8 mei 2025, 01:30:37

Help, vleugelprobleem

Gestart door Joy4ever, 20 februari 2007, 18:54:01

« vorige - volgende »

Joy4ever

Ik heb onderstaand bericht ook bij andere vragen gezet, maar ik maak me toch een beetje zorgen dus post ik hem ook maar even hier.

Hoi allemaal,

Mijn valkje Gipsy is onlangs in zijn kooi gevallen, hierdoor had hij een beetje last van zijn vleugeltje, trok hem steeds op. Nadat hij zich had gepoetst was dit over.
Ik heb een een paar daagjes rust gegeven omdat dit mij beter leek, net toen ik de 2 losliet, landde Gipsy op een onlogische plek, midden in een plant, met als gevolg weer last van zijn vleugel, hij "trekt" hem steeds een beetje op en laat hem vervolgeng weer normaal hangen ook houd hij hem een beetje van zich af. Verder toont hij wel gewoon gedrag.

Wat moet ik doen????

Groetjes Joyce

Lees alles over mijn lieverds in
Gipsy & Pucky

Joy4ever

Gipsy & Pucky

Inge88

Sorry, ik kan het je niet goed vertellen; geen ervaring mee. Maar kan wel zeggen wat ik denk.

Lijkt het alsof je valkje er echt last van heeft? Kan hij er nog wel mee vliegen, of lukt dat ook niet? Als je valkje er verder, naast het afentoe trekken met z'n vleugel er geen last van heeft en er ook nog prima mee vliegt, zou ik het nog even aanzien.

Mara

Ik kan je ook niet helpen, ik weet wel dat mijn Punky er last van heeft. Maar dat komt omdat hij ook iets heeft en nogal eens van de stok valt.

Groetjes

Mara

Lin

Ik zelf en ook een vriendin van mij hebben dit beiden gehad. Het duurde enkele weken en toen was alles weer helemaal goed.
Let wel even op of je niks ziet uitsteken of ernstige beschadigingen. Kjk het even aan, de kans is groot dat het snel beter gaat.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sanna

Het klinkt alsof hij het een beetje geforceerd heeft, een beetje gekneusd misschien. Wat Lin zegt, kijk het even aan en als het niet beter gaat, ga even met hem langs een vogelarts.

Groetjes, Sanna

Riny

Hallo Joyce
Ik denk ook dat het nu nog gewoon een erg gevoelige plek is, voor je valkje.
Doordat hij er niet constant pijn aan heeft wordt hij weer roekelozer, en merk je dat hij er toch nog last van heeft.
Hopelijk verbeterd het snel.
Groetjes Riny

Joy4ever

Hoi,

Bedankt voor de reacties, ik kon helaas niet eerder reageren door een computerprobleem, alles komt ook tegelijk he?

Ik heb hem wel goed kunnen observeren, hij lijkt er niet veel last van te hebben, hij trekt al minder met zijn vleugel maar hij laat hem wel meer hangen dan de andere vleugel, vliegen doet hij er ook gewoon mee maar daarna is het trekken weer wat erger. Als hij ook even zijn vleugels strekt valt mij op dat de geblesseerde vleugel anders uitstrekt, een andere hoek zeg maar. Ik hoop maar dat hij er niet te veel last van heeft, hij is nog niet helemaal tam en om nou weer zijn vertrouwen te beschadigen om hem in een vervoersdoosje te krijgen zie ik ook niet echt zitten. Natuurlijk doe ik dat wel als het nodig is, dan maar weer van voor af aan beginnen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Joyce

Gipsy & Pucky

Joy4ever

Nou ik heb even een dagje afgewacht en het lijkt alsof hij geen last meer heeft van zijn vleugel.
De vleugel draagt hij weer hetzelfde als de andere en heeft ook al gefladdert in de kooi, ik denk dus dat het wel goed gaat komen. Wel vraag ik mij af wat nou verstandig is, gewoon laten gaan en dus ook lekker los laten vliegen of om hem een aantal dagen rust te geven.
Wat zouden jullie doen?

Groetjes Joyce

Gipsy & Pucky

Lin

Geef hem nog maar een paar dagen rust, dat kan zeker geen kwaad.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Joy4ever

Hallo allemaal,

Nou ik heb ze een paar dagen rust gegeven, ik heb ze allebei in de kooi gelaten want ik vind het zielig als de een er wel uit mag en de ander niet.
Het ging steeds beter met Gipsy (en slechter met onze oren, alle energie die ze hebben bleren ze eruit) viel hij van de week weer van de stok, weer die vleugel. Dus de rust verlengd, net was hij aan het fladderen in de kooi (hield zich vast aan een stok) en wat zag ik, ja hoor weer dat trekken met die vleugel......
Moet ik hem nu nog langer rust geven of moet ik iets anders ondernemen?

Groetjes Joyce

Gipsy & Pucky