1 augustus 2025, 20:10:59

Gipsy & Pucky

Gestart door Joy4ever, 17 december 2006, 18:57:27

« vorige - volgende »

Joy4ever

Hallo allemaal,

Na lang wikken en wegen heb ik besloten om ook een verhaal te beginnen.
Zal beginnen met een voorstelrondje:
Ik ben Joyce, woon in Noord Holland samen met mijn vriend Mike, volgend jaar gaan we als alles goed gaat trouwen.
Wij zijn gek op dieren maar alleen ik ben besmet met het valken virus.

Het begon toen mijn moeder een valkje nam, erg jong weet niet precies meer hoe oud die was toen zij bij ons kwam, ik was toen zelf pas 6 jaar. Maar het kleintje kwam bij ons met een kale kop en volgens mij heeft mijn moeder deze toen ook nog zelf gevoerd, maar weet het niet helemaal zeker meer. Onze Coco (lutino pop) was echt een schat, kwam lekker bij je zitten, dronk mee van de thee (wel afgekoeld), en hielp mijn moeder met borduren, echt gaaf. Zij is uiteindelijk 15 jaar geworden. Toen ik uiteindelijk op mijn zelf ging in Leeuwarden (op kamers i.v.m. mijn studie) was het vanzelfsprekend dat ik ook een valkje nam: Chico in de veronderstelling dat het een man was, bleek echter een pop, begon ineens eitjes te leggen, dit bleef er bij 2 stuks, helaas heb ik haar niet tam gekregen, kon haar wel van buiten de kooi gierst e.d. geven maar zodra ik in de kooi kwam hing ze in mijn hand. Ze was wel erg mooi om te zien, mutatie weet ik niet zeker maar ze was grijs gepareld en haar hoofdje werd steeds witter.

Helaas was haar gezondheid niet erg goed en is ze ongeveer drie maanden geleden overleden, ze is maar 5 jaar geworden.

Mike, zei toen: als je er weer eentje wilt gaan we morgen wel kijken, daar ik toch erg gek ben op die beestjes, zo gezegd zo gedaan.

Ik zag een lief lutino'tje die er wel een beetje zielig uitzag, was nogal geplukt door de ouders en kon het niet laten om hem mee te nemen. De verkoper zei dat lutino's voor 99.9% poppen zijn, dus ik dacht, dit is een popje, maar naar aanleiding van het gedrag ben ik tot de conclusie gekomen dat het een man is, ook na veel rond geneusd te hebben op het forum.

Inmiddels zijn we ongeveer 2.5 maand verder met onze Gipsy en een paar weken geleden kreeg ik weer de kriebels: ik wou er eentje bij omdat ik het leuk vond en natuurlijk zodat Gipsy niet meer alleen zit. Wel wou ik een mannetje erbij omdat ik te weinig van kweken met valken afweet en dus wil voorkomen dat ik in ene met een nestje zat.
En toen reageerde Nellie op mijn gevraagd advertentie via deze site. Na een aantal keer te hebben gemaild, mocht ik bij haar langs komen en ben door de selectie heen gekomen. Ik mocht een valkje bij haar uitzoeken. Dit was al snel gebeurd want een van de twee wildkleurtjes bleef erg lief en rustig bij me zitten. En voortaan ging hij als Pucky door het leven.

Vandaag heb ik hem opgehaald en hij zit nu lekker in de kooi te wennen.
Dus vond ik het een mooi moment om een verhaal te beginnen.

Hierbij ook nog een paar foto's van mijn schatjes.....

Hier had ik Gipsy net

En zo is hij nu;

1e keer uit de kooi

Nog steeds een beetje rommelig in de veren maar ja komt wel goed

Pucky toen ik hem voor het eerst zag

En Pucky nu

Wat een lieverds he
Dit is dan mijn verhaal tot nu toe. Zal hem snel weer updaten.

Groetjes Joyce

Lees alles over mijn lieverds in
Gipsy & Pucky

Anja

Hoi Joyce,

Je hebt erg mooie valkjes en ik ga je zeker volgen.

Leuk dat je een verhalenboekje bent begonnen.

Groetjes Anja

ROCKS

Heeej Joyce,

Whaaaaah.....neeeeeeeh....... >:(
Ik heb je nog zo gezegd dat je het niet moest doen :-[
Zo kom ik nooooit van je af, niet op het forum en niet op msn...arme Nellie.
Ik zei toch al dat ik interesse heb in mijn jonkies tot de deur?
En dan is het overrrrr.....
Nouh ja, ik ben natuurlijk vrij om te lezen wat ik wil op het forum, en vanaf nu ga ik dus heeeeel selectief te werk. :P
Wat een leuk valkje is het toch, die Pucky, gnagnagna.....
Gipsy is maar een verfrommeld valkje hoor, pffff, komt niet bij Nellie vandaan.
Heeft Puck je al een keer te pakken genomen? Dat had ik namelijk wel in zijn lieve kleine oortje gefluisterd, en ik ga ervan uit dat ie dat dan ook doet. :D
Wel leuk dat Sandra het broertje van Sinty en Macho nu ook kan volgen hier, ze kunnen elkaar bijna horen. Met die afstand..... ;)
Heeej, ik ga je weer zien (ben ik bang)?

Doeiiii, en een kroellie voor de birdies..... :-*

Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Itchy

Pucky!! Wat een schattige naam! ;D Ben gek op namen die eindigen op een Y :D :P

Mara

Hoi Joyce

Wat een mooie valkjes heb je toch. Echt, al ziet die lutino er inderdaad een beetje verfrommeld uit.

Ik zal zo nu en dan eens hier voorbij wippen.

Liefs

Mara

Joy4ever

@Anja,
Leuk dat je me gaat volgen, ik hoop dat ik jullie regelmatig met verhalen en foto's/filmpjes blij kan maken.

@Nellie,
Je weet toch dat ik eigenwijs ben......

@Itchy,
Leuke namen he, Gipsy is mijn bedenksel en Pucky heeft Mike gekozen.

@Mara,
Gipsy(de lutino) ziet er inderdaad uit alsof hij in de droogtrommel is geweest, maar in het begin was het echt veel erger dan nu, volgens de verkoper is ie nogal geplukt door de ouders die erg graag een nieuw nest wouden beginnen. Nog even en dan is ie weer prachtig.

Hallo allemaal,

Hier weer een kleine update. Ik ben vandaag begonnen met het tam maken van Pucky. Ik kan nu al in de kooi komen zonder dat ie wegfladdert en heb hem al zover gekregen dat hij trosgierst uit de hand eet. Soms hoor je dan zo'n lief zacht piepje echt schattig. Maar ja hij komt ook bij Nellie vandaan en daar zijn ze allemaal zo lief.
Wat ook wel grappig is: Gipsy is jaloers!!!!!! Als ik met Pucky bezig ben, dan moet meneer ook aandacht..... Zit ik daar dan met in elke kooi een hand met trosgierst en allebei de heren in de gaten te houden dat ze niet ontsnappen..... Nou ja als Gipsy ontsnapt is het niet zo'n ramp hoor, hij kan namelijk niet zo goed vliegen en is al gewend aan mijn handen dus die heb ik zo te pakken maar Pucky daarintegen is echt een raket met vliegen, die krijg ik dan nooit te pakken. Ach eerst maar een beetje aan mijn handen laten wennen en dan mag ie.

Zo dat was het weer even voor nu, zodra ik filmpjes heb zal ik ze hier neerzetten.

Groetjes Joyce

Gipsy & Pucky

angelina

Hoi Joyce

Wat leuk dat je ook een verhaal bent begonnen.
kan ik jou ook een beetje volgen.
OOk ik krijg een valkje bij Nellie vandaan.
Nena wordt mijn mooie nieuwe aanwinst. :-*
Volgens mij ook een vol zusje van jouw pucky.
Nena wordt mijn 5e alweer! :o
Pas maar op hoor want voor je het weet ben je hopeloos besmet en past er gewoon geen slot op je kooi :P

Geniet maar van je ukkie hoor!
Hij ziet er super lief uit en dat zal ie qua karakter ook wel zijn denk ik.
Heb gehoord dat Nellie alleen maar lieve valkjes afleverd dus dat zal best loslopen.
Ik kom snel nog een keertje aanwaaien.

Greetz Angelique ;)

Love birdies

Joy4ever

Hoi Angelique,

Nena is inderdaad een vol zusje van Pucky en ik moet zeggen dat zij er ook heel mooi uitziet, ook het andere zusje hoor.

Pucky is ook een erg lief valkje hoor, moest hem vandaag even uit de kooi pakken om te wegen en hard bijten deed ie niet, wel wat protest van: laat me los, laat me los ik wil vliegen!!!!!! Voelde het wel maar niet erg pijnlijk, hij beet tenminste niet door.

Maar meer dan deze twee mag ik echt niet, Mike heeft niet zoveel met vogeltjes en heeft voor mij de uitzondering gemaakt dat ik er een tweede bij mocht nemen. Als ik er meer wil moet ik eerst iets hebben om mee te chanteren anders mag ik denk ik in de schuur gaan wonen..... :P

Gipsy ik ook wel een schatje op zijn manier hoor, binnen de kooi als de dood voor handen, buiten de kooi komt ie gewoon bij je zitten...... Maf beest.
Gisteren was hij echt een overloper, normaal vliegt hij direct uit zijn kooi naar mij toe maar nu....
Een vriendin van ons was even langs en die zat op de plek waar ik altijd zit en ja hoor meneer vloog meteen naar haar!!!!! Kwam toen erachter dat ik het niet was, vliegt ie naar Mike en daar bleef hij zitten..... Ik was totaal uit beeld   :-\
Maar ja zo gaat Mike misschien ook wel zwichten en slaat het valken virus ook bij hem aan....... Zou leuk zijn.

Groetjes Joyce

Gipsy & Pucky

angelina

hahaha Ja joh die raakt vanzelf besmet. :P
Laat hem maar lekker veel tijd doorbrengen met de valkjes en voor je het weet is je volgende verjaardags cadeautje misschien wel een 3e valkje. :o
Zou wat zijn is hij straks niet meer te stoppen hihihi :P

Groetjes Angelique ;)

Love birdies

Joy4ever

Hallo allen,

Het is hier een tijdje rustig geweest.
Ik heb de afgelopen week me de tandjes gewerkt en daarnaast ook veel tijd in de birds gestoken.
Het gaat erg goed, Gipsy blijft erg eigenwijs maar Pucky stapt al op mijn vinger, nog wel onwennig en met wat aarzelingen maar hij doet het!!!!!

Mike en Gipsy beginnen ook vriendjes te worden kijk maar:

Nog wel een beetje onwennig voor allebei, maar ik heb goede hoop......

De introductie van de birds aan elkaar ging op zich wel goed maar Gipsy probeerde Pucky wel te imponeren....
Gipsy vond Pucky zo interessant dat hij hem overal volgde, Pucky kon niet eens rustig eten. Daarom heb ik besloten dat de 2 overdag als ik er ben wel bij elkaar mogen maar 's nachts of als ik weg moet niet. Zo kunnen ze denk ik goed aan elkaar wennen en toch hun rust pakken als dat nodig is.

Hier een kleine foto impressie van het gedoe......
Hier waren ze nog lief aan het doen

Samen lief eten:

Vervolgens wou Gipsy duidelijk maken dat hij de baas is:

Hierna besloot ik met gevaar voor eigen leven/handen Gipsy uit de kooi te pakken, in eerste instantie wou ik Pucky eruit halen omdat ik hem wel met de volle hand kan pakken, maar toen ik Pucky bijna had, vloog Gipsy hem aan en was ik zo boos dat ik Gipsy zonder aarzeling pakte en eruit haalde.
Gipsy begon me wel te bijten maar gelukkig niet hard....
Dus beiden mannen weer in hun eigen kooi en was er weer rust.

Zo dat was dan weer een heel verhaal geloof ik, hebben jullie tenminste weer iets te lezen.

Groetjes Joyce

Gipsy & Pucky

Joy4ever

Nog even een kleine update.....
Ik mag niks meer bij Gipsy, hij wil echt nix meer van me weten, die overloper zit alleen nog maar bij Mike en wil daar niet meer weg...... Lekker dan, ik hou van valkjes en Gipsy heeft besloten om Mike om te turnen......

Groetjes Joyce

Gipsy & Pucky

ROCKS

Heeeej Joyce,

Ik weet lekker hoe het komt dan Gipsy alleen nog maar bij Mike zit......door Siepie :P
Toen jullie hier gister waren, dacht mijn Siepie: heey, die Mike ziet eruit alsof ie niet weet hoe ie een valkje moet kroelen... :-X ahum....daar ga ik even verandering inbrengen.....
En toen is Siep gewoon bij Mike gaan zitten. Net zolang tot Mike heeeeeel voorzichtig, en zachtjes bij hem ging kroelen.
Natuurlijk heeeel onwennig want dat had ie nog nooit gedaan.
Echt zo van: doe ik hem geen pijn? ::)
En Siep bleef maar komen, ging telkens met zijn kop naar beneden zitten, wachten op....de VINGER!  ;D
En als het niet naar het zinnetje was deed ie effe een geluidje, zo van: kan je niet beter kroelen ofzo?? :D
ik geloof dat Joyce het wel erg leuk vond, dat moment, die dacht natuurlijk: jaaah ga jij maar lekker kroelen met valkjes.
Je weet nooit waar dat goed voor is...... :P
Dus Joyce....je mag MIJN Siep wel dankbaar zijn ;D

Jammer dat Gipsy zo doet tegen Puck, maar je mag hem dan best laten weten dat ie fout is, hoor, dus om hem dan uit de kooi te halen was wel goed. En....nog beter dat je hem in zijn kooi hebt gestopt!! >:(  Hij moet weten dat ie fout is.

Och, dat koppie van Puck....hij begrijpt er niets van, als Gipsy zo doet, dat is wel zielig. Dat is Puck natuurlijk helemaal niet gewend :(
Ik heb een ideetje....breng Gipsy maar eens hier, dan zal ik hem eens effe in zijn oortje fluisteren.....en dat werkt meestal wel hoor, en anders heb ik hier nog hulptroepen die hem wel even zullen laten zien hoe het wel/niet moet.
Moet jij eens kijken wat een schatje je terug krijgt, wedden? :P

Nou, was ook weer een lang verhaal van mij, maar ja, wat wil je, ik werd steeds onderbroken! :P

Doeiiii, Nellie :-*

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Joy4ever

Hey Nellie,

Ik ben jouw Siepie ook erg dankbaar!!!!
En ik zou maar niet te hard zeggen dat Gipsy in heropvoedingskamp bij jou moet komen voor je het weet sta ik voor je deur   :P hihi

De heren zitten nu heerlijk tegen elkaar te babbelen, erg lief gehoor.... En dat bij minimale belichting, alleen de kerstversiering brand en een paar kaarsjes, erg knus zo...

Groetjes Joyce

Gipsy & Pucky

Ann

Hallo

Ik zag jouw boekje voor de eerste keer staan en ben eens komen neuzen.

Leuke valkjes heb je ;D.

Groetjes
Ann :)

The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Joy4ever

Hoi Ann,

Leuk dat je eens komt neuzen, ik hoop dat je vaker langskomt, de valkjes zijn inderdaad erg leuk en ook erg lief.
Pucky ziet er al erg mooi uit en Gipsy...... tja dat moet nog komen.....

Groetjes Joyce

Gipsy & Pucky