19 juli 2025, 00:08:48

Hobbykwekerij Sephora 1- *einde ronde*

Gestart door Lin, 11 februari 2007, 12:45:30

« vorige - volgende »

Rianne

Citaat van: Inge... op 26 februari 2007, 21:41:00
Ik snap dit wel... maar op jullie website staat bij de mutatieberekening van Ayla & Tiamo's jongen geen split bij tiamo voor bont.. terwijl hij dit dus wel zou moeten zijn?

Balen van dit ene eitje.. had ze hier eerder wel al leven in gezien?

Hoi Inge,

we weten eigenlijk niet van wie ze de split hebben. We vermoeden dat Ayla een bonte lutino is maar dat kun je slecht zien.
Grisha, het valkje van Gerda, is een dochter van Ayla en Tiamo. Grisha heeft met haar partner Nezumi jongen gekregen en daar zat een bonte bij. Dus Grisha moet ook split bont zijn, dat betekend dat 1 van de ouders het ook is of split is. Maar zoals gezegd, weten we niet wie. :)

Bedankt allemaal voor het duimen! Ik duim net zo hard mee! :D

Inge88

Maar als Tinco kanssplit bont is dan moet Tiamo wel split bont zijn toch? Ga maar na in de mutatiecalculator.. Als Ayla split bont of een bonte lutino is, zou Tinco zeker weten split bont zijn... Of klopt de mutatiecalculator niet helemaal daarin?

Hihi, ik vind dit zo interessant  :P

Rianne

Als 1 van de ouders bont is, ongeacht wie, zijn alle jongen automatisch split bont. De split bont is niet geslachtsgebonden, zoals bijv gepareld.
We weten dus ook niet of Tinco kanssplit of echt split bont is. Daar kunnen we pas achter komen als hij jongen krijgt met Denzel. Denzel is namelijk cinnamon BONT gepareld. :)

Inge88

Okee, dan klopt de mutatiecalculator op deze website dus niet... :) nu snap ik t wat beter  :P

Rianne

Hoezo klopt de calculator dan niet?

Lin

27 februari 2007, 19:59:01 #155 Last Edit: 27 februari 2007, 20:02:44 by Lin
Citaat van: Inge... op 26 februari 2007, 17:24:32
Aha  :) En vanaf volgende week zijn de parels te zien toch?

Is dat niet onwijs zwaar dat ze constant moet broeden. Hopelijk helpt Kaiyo dan tenminste wel straks als de jongen geboren zijn.

Ik zag dat Tinco kanssplit voor bont is. Tinco komt toch van Ayla & Tiamo? Dat zou betekenen dat Tiamo de split bont draagt?

Ja vanaf nu kan je zien of er wat komt. bij de lutino kan je het nog niet aan de pennen zien omdat die wit zijn.  Daarvoor moeten we echt wachten tot de veren er zijn.

Nee hoor die loser broed niet mee... :-\

Zelf denk ik ook dat tiamo split bont is.. maar 100% zeker weten doe ik het niet..

Citaat van: Yvon en Rene op 26 februari 2007, 22:27:23
Hoi hoi

Zo te zien doeen de 5 donsjes het goed.
Die zien er goed gevuld uit,ben al benieuwd naar de veertjes.
Hopelijk gaat het ook goed komen met de eitjes van Rianne.
Ik zal zo hard mogelijk duimen.  ;)

Groetjes Yvon

Ja het gaat wel goed. totdat ik ayla een pen zag plukken bij de lutino. daar was ik niet zo blij mee!
en blijven duimen he???

Citaat van: caro op 27 februari 2007, 10:06:48
Het is weer spannend hier. Jammer van het eitje. Hopelijk gaat het met de andere wel goed.
De donsjes zien er goed uit.

Groetjes

Caro en  :-* van Luna

Zeker spannend. Ik begin nu ook zenuwachtig te worden. zou de eerste keer zijn dat ze eitjes helemaal uitbroed waaronder twee adoptie eitjes. Kusje terug aan lieve Luna!

De foto's van gisteren en vandaag
De witmasker lekker actief. Vandaag kwam Ingrid langs voor een bliksem bezoek met haar dochter. Ingrid die woont bij mij in het dorp. Zij en haar dochter twijfelde nog over de mutatie. De witmasker is afgezegd (ik had deze voor ze in gedachte) en het wordt een albino.

De lekkere papzak cinnamon. Wel leuk dat de cinnamons het zo goed doen en allebei gele pennetjes in de kuif hebben.

De lutino gaat ook super

De witmasker

en de kleine cinnamon

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Inge88

27 februari 2007, 23:22:49 #156 Last Edit: 27 februari 2007, 23:31:07 by Inge...
Hoihoi,

Wat een cuties zeg  :D Ze worden al echte valkjes  :P Ik ben vandaag met mijn vriend hard aan het werk geweest met het maken van een speelplank voor mijn toekomstige valkje.  ;D

Maar is er geen albino.. dus gaat Ingrid voor het volgende nestje?

kimmie

Heey Linda,

Wat een lekkere papzak die cinnamon...
Ze zijn echt schatjes...

En die gele kuifjes kan dat inhouden dat ze een geelmasker hebben?

Groetjes
Groetjes Kim, Karel en Lady

Lin

Citaat van: Inge... op 27 februari 2007, 23:22:49
Hoihoi,

Wat een cuties zeg  :D Ze worden al echte valkjes  :P Ik ben vandaag met mijn vriend hard aan het werk geweest met het maken van een speelplank voor mijn toekomstige valkje.  ;D

Maar is er geen albino.. dus gaat Ingrid voor het volgende nestje?

ja een volgende ronde dus. Als dat niks is maar even overleggen weer. De 2e witmasker was toch geboren op je verjaardag?  :) Timmer ze!

Citaat van: kimmie op 28 februari 2007, 10:54:28
Heey Linda,

Wat een lekkere papzak die cinnamon...
Ze zijn echt schatjes...

En die gele kuifjes kan dat inhouden dat ze een geelmasker hebben?

Groetjes

Nee niet dat ik weet. Kan zijn dat het gepareld is (maar dat zie ik niet), split bont of gewoon dat het masker iets geler wordt. Het is trouwens geelwang en geen geelmasker. Een masker heb je wel bij een witmasker  ;)

kimmie

Groetjes Kim, Karel en Lady

Inge88

28 februari 2007, 13:30:49 #160 Last Edit: 28 februari 2007, 13:34:40 by Inge...
Ja.. de 2e witmasker is op m'n verjaardag geboren... ik ben benieuwd naar de pareltjes.. ik hoop dat in elk geval 1 van witmaskertjes niet gepareld is, zodat de kans op een man groter is  ::)  :D En dan hopen dat ik die krijg  :D  ::)  :-*

Oja, het speelplankje is af hoor :) De foto's staan in het peelneutje...
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,20295.msg349003.html#msg349003

*Amanda*

Hey Linda,

De kleintjes groeien lekker he? Ze zien er goed uit. Wat een skeetjes! Zijn ze allemaal nu gereserveerd?

En Inge wat een mooie speelplankje! Was het moeilijk om te maken en hoeveel zijn de kosten ongeveer?

Groetjes Amanda

Inge88

Citaat van: *Amanda* op 28 februari 2007, 16:01:10
En Inge wat een mooie speelplankje! Was het moeilijk om te maken en hoeveel zijn de kosten ongeveer?

Groetjes Amanda

Nee, het was niet moeilijk om te maken.. bepaalde elementen bevestigen op de onderplaat was wel wat lastiger. Maar is goed gelukt :) Mijn ouders hadden al wat hout thuis liggen (de onderplaat, het plaatje voor de platform) en mijn vriend (de latten voor om de onderplaat en platform en 2 maten dun rond hout) Zelf heb ik 1.8 cm rond hout van 2.10m gekocht en allemaal gebruikt! Dit kostte 4,30. Dit heeft het mij dus gekost... maarja we hadden al veel liggen (dat dunne ronde hout van 2.10m kost ongeveer 2 euro, van de platen zou ik 't niet weten; die koop je toch per vierkante meter wss)

maveef

Geweldig foto;s weer, Echt lief :)

Lin

Citaat van: kimmie op 28 februari 2007, 13:29:27
:-[ :-[ oh ja, foutje...

No problemo, het wordt wel vaker fout gezegd hoor het kan best verwarrend zijn.
Citaat van: Inge... op 28 februari 2007, 13:30:49
Ja.. de 2e witmasker is op m'n verjaardag geboren... ik ben benieuwd naar de pareltjes.. ik hoop dat in elk geval 1 van witmaskertjes niet gepareld is, zodat de kans op een man groter is  ::)  :D En dan hopen dat ik die krijg  :D  ::)  :-*

Oja, het speelplankje is af hoor :) De foto's staan in het peelneutje...
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,20295.msg349003.html#msg349003

ik zal zo even kijken naar je plankje. tot nu toe nog geen pareltjes hoor. Maar dat is geen nieuws voor je.

Citaat van: *Amanda* op 28 februari 2007, 16:01:10
Hey Linda,

De kleintjes groeien lekker he? Ze zien er goed uit. Wat een skeetjes! Zijn ze allemaal nu gereserveerd?

Groetjes Amanda

Nee ik kreeg opeens heel veel binnen dus heb ik moeten doorsturen. Nu heb ik een aantal mensen die alleen een geparelde of alleen een man willen. Het kan dus ook aflopen dat er geen een is zoals er reserveringen zijn. Maar ben jij nou degene die mij ook mailt? Of ben je een andere amanda? had je al eerder hier gereageerd? ??? ben ik nou in de war?  :D

Citaat van: maveef op 28 februari 2007, 17:13:02
Geweldig foto;s weer, Echt lief :)

nog een weekje evenlien. De pennetjes op de wangetjes beginnen nu door te komen. Kijk maar naar de fotos.

de witmasker loopt nu weer wat achter. Vanaf nu maar wegen elke dag en anders wat bijvoeren.

de cinnamon met wat pennetjes al. Het lijken nu allemaal gele maar dat is bij de lutino ook later zie je steeds meer oranje bij de lutino. Ik kan het dus nog niet zeker weten wat het is.

de lutino met al vrij veel gele pennetjes op de kop. Helaas wordt deze in tegenstelling tot de andere valkje wel lastig gevallen.

de witmasker eigenlijk niks over te melden :D

En de allerkleinste een cinnamon (geelwang) morgen 2 weken oud

Groeten, Lin