23 mei 2025, 01:22:10

Quick springt!

Gestart door heidi, 19 februari 2007, 20:48:51

« vorige - volgende »

heidi

Hallo allemaal,

Ons quickje loopt niet hij springt de hele tijd.
Doen jullie valkjes dit ook?
Het is een raar gezicht,maar volgens mij denkt quick dat hij een kangeroe is.

Groetjes Heidi

Inge88

Haha  ;D Ik heb mijn valkje dit nooit zien doen. Springt ie altijd al, of sinds kort? Zal het niet iets met versierpogingen te maken hebben...?

Sanna

Als mannetjes zitten te versieren, springen ze inderdaad daarbij ;). Zit er ook een popje bij Quick?

Groetjes, Sanna

heidi

Hoi Sanna en Inge,

Er zit een popje en nog een mannetje bij Quickje.
Eerst springt hij een hele tijd, om dan later met zijn bekje en buikje over de laminaat te schuiven, en dan hoofdschuddend te fluiten.
Het zal wel machogedrag zijn maar ik had het nog nooit gezien,tewijl we toch al 10 jaar valkjes hebben.
Quick is wel heel macho,net 6 maanden oud maar heer en meester in huis.

Groetjes heidi

hennie

Hoi Heidi,
Dit vind ik echt schattig, zeg!
Wat een poepie!
Hij zal met zijn 6 maanden wel eens even de versierder uithangen :D
Leuk, zo'n valkje met van die echt persoonlijke karaktereigenschappen.

groetjes, Hennie

Sanna

Is Quick soms die bonte?? Ik heb een bonte gehad die er ook al zo ontzettend vroeg bij was :P ;D ;D.

Groetjes, Sanna

heidi

Hoi Sanna,

Quickje is inderdaad de bonte valk.
Hij vertoonde al machogedrag toen hij nog aan de pap was;
Ik heb dus nooit getwijfeld dat hij een mannetje was.

groetjes Heidi

jorgen.bodde

Inderdaad ik herken dat gedrag. Lukas mijn mannetje en mijn ex valkje Sjors hadden hetzelfde. Elke morgen begon lukas zijn ronde te doenvan imponeren en fluiten. Dan loopt hij rondjes rond de voederbak, fluitend met zijn kop dicht tegen de tafel. Aan het eind als hij het zat is, maakt hij nog een sprongetje en gaat dan eten.

Dat gedrag mis ik wel. Ik hoop dat mijn volgende valkje dat zelfde gedrag uitlokt.

Ook merk ik dat Lukas echt patserig kan doen met zijn vleugels helemaal wijd. Dan loopt hij te showen over de grond, en te vissen naar komplimenten. Dan moet ik blijven roepen hoe mooi die wel niet is, en dan blijft hij het telkens herhalen.

Het zijn aparte beestjes, je kunt aan dit gedrag veel plezier beleven!

Groetjes,
- Jorgen
Mijn valkjes zijn: Sjors (†) , Dewey en Lukas

Mara

HOi Heide

Typisch mannelijk gedrag hoor....Chatima kan er ook wat van. Macho dat hij is, mijn oudste dame versieren!  ;D

Maar het gedrag zoals jij het beschrijft komt mij best wel bekend voor. Pipo heeft daar namelijk ook last van...alleen wilt hij dan mij versieren.

Groetjes

mara

*Patricia*

Citaat van: Sanna op 20 februari 2007, 09:20:26
Is Quick soms die bonte?? Ik heb een bonte gehad die er ook al zo ontzettend vroeg bij was :P ;D ;D.

Groetjes, Sanna

hoi,

Ik heb hier ook een bonte van een maand of 6 die al flink bezig is zijn vrouwtje te versieren. Kompleet met vleugels wijd en springen op de grond. Mijn popje is gecharmeerd van hem maar als hij erop mag gaat hij dwars zitten. Je lacht je rot.

Groetjes Patricia