Jong valkparkietje al verliefd op popje?

Gestart door ManjaV, 25 januari 2007, 11:20:25

« vorige - volgende »

ManjaV

Ik heb een klein valkparkietje (Timmy) van ca. 8 weken oud. Hij is hier net een weekje.
Ik vraag mij af of een vogel van deze leeftijd al 'verliefd' kan zijn op een popje?
Hij vliegt namelijk een van mijn popjes (Fuzzy) achterna. Fuzzy is een stelletje met Sunny en zit in een andere kooi. Nu roept Timmy de hele tijd om Fuzzy en wil duidelijk naar haar toe.
Maar is dit wel 'verliefd' gedrag of denkt hij misschien dat het zijn moeder is?  ??? Wie weet het?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

maus

jeetje manja....lastige vraag maare ja denk dat timmy gewoon een gezelligheids partner zoekt maar of dat daadwerkelijk een verliefdheids iets is .....durf ik je niet te zeggen , maare succes met timmy

gr maurice

*Yvon

Hoi hoi

Voor verliefd zijn lijkt hij me nog erg jong,
misschien is hij gewoon heel erg nieuwsgierg.
Probeer het eens uit.  ;)
Zet hem bij Fuzzy en Sunny,dan wil hij misschien weer naar de andere ?  ;D

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hoi Maurice,

Bedankt voor je reactie! Ik ben ook benieuwd wat het nu daadwerkelijk is, maar time will tell...hoop ik...;)

Hoi Yvon,

Hij is idd nog erg klein. Zeker als je bedenkt dat hij 's avonds altijd bij mij bedelt door zijn kopje op en neer te schudden en bedelgeluidjes te maken.  ???  :-*
Hij heeft een keer bij Fuzzy en Sunny gezeten en toen had hij het erg naar zijn zin. Hij ziet er zo klein uit, dat het wel hun kleintje leek ;D ;D ;D lief joh!
Maar als ze los zijn, vliegt hij Fuzzy achterna...;D

Groetjes,
Manja

rokkie tam of niet

Hoi
Wat jou mannetje doet , doet mijn mannetje ook alleen is die ongeveer 5 maanden..
Als het popje uit de kooi is begint ie gelijk helemaal  te fluiten en als ik haar weer terug zet dan is ie weer blij ;D
ZOu die wel verliefd kunnen zijn  ???
En zouden ze op deze leeftijdd al kunnen wipwappen :P

Mvg Nicky

ManjaV

Hoi Nicky,

Ik denk zeker wel dat jouw mannetje al verliefd kan zijn. ;D
Vijf maanden is wel jong, maar het kan wel (bij mij begonnen ze ook vroeg). En ik denk ook wel dat het wipwappen kan ;D. Zelf heb ik het nog niet gezien.
Maar mijn mannetje is nog heel erg jong (twee maandjes) en zelfs hij vliegt dus al achter het popje aan. Ik vind het wel opmerkelijk! :D

Groetjes,
Manja

rokkie tam of niet

Bedankt voor de info ;D
ben ik weer wat wijzer.. ;)
Wacht het rustig af :)

gr nicky