Is Pino Lui? of is hij ziek?HELP!! + foto's!!

Gestart door Ruud, 3 maart 2007, 12:53:30

« vorige - volgende »

Sanna

Hoi Ruud,

Heb je eigenlijk nooit contact opgenomen met de kweker over Pino? Ik denk dat Pino toch het een en ander tekort is gekomen aan voeding in het begin.

Citaat van: Ruud op 14 maart 2007, 00:32:41
het gewicht gaat in ieder geval niet veel en snel omhoog.


Maar gaat het wel nog steeds omhoog?

Citaat van: Ruud op 14 maart 2007, 00:32:41
heb wel het idee dat pino iets vitaler is...wat makkelijker loopt.


Het kan zijn dat de kalk nu een beetje begint aan te slaan. Wat eet Pino nu allemaal precies?

Ik heb nog eens zitten denken wat jij zei over dat Pino moeite heeft met de grote zaadjes. Mijn eerste valkje was een pap-valkje en die had ook zo veel moeite met de grote zaadjes in het begin. Op een gegeven moment ben ik de zaadjes voor haar gaan kraken, gewoon tussen m'n tanden (voorzichtig, anders bijt je ze kapot ;)). Het schilletje was dan al half open en dat gaf ik dan aan haar. En dan pelde zij hem verder af en at hem op. Op die manier kreeg ze de smaak te pakken en met een week of 2 begon ze het zelf kraken onder de knie te krijgen.

Verder is het denk ik ook goed om Pino toch ook wat groenvoer aan te bieden (brocolie zit ook heel veel vitaminen en mineralen in). Je kunt dan bijvoorbeeld 'samen' met Pino gaan eten. Als je vlak voor z'n snuffertje er smakelijk aan gaat eten, wil je valkje het meestal zelf ook hebben. En zo kun je ook proberen Pino pellets te laten eten (jij een hapje, Pino een hapje, jij een hapje, enz...). Onthoud wel dat met groenvoer de ontlasting wat wateriger/dunner kan worden, dus niet schrikken dan. Dat is normaal.

Groetjes, Sanna

Sanna

Ik vond toevallig op de site van Ecobird net nog een stukje over groenvoer. Ik zou Pino ook zeker brocolie proberen te laten eten, want daar zit veel calcium in! Verder kun je hier een aantal dingen vinden die je Pino ook kunt proberen te geven.

http://www.eco-bird.com/ecobird/pagina_4.html

Groetjes, Sanna

Romy

Hoi Ruud

Ik volg al de hele tijd jou valkje en reageer nu voor het eerst, omdat ik je verder nog geen goeie raad kon geven...

Je spreekt over teentjes over elkaar en voetjes op elkaar. Ik kan je enkel laten weten wat ik over mijn valkje weet, maar Flupke doet dit ook soms.
Dan zit ze op m'n vinger en zie ik haar voorste twee teentjes over elkaar liggen. Dit gebeurt niet altijd, maar enkele keren per week.
Ook gebeurt het dat ze op haar eigen pootjes staat, maar dit zie ik steeds minder voorkomen. Als dit gebeurt, dan valt ze echter niet.

Overigens : toen ik mijn valkje kreeg, woog ze ook maar 69 gram. Een maandje daarna woog ze rond de 71 gram en het is pas sinds vorige week dat ze nu 74 gram weegt.
Het is erg goed dat het gewicht van je valkje omhoog gaat! En zoals de adviezen hierboven : groenvoer is erg gezond voor je valkje! Eet het met veel smaak voor z'n neusje op, en ze willen het ook hebben!

Groetjes en heel veel sterkte,
je hebt een superschattig valkje!

Groetjes
Romy

Ruud

dank je!!

vandaag kan ik gelukkig weer wat positiever zijn...denk ik

pino zit beter op zijn pootjes
wel af en toe nog met de teentjes over elkaar..maar niet meer zo lusteloos als vorige week alleen maar op de bodem van de kooi

toen ik pino meenam aan tafel toen we gingen eten....zag ik dat hij weer normaal kon lopen!!!!
was echt heerlijk om te zien hoe hij op ontdekkingsreis ging over de tafel...

het is echt een paar weken zo geweest dat hij bleef zitten waar je hem neer gezet had
alleen toen we hem pas hadden liep hij zo en klom hij overal langsop...

hij eet redelijk goed denk ik...en ik krijg het idee dat hij als ik hem een palletje geeft dat hij het ook opeet...gedeeltelijk..
maar daar moet ik nog aan gaan werken met hem

hij heeft nu parkietzaad, trosgierst en pallets in de kooi en een snoepstok..

heb hem net gewogen...hij weegt nu 70!! gram....gelukkig...de weegschaal twijfelde even tussen 69 en 70 maar het is 70 geworden.

hij heeft volgens mij een betere balans nu ...hij gaat zelfs op hele dunne wilgentakjes zitten die ik voorknabbeldoeleinden in de kooi heb hangen.. en

hij klimt sneller...

hij bijt niet ...maar als hem iets niet bevalt merk je dat hij wat meer kracht heeft kwa snavel..

als hij op je vinger zit dan voel je dat hij zich beter vastklampt

en hij fluit heel vaak heel zachtjes het bouwvakkersfluitje dat we hem probeerden te leren...af en toe wat harder maar meestal zachtjes
(doen vrouwtjes dit ook?)

Ik hoop zo erg dat deze lijn blijft stijgen en dat ik dalijk een 100% gezond en fit valkje heb!! het ziet er iig een stuk beter uit dan een week geleden!

ik denk dat het grotendeels komt door de kalkmix van dr feld! :)

Ik wil jullie alvast allemaal heel erg bedanken voor jullie hulp! zonder jullie goede tips en adviezen zou het denk ik niet goed zijn afgelopen!!

THANKS!!! :D

ps. die bloemkool rauw of gekookt?

♪ Marlies

Citaat van: Ruud op 14 maart 2007, 23:10:44


ik denk dat het grotendeels komt door de kalkmix van dr feld! :)

Ik weet het haast wel zeker. ;D


ps. die bloemkool rauw of gekookt?

Doe maar gewoon rauw.


Sanna

Ooo wat een geweldig nieuws Ruud :D. Er zit nou echt een stijgende lijn in!

Als Pino nu al het bouwvakkersfluitje nadoet, denk ik dat je er wel van uit kunt gaan dat het een kereltje is ;D. Geeft dat kereltje maar een hele dikke zoen op z'n koppie, want dat heeft hij wel verdiend.

En nou nóg dikker worden, hè Pino ;).

Groetjes, Sanna

Ruud

@ romy ...die van jou is anders ook heel lief hoor, ik heb net eens nagelezen wat je zoal met hem meegemaakt hebt!  da's niet niks!! ik hoop dat flupke zich nou goed houdt en dat je heel lang plezier van hem mag hebben!!

@ sanna...heb ik hem bij deze gegeven!! bedankt voor alles allemaal

hij probeert nu de hele tyd het pyltje te pakken te krijgen op het beeldscherm

ps ik zie wel eenzn rechterneusgat een klein zaadje zitten....zit net zo dat ik er niet aan kan...moet ik afwachten of dat vanzelf weggaat?


Rianne

Hoi,

volgens mij gaat dat vanzelf wel weg. Ik zou er zelf niet aankomen, stel dat je het verder duwt.
Hoe is het nu met je valkje? Komt hij nog aan in gewicht?

hennie

Hallo Ruud,

          JOEHHHHHOEHHHH    :D
Dat noem ik nog eens vrolijk wakker worden. Met al dat goede nieuws over Pino.
Fijn voor Pino dat het zo goed gaat en dat is ook fijn voor jou!

Dit gaat vast helemaal goedkomen.
Het zaadje wat bij in het neusgaatje zit, krabt of niest hij er zelf wel uit. En als je bloemkool wil geven, dan rauw. Wees voorzichtig met kool. Niet teveel van geven!

Stuur je eens een foto op dat hij mooi op de pootjes zit. Een echte OVERWINNINGSFOTO !!

groetjes,
Hennie

Rianne

Groente mag ook gekookt zijn, maar dan wel afgekoeld geven natuurlijk. :)

Mico

Hoi Ruud,

Wat een kei goed nieuws zeg dat het nu steeds beter gaat met pino.
Dat is echt heel fijn voor pino en voor jou  :D we zijn echt blij voor jullie  ;) :D

Groetjes
Miranda en Corine

Riny

Hoy Ruud
Wat een goed nieuws over Pino lees ik hier.
Fijn dat hij wat aangekomen is in gewicht.
Dat gaat vast helemaal goed komen met jullie.
Groetjes Riny
   



Anja

Hoi Ruud,

wat een goed nieuws zeg. Ik ben superblij voor jullie allebei.

Groetjes Anja

carco

Hé hartstiike goed nieuws lees k hier.
Echt fijn hoor!!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




sweety34

ben blij om te horen dat het een heel stuk beter gaat met pino ;D
dus pino deze stijgende lijn aanhouden ;) SUPER SUPER NIEUWS  :D

groetjes wendy
groetjes wendy patrick en de kids