11 mei 2025, 22:19:59

Waarom hoofdschudden?

Gestart door KiP, 3 februari 2007, 23:33:33

« vorige - volgende »

KiP

Hoi! Wat betekent het 'head-bangen' van een parkiet (dat wat een duif standaard en onbewust doet als-ie loopt)? Iemand een idee? Ik noem m'n valkje gabbertje als-ie dat doet. M'n kippen doen vreemde dingen, maar dit niet :P 't Beessie doet 't steeds vaker; lijkt er aan dacht mee te willen trekken of iets dergelijks..

hennie

Hallo Kip,
Ik ben zelf ook nog niet zo ervaren, hoor, maar ik heb weleens ergens gelezen dat het een soort "bedelgedrag" is.
En omdat jij ook zegt dat je parkiet het ook lijkt te doen om aandacht van je te krijgen is dit een logische verklaring.

Het schijnt trouwens dat je dit gedrag moet negeren.
Maar zoals ik al zei, ben ik ook nog niet ervaren en misschien krijg je nog meer antwoorden van mensen op je vraag.

Ik heb een poging gedaan ;)
gr, Hennie

KiP

Haha dankjewel!!!

Hij heeft net eten gehad en zit weer zo bedelend te krijsen om méér, plus te schudden met z'n hoofd. Je zal dus inderdaad gelijk hebben  :)

Riny

Hoy Kip
Mag ik vragen hoevaak je valkje per dag nog pap krijgt, en hoe oud hij is?
Groetjes Riny

KiP

3x Per dag, en hij is rond 8 december uit z'n ei gekomen. Hij heeft wat achterstand; is als babyvogel door z'n ouders in de steek gelaten; het hele nest is doodgegaan, behalve hij, omdat hij de oudste was. De kweker heeft heel hard haar best moeten doen om 'm in leven te houden; hij heeft het op het nippertje gered, maar toen ik 'm kreeg zat hij nog niet helemaal in de veren, dus moest hij nog 2 weken in een soort 'couveuse' om geen kou te vatten. Ik hou me netjes aan de regels van de kweker; zij heeft meer ervaring dan ik; normaal doet ze jonge vogeltjes al veel vroeger weg, maar bij dit beestje duurt het allemaal wat langer. Gelukkig begint hij nu echt zelf te eten; vorige week pelde hij de zaadjes wel uit, maar als het kaf eraf was, gooide hij het zaadje ook weg.. Nu lijkt hij ze ook echt op te eten, dus 't gaat de goede kant op  :) De kweker heeft een schema gemaakt om de papvoeding af te bouwen; zij zal na al die jaren ervaring wel weten wat ze doet dus daar hou ik me maar aan :D