel is en daar kan ik dus de witmasker voor aanhouden maar das ook alles.

groetjes eefje

margreet

hallo Eefje,

Wat een mooie jonkies weer en een lutino, leuk he! die verrassingen.
Wat jammer dat je niet wat dichterbij woont, had nog 2 serieuze mensen voor een jong valkje, de mijne zijn al gereserveerd. Heb wel doorgegeven dat er in Katwijk jonge valkjes zijn geboren maar of het wat wordt. Afwachten.
Zelf woon ik in Heemskerk NH en vind de afstand naar Katwijk wel te overbruggen. klein uurtje hooguit.
Succes met het kleine grut.

groetjes Margreet

eefje nieuwenburg

30 mei 2007, 08:11:37 #487 Last Edit: 1 juni 2007, 12:04:22 by eefje nieuwenburg
Hoi Margreet,
ik ben wel eens helemaal naar Mandy gereden voor een valkje,is bijna 2uur rijden en dit kwam wel eens vaker voor hoor dat we wat verder moesten rijden,ik vind het niet zo'n probleem,als ik weet waarvoor ik ga.

Maar ja de mensen moeten het zelf wel willen,ik had iemand die interesse had in de witmasker man en nu is het ineens te ver rijden,tsja dan is het jammer,ik ga niet bedelen of ze alsjeblieft mijn valkjes willen kopen.
Ze waren ook al gezakt in prijs en zelfs dan willen mensen er nog wat vanaf praten maar ze vergeten wel dat ze er een pakketje met voer enz erbij krijgen en dat ik er wel veel tijd in gestopt heb,oke blijkbaar niet genoeg want ze willen niet tam worden bij mij maar kom,ik verkoop ze voorecht niet duur.
En de nieuwe jongen zullen dan meer kosten als ze wel tam willen worden want daar zal ik dan weer veel tijd in gaan stoppen.

maar ja maakt ook niet uit,voorlopig stroomt het nog niet over hier dus ik blijf mijn best ervoor doen :D

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

er is weer een baby geboren,een witmaskertje,dit is jong5 van dit nest,dus nog 1ei te gaan maar ik denk niet dat die uit gaat komen,hij zit al een poosje op hetzelfde plekje en lijkt ook niet meer te groeien dus ik denk niet dat ie nog leeft maar ik laat hem nog even liggen,we zien het wel.

wel weer leuk hoor,ik vind het zo aandoenlijk die kleine humpies.
Morgen probeer ik foto's te maken.

groetjes eefje

Marije

Hoi Eefje!
Met je Peremeisje gaat alles geweldig! ;D Ze vindt kroelen helemaal geweldig (koppie draait ze alle kanten uit) en begint dan ook vol overgave te piepen...zo lief! :D Verder stapt ze prima op en zit ze nu ook gezellig met Pur in de grote kooi. Het is echt een scheetje, en heel zachtaardig ook, ze vindt alles best... :-*
Echt, het is een heerlijk valkje!
Zo, dat wilde ik even kwijt, om je moed in te praten voor je andere monstertjes! ;)
Groetjes,
Marije

eefje nieuwenburg

Hoi marije,
dat doet me goed om te horen!
gelukkig zijn de eerste 2nesten wel goed gegaan en zijn  die jongen wel lekker tam,weet ik dat het niet helemaal alleen aan mij ligt ;)

ik heb foto's van vandaag.

en de grote valkjes hebben lekker een bos gras gehad,ze zijn nu overal aan het maaien omdat het zo ontzettend lang is dus je moet er snel bij zijn anders valt er niks meer te plukken.

groetjes eefje

Mara

Hoi Eefje

Wat een mooie foto's. En ik wist eigenlijk niet dat valkjes gras mogen hebben. Was je dat nog van te voren?

Mara

eefje nieuwenburg

Hoi Mara,
ik geef ze ook kattengras en uit het zaad wat uitkomt komt ook gras dus dat mogen ze wel.

ik pluk het in een weiland waar geen dieren lopen en weinig verkeer komt dus nee ik spoel het niet af.
Ik ben toch wel een beetje van mening dat de valkjes een beetje weerstand moeten hebben en dus ook wel tegen een beetje gras moeten kunnen.
Wel schud ik het uit vanwege de insectjes die ik eventueel meeneem.

groetjes eefje

Anke

Hoi Eefje,
even een poosje niet gelezen, dus ik had wat in te halen.
Je hebt weer mooie foto's geplaatst.Wat een snoepjes die kleintjes ;D
Ik vroeg me af: die jonkies die niet tam willen worden, is dit het eerste nestje wat je van deze ouders hebt?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

eefje nieuwenburg

Hoi Anke,
ja idd is dat het eerste nestje van die koppels,moet zeggen dat ik er ook niet genoeg tijd in gestopt heb,ik was zo druk met de verbouwing en de oppashondjes dat het er een paar keer bij in geschoten is en dat hebben die valkjes gewoon wel nodig gehad blijkt nu,en daar baal ik heel erg van.
Nu heb ik nog maar 1nest,zodat ik effe meer tijd kan besteden aan de jongen.

groetjes eefje