6 mei 2025, 18:44:02

Hoe vaak uit de kooi?

Gestart door jorgen.bodde, 22 februari 2007, 21:13:57

« vorige - volgende »

jorgen.bodde

Hoi allemaal,

Ik ben Lukas een beetje aan het trainen, maar op het moment in de avond dat hij het zat is gaat hij de kooi weer in. Ik zou graag willen dat hij wat vaker buiten de kooi blijft. Vroeger sliep hij met mijn andere valkje overal waar hij neerstreek.

Als ik hem aan mij wil laten wennen en hem wat wil kroelen, hoe vaak kan ik dat per dag doen zonder dat hij het vervelend gaat vinden?

Groetjes
- Jorgen
Mijn valkjes zijn: Sjors (†) , Dewey en Lukas

hennie

Hallo Jorgen,

Lukas zal het je duidelijk maken als hij niet meer wil.
Als hij wegloopt of vliegt is het genoeg.

Je moet eigenlijk zien te voorkomen dat hij je dit teken geeft. Eigenlijk ophouden op een moment, dat hij nog wel even door had willen gaan. Dan hou je het initiatief bij jezelf en ziet Lukas het meer als beloning.

Joppie moet bij mij ook echt een kroel ophalen. Ik maak dan een stukje voor hem met mijn vingers een kroelbeweging en als Joppie er dan naartoe komt kroel ik hem.

Ik dring hem niks op en stop op het moment voordat hij de beslissing neemt er genoeg van te hebben en weg te gaan.

Groetjes, Hennie

jorgen.bodde

Hoi Henny,

Goed idee. Ik merk dat als hij op zijn ingang zit van de kooi, hij soms zijn koppie naar beneden doet, ik denk dat het een signaal is om gekroeld te worden. Ik wil het niet forceren, dus haal ik hem er zo nu en dan uit om even bij me te zetten, als hij het zat is en in zijn kooi zit, laat ik hem weer een paar uurtjes met rust

Bedankt voor het advies!

- Jorgen
Mijn valkjes zijn: Sjors (†) , Dewey en Lukas

Mara

Hoi Jorgen

Ik laat Pipo, mijn tamme grasje elke dag een paar uur losvliegen, al moet hij niets van kroelen weten. En als ik hem er niet uitlaat wordt hij boos....

GRoetjes

Mara