Is Pino Lui? of is hij ziek?HELP!! + foto's!!

Gestart door Ruud, 3 maart 2007, 12:53:30

« vorige - volgende »

Ruud

goedemorgen allemaal...

weer bedankt voor alle reakties!

Ik ben gisteren thuisgekomen, pino zat weer op de bodem van de kooi en begon weer met schreeuwen toen ie hoorde dat er iemand binnenkwam.

ik heb toen zn voerbakje gepakt de pallets fijngeplet met een lepeltje, een beetje eivoer erbij en wat water..
hem dit voorgeschoteld en hem geprobeerd wat uit de hand te laten eten, maar hij moest er niks van hebben.

toen heb ik zn andere voerbakje helemaal gevuld met gewoon voer...is volgens mij parkietenvoer wat de kweker mij heeft megegeven, omdat ik de laatste keer toen ik daar was vertelde dat pino geen grote zaden at.

hij heeft dus een uur liggen eten, nadat ie daarmee klaar was heeft hij nog een 20 minuutjes aan de trosgierst die ik hem ook nog gegeven had liggen knabbelen.

ook had ik de kalkmix van dr feld gekregen, en dit 10druppels op 50ml water gedaan...en wat roosvicee erbij om het aan te zoeten zoals beschreven.

ik heb helaas niet meer kunnen zien of pino ervan gedronken heeft omdat ikzelf weer weg moest.

maar ik neem aan dat ie dat wel doet...ik bedoel dat hoop ik
ik kan het bakje eens wegen straks en kijken hoeveel ml eruit is. dan weet ik het zeker

vanmorgen kwam ik onder, en zat hij weer onder in de kooi....
ik had de trosgierst op de bodem gelegd in de vorm van een cirkel, en daar zat hij dus bovenop...alsof het zn nestje was...

wat denken jullie ...zou het niet dat ei produceren en daardoor kalk  onttrekken aan de botten verhaal kunnen zijn wat ik al eerder vroeg? als het een vrouwtje is..?

@madoja: waar heb je die tabletten gekocht?

hennie

Hallo Ruud,

Geweldig fijn om te horen dat Pino zijn buikje weer vol heeft gegeten! Dan wel niet met pellets, wat jij graag wil, maar dat komt wel in de toekomst. Voor nu, heeft hij zijn kropje mooi vol.   :D

Probeer die kalkmix hem met een spuitje in de snavel te geven! Dan weet je zeker dat hij het binnen krijgt. Het is echt belangrijk voor hem nu, dus op zeker spelen en zien dat hij het binnen krijgt!

Ik geef je weinig kans dat Pino het uit zichzelf zal drinken. Pino is een kieskauwer en een halsstarrige, dus ik denk dat jij het hem zal moeten geven!

Het komt vast goed,
Jouw theorie, dat een mogelijk ei kalk zou onttrekken zou kunnen, maar dan zou elk popje met kalkgebrek moeten zitten. En mocht het zo zijn, dan hef je het tekort met die kalkmix weer op!

Probeer vanavond als je weer thuis bent, Pino de kalkmix te geven,

succes ermee Ruud,
groetjes, Hennie

Rianne

Hoi Ruud,

op deze leeftijd denken valkjes nog niet aan eitjes leggen, pas na een half jaar zijn ze geslachtsrijp.

Mara

Hoi Ruud

Ook ik denk niet dat het iets met eitjes leggen te maken heeft, ik denk dat Pino daar inderdaad nog niet oud genoeg voor is. En dan nog, dan zouden er heel veel popjes met een dergelijk probleem zitten.

Ik zou de kalkmix geven via een spuitje, dan weet je zeker dat Pino iets binnenkrijgt, vooral omdat je zelf al aangeeft dat hij een beetje een zeurder is met eten en zo.

Gelukkig heeft hij wel al gegeten, daar ben ik wel blij om hoor!

Groetjes

MAra

madoja

Hoi Ruud,

Wat fijn voor je dat hij lekker veel heeft gegeten.
Die tabletten kan je bij elke drogist kopen zijn gewoon kalktabletten. Ik heb ze bij de Etos gekocht dat zijn calcium magnesium bruis tabletten met vitamine C en citroensmaak.
Maar er zijn verschillende te koop.
Maar ik zou zelf de kalk geven die Dr Feld heeft opgestuurd, en zoals al is gezegt het met een spuitje geven want dan weet je zeker dat Pino het binnen krijgt.

Groetjes Marije

Ruud

dag mensen,

even een update...

ik zie geen verbetering tot zover..

hij heeft gisteren lang en ook behoorlijk gegeten volgens mij

vandaag toen ik van het werk terugkwam zag ik niet veel lege zaadjes/vliesjes liggen...ook niet bij de trosgierst.

wel zag ik wat spettertjes van de kalk/roosviceemix tegen de bak van de kooi hangen...maar volgens mij heeft ie er ook niet veel van gehad.

ik heb hem voor het eten een beetje van die roosviceemix uit het spuitje gegeven...maar of hij daar veel van binnekrijgt??
hij rammelt altijd zn kopje heel snel heen en weer als ik het hem gegeven heb en dan vliegt er vanalles uit zn snaveltje..

na het eten heb ik een papje geprobeerd te maken van geplet eivoer met een geplette druivensuikertablet 5 druppels kalkmix enwat lauw water..

ook hier weer hetzelfde...ik spuit het in zn snaveltje...en volgens mij slikt ie wel wat door maar er loopt toch ook veel langs...en hij rammelt weer met zn kopje...

zo heb ik hem ongeveer 2-2,5ml geprobeerd te geven
het was ook meer vloeibaar dan pap omdat het anders niet door de spuit gaat

hij is er ook een beetje vies van geworden op zn borst en hij zit nou op de bodem van de kooi heel  rustig...

ik weet niet of ik het goed gedaan heb...en of het gaat verbeteren

tot nu toe ze ik in ieder geval niks...is ook nog erg kort..

lopen kan ie byna niet meer...

stok zitten is ook een ramp...valt ie heel vaak vanaf...

komt dit nog wel goed? ??? ??? ???

Ruud

Citaat van: Ruud op  8 maart 2007, 20:41:50
dag mensen,

even een update...

ik zie geen verbetering tot zover..

hij heeft gisteren lang en ook behoorlijk gegeten volgens mij

vandaag toen ik van het werk terugkwam zag ik niet veel lege zaadjes/vliesjes liggen...ook niet bij de trosgierst.

wel zag ik wat spettertjes van de kalk/roosviceemix tegen de bak van de kooi hangen...maar volgens mij heeft ie er ook niet veel van gehad.

ik heb hem voor het eten een beetje van die roosviceemix uit het spuitje gegeven...maar of hij daar veel van binnekrijgt??
hij rammelt altijd zn kopje heel snel heen en weer als ik het hem gegeven heb en dan vliegt er vanalles uit zn snaveltje..

na het eten heb ik een papje geprobeerd te maken van geplet eivoer met een geplette druivensuikertablet 5 druppels kalkmix enwat lauw water..

ook hier weer hetzelfde...ik spuit het in zn snaveltje...en volgens mij slikt ie wel wat door maar er loopt toch ook veel langs...en hij rammelt weer met zn kopje...

zo heb ik hem ongeveer 2-2,5ml geprobeerd te geven
het was ook meer vloeibaar dan pap omdat het anders niet door de spuit gaat

hij weegt nu 64 gram

hij is er ook een beetje vies van geworden op zn borst en hij zit nou op de bodem van de kooi heel  rustig...

ik weet niet of ik het goed gedaan heb...en of het gaat verbeteren

tot nu toe ze ik in ieder geval niks...is ook nog erg kort..

lopen kan ie byna niet meer...

stok zitten is ook een ramp...valt ie heel vaak vanaf...

komt dit nog wel goed? ??? ??? ???

Riny

Hoy Ruud
Kun je echt niet met je valkje naar een vogelarts gaan?
Ik hoor niet graag dat hij omvalt en op de bodem van de kooi zit.
Zit hij ook met opgezette veren (bol)?
Groetjes Riny

Lin

Hoi rudd,

Het valt me op dat je spreekt over kop schudden. een valkje schudt vaak met de kop als de pap te heet gegeven wordt. Het is mij helaas ook overkomen  :-\ die fout maak je maar een keer. Heb je opgelet dat het niet te warm is? Anders kan je nog even het stuk bij handopfok (informatie:handopfok) lezen over hoe je pap kan geven. Geef je juist weer te koud dan weigeren ze. Als je op goede temperatuur geeft gaan ze vaak ook piepen.

succes!
Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mara

Hoi Ruud

Ik denk dat je echt naar een vogelarts moet gaan...dit klinkt niet goed.

Mara

Riny

Hoy Ruud
Ik heb voor jou een lijstje met vogelartsen uit Belgie opgezocht, en ze per PM naar je verstuurd.
Hopelijk zit er een bij jou in de buurt.
Veel succes !
Groetjes Riny

Lin

hoi ruud,

een dierenarts kan je nog Calcitad geven dat zou waarschijnlijk ook nog wel goed helpen. Zet wat vochtig eivoer op de bodem en geen stokken in de kooi. Dan hoeft hij geen moeite te doen om erop te klimmen. Een bakje kan je op de grond zetten met een beetje druivesuiker of vitmainedruppels. en zo snel als mogelijk na de DA. Was je valkje al zo verzwakt dat je hem kocht? Heeft de kweker daar niks over verteld?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ruud

de pap was zeker niet te warm...hij was eerder koud /lauw...dan warm

het is soms zo tegenstrijdig allemaal...of hij zit heel stil..ofja ligt heel stil op de bodem en komt nauwelijks vooruit....

en net kroop hij richting het trapje...klom het trapje omhoog en bleef zo zitten van : maak dat deurtje nou eens open..
dat heb ik net opengemaakt en nou zit hij op het dressoir...

het ene moment is ie bezig zn veertjes te poetsen om alle ...'paprestjes'eruit te halen...en het andere moment ligt hij op zn buikje met zn oogjes dicht te slapen...

Ruud

Citaat van: Lin op  8 maart 2007, 21:09:04
hoi ruud,

een dierenarts kan je nog Calcitad geven dat zou waarschijnlijk ook nog wel goed helpen. Zet wat vochtig eivoer op de bodem en geen stokken in de kooi. Dan hoeft hij geen moeite te doen om erop te klimmen. Een bakje kan je op de grond zetten met een beetje druivesuiker of vitmainedruppels. en zo snel als mogelijk na de DA. Was je valkje al zo verzwakt dat je hem kocht? Heeft de kweker daar niks over verteld?

is dat niet dat spul wat ik ook van dr feld heb gekregen?

eivoer heeft altijd op de bodem gestaan, maar daar kijkt hij nooit naar om...dat lust ie niet

toen ik hem kocht ...tja...weet ik ook niet...toen klom hij wel beter....en was wel wat actiever...maar ook niet echt zoals het blijkbaar hoort te zijn.

maarja was ook pas 8 weken...en met pap grootgebracht en geknipt, dan vond ik het ergens normaal dat ie een beetje wankel was en nog niet zo stevig en snel met alles...

Ruud

8 maart 2007, 21:27:54 #74 Last Edit: 8 maart 2007, 21:37:15 by Ruud
Citaat van: Riny op  8 maart 2007, 21:00:51
Hoy Ruud
Ik heb voor jou een lijstje met vogelartsen uit Belgie opgezocht, en ze per PM naar je verstuurd.
Hopelijk zit er een bij jou in de buurt.
Veel succes !
Groetjes Riny

Dank je voor de moeite...ik zal eens even kijken met de routeplanner

ik heb net gekeken...de dichsbijzijnde is dik 130 km :-\

er zullen toch ook wel vogelartsen in limburg zitten?...ik dacht dat die in maastricht zo goed was? tenminste daar stuurde dierenkliniek strijthagen me heen omdat hij verstand heeft van vogels ???