2007 voor de katwijkse valkjes,kijk even bij herplaatsing

Gestart door eefje nieuwenburg, 4 maart 2007, 14:31:33

« vorige - volgende »

margreet

hallo Eefje,

Nog steeds volop in beweging hier lees ik.
Weet er alles van, wil ook veel meer reageren maar heb ook niet altijd de tijd.
Veel succes straks met je nieuwe broedkoppeltje.
Blij je volgen.

groetjes Margreet

margreet

hallo Eefje,

Sunny komt bij jouw vandaan lees ik, en Fallow komt bij mij vandaan.
Fallow is via een ander bij Mar terecht gekomen, een verhaal apart. Fallow gaf de voorkeur aan wildkleur mannetjes.
Sunny was dus een buitenbeentje en dat was Fallow ook, leuk dat ze elkaar gevonden hebben.

groetjes Margreet

eefje nieuwenburg

Hoi margreet,

ik heb sunny toen samen met snowey gekocht,ik vond haar helemaal super en vond het ook echt heel erg jammer dat ik haar weg moest doen.
Gelukkig heeft ze bij mar een ander buitenbeentje gevonden ;)

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

Snik, nog steeds ben ik niet alle jongen kwijt,ik heb met Toine kontakt gehad over de witmasker,en de bonte en de wildkleur zijn nog steeds vrij,ik doe er nu ook niks meer mee,ik kom elke dag meerdere malen in de voliere maar het opstappen en kroelen heb ik gewoon de tijd niet meer voor,ze vliegen nu zo goed dat je eerst een uur dekking moet zoeken voordat ze rustig worden.

We zijn gister naar het NOP geweest,bij divers staan foto's
Ook heb ik daar vreselijk veel valkjes gezien waar dus afstand van is gedaan door de eigenaars,en het waren er echt heel veel,zoveel dat ik nu zelfs ga twijfelen of ik wel moet kweken met mijn vogels,ik raak ze niet kwijt en moet je eens kijken hoeveel beestjes er daar nu in de opvang zitten :'(
ze hebben het goed in het nop maar dat kan toch niet de bedoeling zijn denk ik......

groetjes eefje

Mara

Hoi Eefje

En dat is een van de redenen waarom ik niet kweek, juist omdat ik de mijne ook niet kwijt kan (wildkleurtjes en lutino's) en ik vind het niet de bedoeling dat ze in het NOP komen omdat ze niet goed verzorgd worden of omdat ik ze niet kwijt kan. Hoe jammer ik het ook vind, ik herken wel wat je bedoeld.

Ik heb helaas geen plek meer, ik zit nog te wachten op een bevestiging en dan gaat er hier een slotje op de deur van de voliere. Tenzij er iets komt aanvliegen....maar ook dat weet ik dus niet zeker of ik het dan hou. Maar ik snap wat je bedoeld.

Mara

eefje nieuwenburg

nou ik ben er uit,ik kweek voorlopig niet meer,ik zal nog heel sporadisch eens een nestje kweken,ze hebben allemaal ervaring nu behalve snowey en de bonte man maar die mogen toch pas volgend jaar......

ik wilde eerst Teun en Duca laten gaan maar die willen niet meer.
Toen ik bedacht dat Balou misschien wel nog een nestje zou kunnen krijgen raakte die zo van streek dat spontaan een paar veren uitvielen :o dus dan maar niet.
Toen kwam ook mijn geweten nog eens om de hoek kijken door ons bezoek aan het NOP en nu weet ik het zeker,alleen als de koppels laten zien dat ze moeten(eitjes laten vallen of plukken bij elkaar in extreme vorm) dan mogen ze broeden maar anders liever niet meer.
Ik raak de jongen niet kwijt en er zitten er zo verschrikkelijk veel in het nop(wat dus een indicatie is van wat er bij de mensen thuis allemaal nog zit) daar werk ik niet meer aan mee.
Dat zou hetzelfde zijn als een nestje kittens met mijn kat krijgen,er zitten er al zoveel in de asiels.......
nee ik kap ermee.Vanaf nu mogen ze gewoon lekker lol maken met zijn allen en ik ga proberen om het zo leuk mogelijk voor ze te houden.

groetjes eefje

Saar

Hoi Eefje,
Jammer dat je deze beslissing hebt moeten maken.
Maar als je je jongen niet kwijt raakt heb je geen keus :-\
Echt heel erg jammer
Groetjes Saar :-*

eefje nieuwenburg

Hoi Saar,
het is nog geen eens persee dat ik ze niet kwijtraak,tot nog toe zijn ze allemaal wel goed terecht gekomen maar het gaat gewoon tegen mijn gevoel in.
Als je met je kat een nestje krijgt dan vervloekt iedereen je bijna omdat er al zo vreselijk veel katten zijn die op een huisje wachten,maar omdat dit vogels zijn en er daarvoor geen asiels zijn is het probleem er niet ofzo.....
helaas ik heb dus wel anders gezien,in het nop maar ook op marktplaats en dergelijke verkoopsites en ook hoor je zo vaak dat zo'n beestje gewoon niet meer uit de kooi mag omdat we er geen tijd voor hebben enz enz ik vind het gewoon sneu .
Ik weet ook dat ik dat niet tegen kan houden door te stoppen met kweken maar ik werk er iig ook niet aan mee.
En dat is totaal niet rot bedoelt naar de kwekers toe onder ons hoor,maar het gaat nu gewoon tegen mijn gevoel in,ik voeg door te kweken ook niks toe aan het soort valkparkiet ,ze worden niet zeldzaam(de jongen die ik kweek)ofzo .
groetjes eefje

Mara

Hoi Eefje

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld hoor. En het is erg sneu dat je die beslissing moet maken maar ik snap wat je bedoeld. Maar je blijft ons toch wel op de hoogte houden van je valkjes?

Mara

eefje nieuwenburg

jazeker wel,het is niet zo dat ik helemaal stop met valkjes.
ze zijn veel te leuk om er mee te stoppen maar ik koop er geen nieuwe vogels meer bij hoor,het is nu wel vol.

groetjes eefje

*Patricia*

Hoi Eefje,

ik denk dat je het juisty besluit genomen heb. Als ik het zo lees sta je er helemaal achter ookal doet het pijn.
Als je niet meer zeker ben dat je een goed huis kan verzorgen voor je jongen dan is het ook niet leuk meer.

Geniet lekker van je valkjes.

Patricia uit Rijnsburg

eefje nieuwenburg

dit is zo'n onwijs lief valkje,echt als ik in de voliere kom springt ie gelijk op me,wat een ventje en wat jammer dat ie niet hier kan blijven.....
dat was wel de bedoeling maar ik moet echt gaan minderen,de valkjes zitten elkaar in de weg,gaan knokken onderling(niet echt maar toch wel een beetje vervelend doen)
dus helaas hij is nog op zoek naar een baasje,

ook deze jongeman mag weg,

en dan nog wat foto's van de andere valkjes,

luna,de :censuur ;D

stitch,die ipv zijn jongen nu sjaantje plukt omdat ie broeds is ::)

baloutje :D

teuntje

en Snowey,zij mag als ik iemand vind die er goed voor is,ook verhuizen,omdat ik haar wilde koppelen aan de bonte,maar ja die blijft ook niet en nu zijn ze nog geen koppel......heb je interesse dan hoor ik het wel.....

ik heb een beetje geknutseld :D

groetjes eefje

Sally

Hallo eefje,

Ik zoek nog een vriendje voor bij ons Kuifje. Natuurlijk liefst een Tam valkje. En ik lees dat het het valkje op de bovenste foto een liefie is? Hoe oud is het valkje? En vanwaar ben je eigenlijk? ik ben van Belgiƫ dus... (omgeving Turnhout)

Mara

Hoi Eefje

Wat leuke foto's weer!!

Mara

eefje nieuwenburg

Citaat van: Lief_Kuifje op 27 juli 2007, 18:19:17
Hallo eefje,

Ik zoek nog een vriendje voor bij ons Kuifje. Natuurlijk liefst een Tam valkje. En ik lees dat het het valkje op de bovenste foto een liefie is? Hoe oud is het valkje? En vanwaar ben je eigenlijk? ik ben van Belgiƫ dus... (omgeving Turnhout)

ik woon in katwijk aan zee,in zuid holland,niet echt in je buurt maar als je het er voor over hebt.......laat het me maar weten,het is een schatje hoor!

hoi Mara,
dank je wel!

groetjes eefje