2007 voor de katwijkse valkjes,kijk even bij herplaatsing

Gestart door eefje nieuwenburg, 4 maart 2007, 14:31:33

« vorige - volgende »

eefje nieuwenburg

ik zit met een heel raar "probleem".
het 2 jong wat  nu bij VIto ligt word bont maar ik zou uit dit koppel geen bonte jongen kunnen krijgen ??? zie pagina1 met de berekening.
Het koppel zit apart dus mama is niet vreemdgegaan.
snap er niks van.....

wie o wie snapt het en kan het me uitleggen?

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

ik heb nieuwe foto's maar de upload wil niet,is erg traag en krijg dan dat ie de pagina niet kan vinden,ik kan wel een link naar mijn msn group plaatsen dan kun je ze daar bekijken als je dat wil.
ik zal later nog eens proberen ze hier te plaatsen.'

http://groups.msn.com/vissenliefhebbers/shoebox.msnw

groetjes eefje

Marije

Leuk joh, een bontje! :D
Ben benieuwd hoe ie gaat uitgroeien!
Verder alles goed met alle jongen, nog wat nieuwe huisjes gevonden?
Groetjes!
Marije, Purrel & Peertje

eefje nieuwenburg

Hoi Marije,

het cin.geparelde popje van het laatste nest is alsnog verhuisd en ik heb daar dus alleen het witmasker mannetje nog van,die houdt ik denk ik aan en zet ik na de kweek apart met snowey om te koppelen,heeft zij ook eindelijk een mannetje.

dit weekend gaat het wildkleurtje dan toch eindelijk alsnog  verhuizen,hij gaat naar Gerda,zij zit ook op het forum en gaat zondag naar de baby´s bij Nellie kijken en komt dan op weg daar naar toe bij mij het mannetje halen.

dus dat is mooi maar ik zit dus nog steeds met alle geparelde jongen ,die hebben nog geen nieuw huisje en ook voor het nieuwe nest heb ik nog geen huisje,maar daar heb ik ook nog niet naar gezocht,laten we eerst maar eens kijken wat dat voor mutaties gaan worden.

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

even de nieuwe berekening die Ivy voor me gedaan heeft:
Moeder:wildkleur split voor bont witmasker
Vader:witmasker cinnamon gepareld split voor bont {X1:  lutino}

man afkomst:
6% bont witmasker split voor {X1:  cinnamon lutino gepareld}
6% bont witmasker split voor {X1:  cinnamon gepareld}
6% bont split voor witmasker {X1:  cinnamon lutino gepareld}
6% bont split voor witmasker {X1:  cinnamon gepareld}
6% witmasker split voor {X1:  cinnamon lutino gepareld}
6% witmasker split voor {X1:  cinnamon gepareld}
6% wildkleur split voor witmasker {X1:  cinnamon lutino gepareld}
6% wildkleur split voor witmasker {X1:  cinnamon gepareld}
13% witmasker split voor bont {X1:  cinnamon lutino gepareld}
13% witmasker split voor bont {X1:  cinnamon gepareld}
13% wildkleur split voor bont witmasker {X1:  cinnamon lutino gepareld}
13% wildkleur split voor bont witmasker {X1:  cinnamon gepareld}

pop afkomst:
6% bont witmasker cinnamon lutino gepareld
6% bont witmasker cinnamon gepareld
6% bont cinnamon lutino gepareld split voor witmasker
6% bont cinnamon gepareld split voor witmasker
6% witmasker cinnamon lutino gepareld
6% witmasker cinnamon gepareld
6% cinnamon lutino gepareld split voor witmasker
6% cinnamon gepareld split voor witmasker
13% witmasker cinnamon lutino gepareld split voor bont
13% witmasker cinnamon gepareld split voor bont
13% cinnamon lutino gepareld split voor bont witmasker
13% cinnamon gepareld split voor bont witmasker

eefje nieuwenburg

oh oh mijn collega is op zoek naar een bevrucht ei voor zijn popje.
het popje had een man maar die is helaas niet meer en nu gaat ze eitjes leggen,daar de collega dit sneu vind wil hij haar graag een jong laten uitbroeden zodat ze 2vliegen in 1klap slaan,en de pop mag haar moedergevoel gebruiken en ze heeft er een maatje bij.

Hij heeft al eens een nestje gekweekt en weet hoe het allemaal werkt maar dit is gewoon een hele vervelende situatie waar hij het beste van probeert te maken.
maar nu is hij al als wreed bestempelt enz enz terwijl hij gewoon het beste wil voor het beestje,broeden moet ze toch want hij kan de eitjes  niet weghalen,dan blijft ze leggen,en alleen is ze ook,als je er nu een man bij zet gaat die ook niet broeden en hij wil nog geen eens jongen(lees kweken) dit was gewoon niet voorzien....

dus als iemand misschien een bevrucht eitje wil afstaan voor deze goede moeder dan hoor ik het graag.

groetjes eefje

*Yvon

Hoi hoi

Ik kan je collega geen eitje aanbieden,heb ik nml niet.  ;)
Maar er zit wel een risico aanvast om een popje het alleen te laten doen.
Het kan gebeuren dat nu ze het alleen moet doen dat ze stopt met broeden voor het eitje uit moet komen.
Ze heeft dan wel eerder een nestje gehad maar toen was ze niet alleen.
Het kan natuurlijk ook heel goed gaan.  ;) :D
Mocht er toch nog een eitje komen wens ik ze heel veel succes.  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

eefje nieuwenburg

Hoi Yvon,

waarschijnlijk gaat het ook niet lukken en zal ze gewoon op haar eigen onbevruchte eitjes blijven zitten en dan komt er een jong van mij bij hem,als die zelfstandig kan eten dus uiteindelijk komt het wel goed hoor maar hij vind het eigenlijk zielig dat ze voor niks zit te broeden,en dat vind ik ook.

Maar goed het komt wel goed,als ze maar niet doodgaat omdat ze alles alleen moet doen,want hoe het ook gaat,dat is wel zoals het is of er nu een man bij zit of niet....

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

ik heb niet heel veel nieuws dan dat dit nestje echt super leuk is,het 2e jong(bonte) is helemaal gek van me,wil uit mijn vingers eten(alsof ik pa of ma ben) en als ik er tegen praat word ie rustig en bijdehand!!dat ie is,haar broer/zus trouwens ook hoor,het 1e jong ook hoor,dat is ook een schatje.

verder heb ik een grasparkietje waarvan ik niet snap wat ie mankeert,hij poetst zichzelf nog,eet gewoon,kan gewoon vliegen,zit niet bol en brabbelt nog met de rest mee maar hij zakt echt door zijn pootjes heen en ligt dan echt op zijn buikje op de zitstokken,en niet even maar de hele dag,snap er niks van.
Ontlasting is in orde en er is echt niks vreemds aan hem te zien,hij stapte vanmorgen nog gewoon op mijn hand(dit is de enige tamme van de 4)
tips ten alle tijden welkom!
groetjes eefje

Mara

Hoi Eefje

Wat er met dat grasje aan de hand is, dat durf ik niet zo te zeggen. Ik heb er hier ook zo eentje gehad, maar die was al best wel oud maar at ook gewoon en alles. Geen idee..sorry...

Wel fijn dat het goed gaat verder.

Mara

eefje nieuwenburg

Hoi Mara,
hij zit nog steeds zo maar is wel super alert dus het zal wel goed zijn,ze hebben een ontwormingskuur gehad vandaag en dan kijken we maar of dat zin heeft..

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

ik heb heel veel foto's van de vogeltjes,van de jongen maar ook van het grasje en van de andere valkjes.

groetjes eefje

margreet

Hallo Eefje,

Leuke up-date, van alles wat, wat groeien je jongen snel.
Bij mij gaan ze volgende week alweer weg. 3 hele lieve valkjes.
Zag trouwens wel een nieuw valkje, heet ze soms Eefje :D :D
Zelf vind ik het wel leuk een gezicht te zien bij de verhaaltjes en dagboeken. Anderen hebben er moeite mee.

groetjes Margreet

eefje nieuwenburg

Hoi Margreet,
wat gaat het idd hard he.
het gaat zo hard dat de lutino die ik dacht te hebben helemaal geen lutino blijkt en waarschijnlijk gewoon een wildkleur word :o terwijl toen het jong geboren werd de ogen wel paars leken.....nou ja maakt niet uit.
de jongen van dit nest zijn erg lief! en daar ben ik erg blij mee!

zelf op de foto gaan doe ik ook niet vaak,dit was 1van de weinige foto's van mezelf die gelukt is,heb ik zelf gemaakt.

groetjes eefje

Mara

Hoi Eefje

Wat een leuke foto's zeg! Echt heel erg leuk om te zien.

Mara