3 mei 2025, 02:41:31

VAKANTIE FOTO'S!!!!!!

Gestart door Little Cockatoo, 9 februari 2007, 23:35:55

« vorige - volgende »

Little Cockatoo

Hihi nee kan niet, dat is de grap tis steeds het zelfde donsje, dit is donsje nummer één. Binnen kort gaan we een foto maken van vier donsjes op een rij.
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Inge88

O zo! Op de foto leek de laatste wit, maar waarschijnlijk is de foto dan iets overbelicht. Zijn het alle 4 gele donsjes? Dan zijn het allemaal wildkleurtjes  :) Of de ouders zouden beide nog splits moeten dragen, dan zou er ook nog een andere mutatie tussen kunnen zitten.

Little Cockatoo

moeder is gepareld en vader wildkleur
Gr. Hanneke

Inge88

Citaat van: hanjan op 28 mei 2007, 12:29:03
moeder is gepareld en vader wildkleur

Dan krijg je wildkleur jongen  :) De mannen zijn dan split (onzichtbaar dragen ze dit met zich mee) gepareld.

Anja

Little Cockatoo

Dankje Anja.

Maar hebben de vrouwen dan wel parels???
Gr. Hanneke

Inge88

Citaat van: hanjan op 28 mei 2007, 23:10:40
Dankje Anja.

Maar hebben de vrouwen dan wel parels???

Nee. Als de man alleen wildkleur is en verder geen splitten heeft en de pop gepareld zonder splitten. Dan krijg je alleen wildkleur, zowel de popjes als de mannen.

Moeder:gepareld
Vader:wildkleur

man afkomst:
100% wildkleur split voor {X2: gepareld}

pop afkomst:
100% wildkleur

Stel dat de man een split voor gepareld met zich meedraagt dan wordt 50% van de popjes gepareld. Je weet hun eventuele splitten niet?

caro

Hoi Hanneke,

Nog gefeliciteerd met de donsjes. Lekker van genieten.

En nog gefeliciteerd met je verjaardag. Klinkt nog lekker jong 24 jaar. Ik zal je verjaardag niet vergeten, want ik was een dag eerder jarig ;D. Alleen ik ben 40 geworden. Klinkt oud he :-\.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Little Cockatoo

40 oud nee joh, 80 is oud.

Nee ik weet de splitten van de vogels niet, ze komen namelijk uit een dierenwinkel weg. Alle donsjes zijn erg geel. Dus Geel wordt vast de dominante kleur.
We hebben ook een tegen vallen. Ons laatse ei is zaterdag uitgekomen 3 dagen na de één na laatste. Maar helaas heeft het laatste jong nummer 4 het niet gered. Hij is geplet door zijn veel grotere broers/zussen.
Volgende keer moeten we denk ik zo'n jong dat zo extreem laat is maar met de hand groot brengen.

Gr. Hanneke

Inge88

Ach wat jammer  :-\ Wat is de natuur toch hard.
Een pasgeboren valkje met de hand grootbrengen doe je niet even. Ik heb hier veel over gelezen en de overlevingskans is er wel, maar niet zo groot. Maar volgens mij is 3 dagen niet zo'n heel groot verschil? Normaal is dit volgens mij 2 dagen. Maarja als kleinste heeft een valkje het volgens mij altijd moeilijker dan de rest.
Hopelijk blijven de andere 3 het goed doen. Plaats je eens foto's?

•=Bonnie=•

wat sneu :(

Zulke kleintje met de hand doen resulteert vaak in kommer en kwel hoor. Normaal gezien moet het niet platgedrukt worden met een verschil van 2 dagen. De kans is groot dat het jong al wat zwakker was.

Misschien zat ie al een dag te lang in het ei, normaal gezien zit er steeds twee dagen tussen die laatste eitjes.

Little Cockatoo

Ja dat klopt. Maar jong één was een dag te laat. En jong 3 een dag te vroeg. Dus tussen die jongen zit maar een dag. Jong is van geloof ik 23 april en jong 2 en 3 van 24 april.

Maar foto's komen nog zeker, maar we hebben het gewoon heel erg druk.

Gr. Hanneke

Little Cockatoo

NOu dan eindelijk weer een update over onze donsjes.

Het gaat super goed met ze en ze groeien als kool.
Ik heb even een paar leuke foto's gemaakt.
Hier komen ze.

Donsje 1

Donsje 2

Donsje 3

Met z'n allen

En natuurlijk pappa en mamma

We hebben ons kwekers nummer ook gekregen. Helaas te laat om deze donsjes nog te ringen. Hopenlijk het volgende nest.
Gr. Hanneke

Little Cockatoo

IK heb ook denk ik de goede mutatie nu van de ouders. Wildkleur man en de pop gepareld.

De Pop was natuurlijk geen twijfel over mogelijk maar de man. Ik had gehoopt dat hij gepareld was, maar waarschijnlijk dus toch compleet Wildkleur.

We weten maar wanneer de jongen groot worden, waarneer er parels zichtbaar worden zat hij ook wel een split mee hebben of ook gepareld zijn geweest.

Gr. Hanneke

•=Bonnie=•

Alle drie je jongen zijn gepareld. De vader is dus  zeker split gepareld maar de kans is zelfs erg groot dat hij zelf gepareld is. (was dus). :)