Dagboek van Izzie & Spikey. Kan een slot op.

Gestart door danielle, 28 februari 2007, 19:39:40

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi Danielle, wat een communicatie zeg , ik zou daar ook geen twee keer meer terug gaan hoor!  Communicatie is toch  belangrijk he zeker voor zoiets dan , heb je ondertussen al iets gehoord van haar ? Grtjs Ann

danielle

17 maart 2009, 15:50:16 #1516 Last Edit: 17 maart 2009, 18:28:05 by danielle
De uitslag is bekend.

Izzie, Spikey en Sjimmie zijn helemaal schoon. Bij Spikey zijn een paar gisten aanwezig, maar dit treedt vaker na een antibiotica kuur op. Dit verdwijnt gewoon weer.

Sammie heeft nog steeds staafvormige bacterieen  :-\ . Mijn grasje die er dus inderdaad nooit vanaf gaat koemn.

Dit houdt in dat ik Izzie en SPikey veilig een nestje kan laten hebben, aangezien mijn grasparkieten in een apparte ruimte staan. Maar dat deze bacterie nooit mijn huis uit verdwijnt. Sjimmie gaat snel de bacterieen weer krijgen en zodra ik mijn vogels weer bij elkaar zet ook mijn valkjes weer.

Het is misschien heel onredelijk, maar af en toe denk ik kon ik mijn grasjes maar herplaatsen ofzo. Maar dat is dus ook geen optie, aangezien ik ze ook nooit weg kan doen met bacterieen.

Sammie kan er natuurlijk ook niets aan doen. Ik heb hem in huis genomen en ben dus ook verantwoordelijk voor hem.
Ik kan ze ook niet altijd appart houden, dat wil ik ook helemaal niet. Het wordt dus ws echt een eenmalig nestje.

Groetjes Danielle

Groetjes van Danielle

danielle

Moet trouwens nog wel een aantal weken wachten voor ik een nestblok ga ophangen. SPikey is op dit moment in de rui  ::)  :censuur .

Wanneer de grasjes en valkjes in een apparte ruimte staan en ik bij contact mijn handen was, dan is het toch voldoende om besmetting te voorkomen?
Of hebben jullie nog andere tips waar ik rekening mee moet houden.
Tot nu toe heb ik in ieder geval elke keer goed mijn handen gewassen wanneer ik bij de grasjes was geweest.

Groetjes van Danielle

Dierenfreackske

Hoi Danielle, wat fijn dat het goed gaat daar , jaaaaaaa, nog even en je kan ook een nestje starten met Spickey en Izzie.
Geduld en alles komt goed, om geen bacterien te hebben kan je ook flessenwater of water koken ,natuurlijk laten afkoelen dan he, geven, daar zitten geen bacterien in he! Want leidingswater zit vol met bacterien, hihi! Ik doe dat nu sinds dien en tot nu toe gaat het goed. Succes meiss! Ann ;D ;D

Sally

Hey Danielle,

Wel vervelend dat Sjimmie nooit meer van de bacteriën af zal raken, en dat je ze dus niet gewoon samen kan zetten.

Die Spikey weet het weer goed uit te kiezen he de moment voor in de rui te gaan ;). had ik hier ook met Kenji en Pietje he  ;)...

Nu maar hopen dat ie dr snel uit is he, zodat je eindelijk aan een nestje kan beginnen. :), Je bent nu al zolang aan het wachten ,dus op een paar weken meer zal het ook niet meer aankomen zeker  ;D.

Groetjes Sally!

Caroline

Balen meis, je was er al bang voor.  :-\

Super dat Izzie, Spikey en Sjimmie weer helemaal schoon zijn. Jammer dat ze dit niet kunne blijven.

Inderdaad je handen goed wassen met een desinfecterende zeep en .... tuurlijk niet eerst de grasjes bij je laten zitten en daarna de valkjes, zonder eerst schone kleren aangetrokken te hebben.  ;)

Nu eerste de rui afwachten en dan .... je eerste nestje, spannend hoor.  :D

SUcces.

Groetjessssssssssssssssssssss  ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

danielle

Caroline,
Ja ik was er al bang voor. Maar ben toch wel opgelucht dat het niet helemaal voor niets is geweest. Natuurlijk had ik het met de gedachte gedaan dat ze er allemaal vanaf zouden komen. En ik vraag me af of als ik dit had geweten het ook had gedaan. Maar nu het zo heeft uitgepakt wil ik de kans toch benutten om een keer op een veilige manier de valkjes een nestje te laten krijgen.

Mijn grasjes zitten eigenlijk nooit bij me, omdat ze helaas niet tam zijn. Maar het maakt het in dit geval wel makkelijker, omdat ik op deze manier niet in contact kom met de grasjes.

Ik moet het me nu wel eigen gaan maken dat ik Sammie en Sjimmie wel de aandacht blijf geven die ze verdienen. Ik weet niet in hoeverre ze er hinder aan ervaren dat ze in een andere ruimte staan. Toen ze hier in de woonkamer stonden wilden ze eigenlijk ook noot uit de kooi. Nu staan ze in de studeerkamer. Hier zit heel vaak mijn vriend en als ik hem erop attendeer doet hij de kooi altijd wel open. Of ze er dan uit willen is dan natuurlijk aan hun. Maar nu het langere tijd wordt moet ik er meer aandacht aan gaan besteden.

Hoi Sally
Ach ik heb geduld  ;D .

Hoi Ann,
Ja in hoeverre zou dat helpen denk je. Ik geef ze nu altijd schoon water voor ik naar mijn werk ga. Om het te gaan koken en dan weer moet laten afkoelen gaat qua tijd niet echt lukken ben ik bang. Of het moet 's avonds, maar ik geef ze eigenlijk liever in de ochtend schoon water.

Groetjes van Danielle

Dierenfreackske

Hoi Danielle, ik weet niet in hoeverre dit helpt natuurlijk, ik heb het ook maar gekregen als tip van de va om de kans duidelijk te verkleinen dat ze besmette bacterien krijgen he.
Enne....ja, ik heb tijd zat he.dus voor mij maakt het niet uit natuurlijk,  ;) ;)  hihi ;D ;D  grtjs Ann

danielle

Goed nieuws  ;D
Mijn vriend heeft een video camera kado gekregen tijdens een congress van zijn werk. Wat betekend dat ik lekker veel filmpjes kan gaan maken.

Hier al de eerste test:

Filmpje Spikey fluit

Iemand idee of ik via Youtube ook een flash kan gebruiken? Zodat ik mooie afbeelding van filmpje in mijn dagboekje krijg?

Er volgen er nog meer  :D

Groetjes

Diaantje

Haha leuk dat filmpje, Tjippy zat op mijn schouder en die begon ook gelijk e fluiten...haha... :D :D

Ik heb ook een filmcamera, moet nog steeds weten hoe het werkt om het op de computer te zetten, en dan nog hier op de site....maar goed komt nog wel een keer...
Dan kan ik laten horen wat Tjippy zijn praat kunsten zijn ;D

Jammer trouwens dat je nog even moet wachten met je nestje, lijkt me zo spannend....

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Kimm

hoi danielle,

wat een lief filmpje :D  :D

balen zeg van die bacterie :-\  :-\

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

;D ;D ;D  leuk hoor!  Grtjs Ann

Sally

danielle

Dank jullie wel  :D .
------------------------------------------
Met de valkjes gaat alles goed. Gisteren hebben ze weer lekker een biobad douche gekregen en daarna mochten ze lekker bij de deuropening in het zonnetje staan. Je zag ze gewoon genieten. Verder hebben ze lekker de aandacht gekregen. Heb de hele dag huiswerk gemaakt en ze mochten me daarbij lekker gaan vervelen. Spikey heb ik zelfs een paar seconden mogen kroelen, hihi. Misschien her ontdekt hij het toch nog een keer.

Er liggen na gisteren bijna geen veertjes meer om de kooi heen, dus ik denk dat ik volgend weekend wel het blok kan ophangen  :D .

Zo ik ga lekker slapen. Heb vierkante ogen van de computer gekregen  :P

Groetjes Danielle

Dierenfreackske

Hoi Danielle, wat gaaf een biobad , en wat leuk dat ze zo hebben genoten in het zonnetje he, whaaauuuuuuw, ga je het blok ophangen? Ik ben benieuwd hoor! Grtjs Ann