19 juli 2025, 00:02:33

Hobbykwekerij Sephora 1- *einde ronde*

Gestart door Lin, 11 februari 2007, 12:45:30

« vorige - volgende »

Rianne

Hallo!

Voordat ik te werk ging was ik idd even bij Lin geweest. Zoals jullie misschien wel gelezen hebben, hadden Dulce en Diego zelf ook 3 eieren. Helaas is het cinnamon adoptie jong dood gegaan. Ik heb toen nog even aangekeken of ze weer gingen broeden maar ze gingen er bijna niet meer op. Dus liggen de 3 eitjes nu bij Kashira en Kaiyo in het blok.
In 1 van de eitjes zat een gaatje, en zag ik dat er wat bloed doorheen was gegaan. Dat is gestelpt, dus hopelijk kan het nog uitkomen. Maar in de andere 2 zag Lin alweer beweging! Daar ben ik natuurlijk heel blij om, de eitjes waren gisteren steenkoud, en wie weet voor hoe lang.
Dus hopelijk blijft Kashira er goed op broeden! :D

•=Bonnie=•

Rianne

Nou, inderdaad. Ben zo benieuwd wat voor jongen er uit komen. Hopelijk een lutino'tje met gele wangen ;)
Dan is het in theorie ook nog mogelijk om een gewone lutino pop te kweken. Maar daar ga ik niet van uit.

Lin

Dank jullie wel!

Ja ik weet het niet, ze willen niet zo meegaan. Maar druk maak ik me er niet om. De fotos van vandaag komen morgen hoop ik. Maandags heb ik daar vrijwel nooit tijd voor. Morgen komt Inger (niet van het forum) langs om naar de valkjes te kijken. Ze woont hier in het dorp en was wel benieuwd en wilde er een reserveren. Dus daarna komen de fotos pas.

Met de eitjes van Rianne wordt het nog spannend. Ze kwam ze ijskoud brengen en toch leeft het nog. Ik was er eigenlijk niet vanuit gegaan. Rond vrijdag kan ik de eerste donsjes verwachten. Hard duimen dus dat ze blijft broeden en straks goed voert.  ;D

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

kimmie

Groetjes Kim, Karel en Lady

Inge88

Dus morgen wordt het eerste valkje gereserveerd als ik het goed begrijp? Ben benieuwd  :P :D

Wat goed dat het binnenin de eitjes van Rianne toch nog leeft. Vrijdag komt het eerste donsje al uit, wat snel zeg! 50% kans op geelwangen  :D Is Kashira de enige die broedt of doet Kaiyo ook mee ? :)

*Esther*

Lin

Kim, Inge en Esther,

zeker spannend!

Inge,

ze heeft al een reservering staan maar twijfelt nog. Ze vindt misschien andere mutaties ook erg mooi. Het is niet zo dat ik nu al zeg welk valkje naar wie gaat  :) eerst kijken of er parels komen.

en ja alleen kashira broed  :-\ er liggen dus 3 eieren van Dulce en Diego en twee van Kashira en Kaiyo zelf. Het kan dus zo zijn dat we straks 5 geelwangen hebben. Maar dat zal vast wel niet ;D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Inge88

26 februari 2007, 17:24:32 #143 Last Edit: 26 februari 2007, 20:49:44 by Inge...
Aha  :) En vanaf volgende week zijn de parels te zien toch?

Is dat niet onwijs zwaar dat ze constant moet broeden. Hopelijk helpt Kaiyo dan tenminste wel straks als de jongen geboren zijn.

Ik zag dat Tinco kanssplit voor bont is. Tinco komt toch van Ayla & Tiamo? Dat zou betekenen dat Tiamo de split bont draagt?

Rianne

Hoi Inge,

je hebt 2 (split) bonte vogels nodig om bont te kunnen kweken. Een valkje is split bont of niet en van welke ouder dat dan komt, maakt niet uit. :)

Lin smste vanavond dat ze 'mijn' ei met het gaatje had opengemaakt, ze zag er geen leven in. Het jong was dus dood en het was spierwit. Wat voor mutatie het was, kon ze niet zien. Dus nog 2 eitjes van Dulce en Diego bij Kashira en Kaiyo.

Inge88

26 februari 2007, 21:41:00 #145 Last Edit: 26 februari 2007, 21:44:17 by Inge...
Ik snap dit wel... maar op jullie website staat bij de mutatieberekening van Ayla & Tiamo's jongen geen split bij tiamo voor bont.. terwijl hij dit dus wel zou moeten zijn?

Balen van dit ene eitje.. had ze hier eerder wel al leven in gezien?

kimmie

Heey Rianne,

Wat jammer van dat ene eitje...
Het zit je niet echt mee he...

Ik duim voor je dat die andere 2 wel heel goed gaan

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

•=Bonnie=•

He wat jammer nu van dat eitje... hopelijk komen de andere twee wel uit en gaat alles goed.

*Yvon

Hoi hoi

Zo te zien doeen de 5 donsjes het goed.
Die zien er goed gevuld uit,ben al benieuwd naar de veertjes.
Hopelijk gaat het ook goed komen met de eitjes van Rianne.
Ik zal zo hard mogelijk duimen.  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

caro

Het is weer spannend hier. Jammer van het eitje. Hopelijk gaat het met de andere wel goed.
De donsjes zien er goed uit.

Groetjes

Caro en  :-* van Luna
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/