2007 voor de katwijkse valkjes,kijk even bij herplaatsing

Gestart door eefje nieuwenburg, 4 maart 2007, 14:31:33

« vorige - volgende »

margreet

hallo Eefje,

Ik had voor ze gingen broeden het eivoer veranderd, ander merk. Nu blijkt dat ze dat niet lekker vinden.
Heb vandaag weer mijn oude merk gekocht (sluis) en nu eten ze er meer van. Ik maak het rul met een beetje water.
Wat ze wel als alternatief veel eten is bruinbrood, beetje laten indrogen en dan in kleine stukjes door het groenvoer.
Leuk he, dat je weet wat het wordt. Bij mij weet ik het ook van 1 koppel en half van de andere!!
Zit een beetje met ieniemienie, ze had vandaag wat overteerde zaadjes in haar ontlasting. Of dit kwaad kan??
Morgen nog maar even opletten.

groetjes Margreet

eefje nieuwenburg

ik heb op blz 1 even de mutaties neergezet zoals het nu is of te verwachten is.

ik ben er net pas achter gekomen dat het gewone bontje van balou een man moet zijn omdat er geen gewone bonte popjes uit kunnen komen......had ik ook nog niet gezien.....blond he :P

hoi margreet,
ik had in je eigen boekje al gereageerd en las daarna hier pas dat je schreef dat je het eivoer altijd nat maakt......had ik ook nog niet gezien.....haha
ik hoop dat het een mooi groot valkje mag worden ieniemini.
groetjes eefje

margreet

hallo Eefje.

Kijk even bij mijn nieuwe foto's, foto nr.1, kijk dat is voor mij nur echt duidelijk opaline ;D ;D, dat zie ik zelfs.

groetjes Margreet

eefje nieuwenburg

nieuwe foto's :D
eerst het nest van balou
bonte man

cin.bonte pop

geparelde pop

wildkleur man  van Vito en wildkleur pop

dan de jongen van sjaan en stitch.
jong1 wildkleur

jong2 wildkleur

jong3 wildkleur

jong4 wildkleur

jong5 cin.pop

zo dat waren ze weer :D
groetjes eefje

margreet

hallo Eefje,

Leuke foto's weer, nu zie je de veertjes ook duidelijk uit hun omhulsel komen. Als ze erbij uit zijn moet ik altijd even aan hun hulsjes plukken, die vallen er zo vanaf.
Zelf ben ik gek van bontjes, of heb ik dat al gezegd!!

groetjes Margreet

Riny

Hoy Eefje
wat een lekker ding.
Zo hoop ik er dit jaar ook veel te krijgen.
Ik ben helemaal verslaafd aan Bonte valkjes.
Groetjes Riny

eefje nieuwenburg

hoi Margreet,
nee dat had je nog niet gezegd maar ik deel die mening ik ben er ook gek op,was ook heel blij dat ze erbij zaten,vind het de gaafste mutatie.

Hoi Riny,
mooi zijn ze he,die man is mooi maar het popje is ook niet mis,op de rug zit ook veel geel dus dat is best mooi,vind ik zelf.
ik hoop voor jou dat er idd ook veel bontjes bij je geboren zullen worden!
groetjes eefje

eefje nieuwenburg

even weer een tussenstand van de nieuwe nestjes met eitjes

Vito en zijn pop hebben 7eitjes,ik hoop toch dat ze niet allemaal bevrucht zijn want dat word dan een zware klus voor de ouders en het is hun eerste nestje.....

bij dazzle en luna liggen nu 4eitjes,2bevrucht en de rest is nog te jong maar misschien wel helemaal niet bevrucht,ik denk dat als dat het geval is dat ik dan een paar eitjes van Vito bij hun neerleg zodat het wat eerlijker verdeeld is.....even afwachten dus.
groetjes eefje

eefje nieuwenburg

alles gaat nog steeds goed :D
de jongen komen nu aardig in de veren,de kleinste zijn aan een inhaalslag begonnen en komen ook aardig bij.
wennen aan mij doen ze maar moeilijk.
maar gelukkig zijn ze nog jong en hebben we de tijd,ze worden wel wat rustiger als ze eenmaal bij me zitten,dus het gaat de goede kant op.

volgende week moet het eerste ei van Vito en popje al uitkomen,ze broeden volaan met zijn 2en en dat gaat prima dus ik krijg alweer een beetje zenuwen... :D

oke en dan heb ik natuurlijk dazzle en luna,broeden ook perfect,dazzle heeft altijd een paar dagen nodig voor ie mee gaat broeden maar het gaat heel erg goed,ben dus ook daar benieuwd.

Teun heeft een harem lijkt het wel,hij heeft een blok uitgezocht en Duca mag daarin van hem,Snowey mijn albino is nog vrijgezel en wil nu ook in dat blok,gaat steeds kippetje zitten voor DUca,ik geloof dat ze het niet helemaal snappen ;D maar goed volgend jaar mag snowey ook want er is een vriendje voor haar geboren tenslotte ;)

en wat nieuwe foto's
eerst het nest van sjaan en stitch

jongen van balou

groetjes eefje

Mara

eefje nieuwenburg

margreet

hallo Eefje,

Wat een plaatjes he!!, ze lijken echt veel op die van mij ;D,
behalve de bontjes, maar ja, je kan niet alles hebben.
Nog even dan gaan ze vliegoefeningen doen. Gaat hard niet.
Ik begin morgen maar met adverteren, hoop dat het net zo goed gaat als vorig jaar.

groetjes Margreet

eefje nieuwenburg

hoi Margreet,
vliegoefeningen zaten ze hier vorige week al te doen :o gekke beestjes.

adverteren,ik heb er hier 1 neergezet en verder nog niet maar heb nog geen enkele reservering binnen,dus van de week toch maar op marktplaats en zo neerzetten want ze kunnen ook niet blijven natuurlijk,dan word het huis te klein ;)

groetjes eefje

margreet

hallo Eefje,

Heb gisteren 2 reacties gehad, 1 die wilde het valkje nu al hebben, verder papvoeren en 1 die vroeg of ik naar Enkhuizen wilde brengen, en hoeveel dat ging kosten????, niet de reacties waar ik op wacht.
! serieuze reactie gehad v.d.week, dacht ik. Heel enthousiast maar belt niet terug.
Dus afwachten maar weer.
We hebben gelukkig nog wel even.

groetjes Margreet

eefje nieuwenburg

HOi Margreet,
ja dat is zo we hebben de tijd ;D
maar ik heb dus nog helemaal geen reactie gehad,heb vanmorgen op marktplaats ook maar een adv. geplaatst en daar heb ik er expres bij gezet dat ze blijven tot ze zelfstandig zijn maar dat ze wel al te reserveren zijn.

nou ja we zien het wel,ik kan via de dierenwinkel ook aan kopers komen,die heeft vaak al een wachtlijstje maar dat zijn ook niet altijd de meest serieuze kopers dus eerst maar even afwachten voordat ik dat soort hulpgrepen aanpak.....ze zitten me nog niet in de weg,anders zet ik ze straks gewoon apart,alle jongen die geen adres vinden,ik wil de ouders toch een pauze geven tot de zomer een beetje voorbij is.
we zien het wel :D
groetjes eefje