9 mei 2025, 18:05:31

Mijn valkje schommelt niet...

Gestart door Ephesus, 14 januari 2007, 13:16:23

« vorige - volgende »

Ephesus

Hallo iedereen

Ik heb mijn valkje nu al zo'n 5-6 maanden en het is mij nu enorm opgevallen, dat hij totaal geen andacht schenkt aan zijn schommel. Dat vind ik best wel raar... Zou het komen omdat hij er niet op kan ofzo? Ik zou er wel graag eens een foto op zetten, maar ik weet niet hoe dat gaat -tenzij iemand dat eens snel wil uitleggen?-. In ieder geval, kan het ook zijn dat hij het schommeltje gewoon niet interessant vindt? Alvast bedankt!  ;D

Grtz

Umut

Mara

Hoi Ephesus

Mijn Lotje (valkje) vind de schommel ook niet echt interessant. Mijn grasje Pipo, die gaat er dus wel op zitten, hij vindt de schommel geweldig.

Dus ik denk dat jouw valkje er gewoon geen interesse in heeft.

Mara

Ephesus

Dag Mara

Bedankt voor je reactie! Het schommeltje zal er dan maar hangen voor de decor :) of misschien hang ik er iets anders in de plaats als ik nog iets geschikts vind.

Grtz

Umut

Riny

Hallo Umut
Als je op onderstaande link klikt vind je alle benodigde informatie om foto's te plaatsen.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,16188.0.html

Als het dan nog niet lukt om foto's te plaatsen geef je maar een gil.
Er zijn wel meer valkjes die niet willen schommelen, dat is niets om je zorgen over te maken.
Groetjes Riny :D

Agnes

Hoi Umut,

Ik heb mijn schommeltjes wel vlak bij een zitstok hangen, anders klimmen de luilakken er niet op ;)

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

I_Xyzyx_I

valkparkieten zijn levende wezens, levende wezens hebben meestal een eigen karakter... net als bij echte mensen vinden sommige valkparkieten schommelen leuk, andere vinden er geen bal aan...

misschien kun je hem een hint geven door de schommel ergens in je huiskamer te hangen, de valkparkiet er op te zetten, en dan hem een letterlijk "duwtje in de goede richting" te geven... misschien begrijpt hij dan waar het schommeltje voor bedoeld is (als hij dat al niet begreep)

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Jacco

Hoikes;  ;D
Mijn valkje gaat er ook niet op schommelen,maar gebruikt het meer als tafel,ze legt het eten er steeds bovenop en eet er dan lekker van. ;D
Ik vind het een slim idee en als ze er uit wilt trekt ze aan de schommel om toch aandacht te krijgen. :D
Haar schommel heb ik vlak naast haar zitstok geplaatst zodat ze er toch op kan klimmen.
Liefs Anita.

Falcon

;D Hai,

Heel herkenbaar. Had ook een schommeltje voor zijn zitstok opgehangen.
Suske wilde die na een tijd wel eens schuchter uitproberen en plaatste heel voorzichtig 1 pootje op de schommel. De schommel zwiepte meteen wat en toen trok hij heel snel het tweede pootje erop maar al dat gezwiep maakte hem toch maar bang en toen is hij ermeteen weer afgevlogen. Sindsdien wilde hij er niet meer op en maakte hij zich kwaad op dat ding als het tegen zijn lijfje botste. Hij raakte er helemaal gefrustreerd op, het stumperdje.
Ik denk dat als ze vaste zitstokken gewend zijn ze zich een hoedje schrikken als die zitstok ineens beweegt.
Heb de schommel weggenomen en een lang touw losjes in zijn kooi opgehangen en daar schommelt hij wel lichtjes op.
;)

Inge88

Mijnes zat wel altijd op het schommeltje, tja het was dan ook de hoogte plek in de kooi, en het liefst zat ze hoog. Maar schommelen deed ze niet. Het werd dus gewoon als een zitstok gezien/gebruikt.