Is Pino Lui? of is hij ziek?HELP!! + foto's!!

Gestart door Ruud, 3 maart 2007, 12:53:30

« vorige - volgende »

carco

Ach gossie en het is zo'n lieverd!
Vooral de eerste foto toont dat hij niet op de pootjes kan staan:hij/zij poetst zich op de kont.
Heel veel succes.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Sanna

Hoi Ruud,

Heb je Pino vandaag nog gewogen??

Groetjes, Sanna

Ruud

Sanna

Ik denk toch dat Pino dwangvoeding nodig heeft :-\: òf van een dierenarts (sondevoeding), òf van iemand die bij jou in de buurt woont en ervaring heeft met dwangvoeding. Want dat valt nog niet mee als je dat nooit gedaan hebt. Hij is gelukkig 4 gram aangekomen, dus hij is niet verder afgevallen. Maar hij blijft helaas erg licht...

Groetjes, Sanna

Dafrinja

Hee Ruud

Hoe is het nu met Pino??
Het is echt een klein vogeltje...
Ik hoop dat dit goed afloopt....

Een dikke knuffel voor Pino  :-*

Groetjes Dafrinja en Gizmo

Riny

Hoy Ruud
Hoe gaat het met Pino?
Ik wordt nu wel erg benieuwd.
Hopelijk is geen nieuws , goed nieuws.
Groetjes Riny

Mara

Hoi Ruud

Ik hoop dat je ons gauw laat weten hoe het met Pino gaat!

Groetjes

Mara

Mico

Hoi Ruud,

We volgen dit al een paar dagen maar het is de eerste keer dat we een berichtje plaatsen.
We hopen dat het nu wel beter gaat met Pino.

Groetjes,
Miranda en Corine

Anja

Hoi Ruud,

Ik ben benieuwd hoe het met Pino gaat. Laat je ons iets weten?

Groetjes Anja

Ruud

12 maart 2007, 01:02:05 #84 Last Edit: 12 maart 2007, 01:42:03 by Ruud
beste mensen...

srry dat ik even niet in staat was om jullie op de hoogte te houden...

Tja hoe het gaat met pino...

kwa lopen en zitten zie ik nog niet echt verbetering, hij gaat wel in of uit de kooi , en ook klimt hij naar de hoogste stok, en ook ander stokken...dus hij is wel mobiel...alleen gaat alles heel langzaam...
ook staat hij vaker op zn eigen tenen...ziet er heel klungelig uit :-\

hij zit ook nog regelmatig op de bodem van de kooi...en dan op zn buik...hij ligt dus eigenlijk meer...

wat hij wel doet, is eten ik weet niet of het de goede hoeveel heid is, maar ik zie hem regelmatig bij de voerbak zitten

en heb hem er ook op betrapt dat hij van het water drinkt waar ik de kalkmix en druivensuiker door gemixt heb...daar ben ik wel blij om...dan krijgt hij het tenminste binnen!

de ontlasting ziet er ook normaal uit...misschien een beetje aan de droge kant...

ik heb hem net gewogen en dat was 69 gram

ik hoop dat hij de stijgende lijn kan voortzetten....en dat hij nog flink wat kan bijkomen....

ik weet ook even niet wat ik nu moet doen....

bedankt voor jullie reacties!

Ruud

weten jullie trouwens wat het betekend als hij zijn eigen ontlasting opeet? ???

dat zie ik hem ook wel eens doen...is wel opgedroogd.
ik kan niet zien of hij het verkruimelt, of ook daadwerkelijk opeet!

bedankt!

Sanna

Hoi Ruud,

Ik ben heel erg blij dat Pino toch een beetje vooruitgaat. Als ik me niet vergis was dit zo'n beetje z'n begingewicht, toch? Zit hij ook een beetje aan de pellets of eet hij alleen zaadjes? Hij heeft in ieder geval de energie om z'n kooi rond te klimmen, dus dat is ook wel goed.

Poepjes eten doen valkjes wel vaker, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Ik zou hem gewoon zo gevarieerd mogelijk voedsel aanbieden (zie de tips die je al in dit topic hebt gehad). Vaak wil het ook wel helpen als jij het eten van iets 'voordoet' vlak voor z'n neus. 9 van de 10 keer wordt het valkje zo nieuwsgierig dat hij mee gaat eten.

Succes!

Groetjes, Sanna

hennie

Hallo Ruud,

Fijn dat het gewicht van Pino weer iets oploopt!
En het is ook goed nieuws, dat hij van de kalkmix drinkt! 

We blijven gewoon hoop houden dat het allemaal goed komt met Pino   :)

groetjes, Hennie

Mara

HOi Ruud

Gelukkig dat het gewicht van Pino alweer iets beter is. En dat van die poepjes eten, doen ze hier ook.

Succes ermee, hou jij ons op de hoogte?

Mara

Ruud

dank jullie!

ik hou jullie zeker op de hoogte...

het gewicht gaat in ieder geval niet veel en snel omhoog.

heb wel het idee dat pino iets vitaler is...wat makkelijker loopt

maar hij heeft nog steeds van die lange momenten dat hij op  zn buik onder in de kooi ligt

ook valt me op dat als hij loopt vaak zn pootjes overkruis zet en daardoor vaak op zn eigen tenen gaat staan...

ook als hij op de stok zit heeft hij vaker de tenen van links en rechts door mekaar of over elkaar zitten..

is jullie zoiets bekend?

groetjes,

Ruud