Dagboek van Izzie & Spikey. Kan een slot op.

Gestart door danielle, 28 februari 2007, 19:39:40

« vorige - volgende »

☺ Pita ☺

En hoe gaat het hier met de valkjes?
Ik kwam ff gluren en zie dat Izzie echt wel op Pino van mij lijkt vooral de houding hehe
Leuk om te zien zeg!
Groetjes Petra.

Dierenfreackske

Hoi Danielle , ales goed met de valkjes hier ? Ik kwam ook even kijken hier , grtjs Ann

danielle

Hoi Kim,
Ja inderdaad. Maar nu ze eerder gaan slapen des te drukker zijn ze in de ochtend en middag  ::)

Hoi Sally,
Dank je wel voor je complimenten  :D

Hoi Manon,
Hihi, ja eentje moet toch de baas zijn.

Hoi Debby,
Ik ben al een tijdje geleden aan een studie begonnen. Ik zit nu in mijn afstudeer jaar. Vandaar dat ik het soms nogal druk heb.
Met oom Spikey en tante Izzie gaat het erg goed. Ze zijn zelf ook al hard aan het oefenen om zelf ook nog ouders te worden. Ik ben benieuwd hoe het met de kleintjes gaat, ik ga zo in je dagboekje kijken.

Hoi Ann,
Ja jij zal het wel helemaal merken dat ze vroeg gaan slapen, omdat ze bij jou buiten zitten. Of heb je in de avond nog een lampje aan staan?

Hoi Diaantje,
Leuk om je weer in mijn dagboekje te zien  :D .
Ja het is alweer een jaar geleden van Tommie, gaat toch weer snel. Maar ik zou hem nooit vergeten, hij was toch heel speciaal voor me blijven, het blijft ook altijd mijn eerste valkje.

Ik ben ook super blij dat het zo goed gaat met Izzie en Spikey. Dat ze beide zo heerlijk tam zijn en ook zo goed met elkaar kunnen opschieten.

Hoi Sharon,
Ja ik geniet nog steeds van de ruime woning. Ook de vogels kunnen hier heerlijk vliegen. Het gaat er soms zo wild aan toe, vooral als ze alle vier tegelijk vliegen. Ze kunnen in ieder geval wel goed hun conditie trainen.
Ik hoop voor jou dat jij ook snel een koppeltje krijgt. Het is inderdaad heel leuk om te zien dat ze zo gek op elkaar zijn. Ik ga zo in jou dagboekje kijken hoe het met je valkjes gaat.

Hoi Petra,
Hihi is Pino ook zo'n eigenwijs valkje?

Hoi Ann,
ALles goed hier hoor  ;) .

UPdate komt eraan!

Groetjes Danielle

Kimm

hoi danielle,

leuk dat je erweer bent. ik ben benieuwd naar je update :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

danielle

Hallo allemaal  :D

Met Izzie en Spikey gaat alles heel goed. Izzie is momenteel flink in de rui, maar hier heeft ze nooit zoveel last van. Spikey is alweer een tijdje uit zijn eerste rui. Hij heeft een mooi geel masker gekregen, er zijn nog maar een paar grijze stipjes te zien.

Spikey is op dit moment alles aan het ontdekken, gaat op plekken zitten waar hij nog nooit heeft gezeten. Izzie doet het hem langsaam na, maar heeft soms wat moeite om daar te komen waar Spikey landt. Spikey komt bijna altijd meteen na me toe gevlogen en zit dan het liefst de hele tijd bij mij. Wat inhoudt dat Izzie ook veel bij me zit.
Spikey is weer volop aan het oefenen met zingen. Dit was tijdens de rui een beetje op de achtergrond geraakt, maar komt nu gelukkig weer terug. Izzie geniet daar natuurlijk volop van en gaat vaak kippetje voor Spikey zitten, wat op een wipwap sessie eindigt.
Spikey is op dit moment echt in de jalourse fase gekomen. Als ik na de kooi loop, zorgt hij ervoor dat hij het eerste bij de tralies zit en jaagt Izzie dan weg. Het is bijna onmogelijk geworden om ze beide te kroelen bij de kooi. Als ik buiten de kooi aandacht aan Izzie geef is Spikey er vliegensvlug bij, oh wee als hij minder aandacht krijgt.
Ik moet echt goed kijken wanneer Spikey heel druk aan het spelen is, zodat ik Izzie lekker uitgebreid kan kroelen, want ze vind dit toch zo lekker. En ik wil ook niet dat ze door Spikey's jalourse gedrag minder aandacht krijgt. Na mijn idee zit het nog wel aardig in balans, maar heb het idee dat door SPikey's gedrag, je toch geneigd bent om hem meer aandacht te geven  :-\ .

Omdat ik nogal druk met werk en school ben, dacht Spikey ik ga me eens in de schooltas verstoppen zodat ik gezellig mee kan. Izzie vond het nog een beetje eng, maar deed uiteindelijk ook een poging.

Groetjes Danielle

Kimm

whahahah dat hij in de schooltas gaat zitten ;D  helemaal geweldig zeg!, hihi

fijn dat het verder goed gaat. maar spikey toch een beetje jaloers. volgens mij zit dat een beetje in mannetjes. ;)

de foto;s vind ik echt ontzettend mooi en komisch. erg leuk dat je ze hebt geplaatst!

liefs kim

Anke

Hoi Danielle,
Gezellig dat je er weer bent :)
Wahaha Spikey in je schooltas ;D
Lijkt me wel gezellig een valkje in de klas :)
Succes met je studie!!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Danielle , nou kan je ze overal mee naartoe smokkelen , hihi !  Whaauuuw gave foto's , dat was genieten hoor ! Grtjs Ann

♥Debby♥

Wat een gave foto's Daniëlle! heel stoer in die rugtas.. heel gaaf!

Druk jaar dus met afstuderen.. gaat het wel goed?

Wat gaaf dat ze aan het oefenen zijn.. leuk hoor!  :)

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

danielle

Hoi Kim,
Ja Spikey is op ontdekkingreis  :D .
Volgens mij is dat jalourse gedrag echt iets mannelijks ja  ;D .

Hoi Anke,
Ja dat zou een gezellige boel worden op school.

Hoi Ann,
Dank je! Hihi ze overal mee naar toe smokkelen, volgens mij zullen ze er zelf geen probleem mee hebben. Waar baasje is, willen wij ook zijn ...

Hoi Debby,
Dank je wel. Stoere valkjes heb ik he  ;D . Het afstuderen gaat wel goed. Ben nu met mijn afstudeerproject bezig, deze moet eind december af zijn. En in januari ga ik voor vier maanden stage lopen (in de jeugdgezondheidszorg op een consultatiebureau  :D ) . En dan ben ik helemaal klaar. Al mijn toetsen heb ik al afgerond.

--------------------------------------------------------
Net was Spikey echt zo geweldig aan het zingen. Een hele tijd had hij niet meer zo'n zangtalent, maar het komt opeens terug.
Hij zingt nu opeens weer een groot gedeelte van het liedje dat ik hem aan het aanleren ben (liberte) . Hij kan het echt al heel goed. Daarbij maakt hij hele grappige geluidjes. Ook zingt hij de melodietjes na van mijn grasparkiet.
Het is echt zo grappig! Daarbij tikt hij regelmatig heel hard op z'n stokje. Hij ging ernu ook zo in op, dat zelfs Izzie niet dichtbij mocht komen. Z'n kopje gaat dan zo leuk op en neer.
Ik hoop dat hij dit nu vaker herhaalt, want dan ga ik er eens een leuk filmpje van maken.
Hihi ik ben blij dat de zangtalenten van Spikey weer terug zijn gekomen  ;D .

Groetjes Danielle

Caroline

Och, wat een gave foto's, SUPER!!!!  :D ;D :D ;D

Groetjesssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♥Debby♥

Wat heerlijk dat hij weer zo fluit..  ;D

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♪ Marlies

Je zou maar raar staan te kijken als je op school een valkje in je tas zou vinden. ::) :P

Dierenfreackske

Jaaa, leuk en nu nog de danspasjes aanleren erbij , dan kan ie
gaan optreden he ! Grtjs Ann ;D ;D ;) ;) ;)

Kimm

;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D